النتائج 1 إلى 4 من 4

الموضوع: معلومات عن دبلومة علوم الحاسب معهد الاحصاء

عضوية جديدة

معلومات عن دبلومة علوم الحاسب معهد الاحصاء

معلومات عن دبلومة علوم الحاسب معهد الاحصاء

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    كل سنه وحضراتكم طيبين انشاء الله رمضان القادم يكون افضل علينا كلنا
    انا كنت عايز اتكلم عن دبلومة علوم الحاسب هيا دبلومه سنتين وجميله جداااااااااا ورخيصه اوى وبتزود من وزن المتقدم ليها وممكن تحطها فى الc.v أول ما تدخل وبتسويك بالراجل بتاع حاسبات ومعلومات وبتفتحلك طريق ان انت تكمل فى مجال الدراسات العليا مش شرط ان تكون متخرج من حتا معينه عشان تقدم فيها المهم يكون معاك مؤهل عالى وخلاص انا شايف انها فرصه كويسه وعلى فكره فيه دبلومه تانى فى نظم المعلومات بس انا بفضل بتاعة علوم الحاسب عشان اسمها وكمان معظم المواد مشتركه بس للاسف فيه مشكله ان الموضوعات سمعت انها صعبه شويه المهم خشو على الموقع وشوفو او اتصلو بيهم واستفسرو هما موجودين جمب فنون تطبيقيه الى قدام جامعة القاهره بصراحه انا شايف ان دى خطوه مهمه فى حجم دراسات الشهادات المحترمه انا كتبت المشاركه دى عشان الناس الى زى الى عندها مشكله انها مجبتش مجموع محترم فى الثانويه الحفظيه بتاعة مين بيعرف يحفظ اكتر
    والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

عضو ذهبي

رد: معلومات عن دبلومة علوم الحاسب معهد الاحصاء

دبلومات وشهادات وكورسات
    وفى الاخر يقولك عايز واحد خبرة

-------------------
    شكرا على المعلومات بس انا شايف سنتين كتير ممكن الواحد ياخد فيهم كام كورس افضله
    [CENTER]
    [B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=374583&p=2701104#post2701104"] [/URL][/B][/CENTER]
    [CENTER][B][/B][/CENTER]
    [CENTER][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=374583&p=2701104#post2701104"]مراجعة للشاشة الرائعة

[/URL][/B][/CENTER]
    [CENTER][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=374583&p=2701104#post2701104"]Samsung SyncMaster S24B750V Series 7 [/URL][/B]

[/CENTER]

Mohamed Elsaih
    زائر

انا سمعت كمان ان الدبلوم علوم الحاسب من معهد الرسات و البحوث ممكن بعد ما تخلصة تطلع كرنية نقابة المهندسين هل هذا صحيح ؟

عضوية جديدة

دبلومات وشهادات وكورسات
    وفى الاخر يقولك عايز واحد خبرة
    امال حضرتك عيزه يديك مرتب ويديك تدريب وبعدين الخبره سهله السنيروهات الى فى كورس استاذ احمد سرحان دا خبره لما يقلك المشكله الفلانيه وتحلها ازاى هيا دى الخبره لما تعمل كام جهاز vm فى البيت وتشتغل عليهم دى خبره لما يبقا ليك علاقات بناس فى المجال وتسألهم عن المشاكل الى بتقبلهم دى خبره لما تقرا المشراكات بتاعة الاعضاء دى خبره وتشوف الحلول ماهيا دى الخبره ولا انت فاكر ايه الخبره عموما لو عايز تشتغل فى شركه وتاخد خبره اشتغل title اقل من بتاعك يعنى مثلا help desk فتره صغيره وبعدين روح قدم فى شركه تانى زى ما سواق التاكسى والبايع بتاع السوبر ماركت شغلين انت كمان سهل انك تلاقى شغل
    شكرا على المعلومات بس انا شايف سنتين كتير ممكن الواحد ياخد فيهم كام كورس افضله
    سنتين مش كتير وعادى خد كورسات جمب الحاجات دى ايه المشكله خد الكورس الى انت عايزه جمب دى شوف انت بضيع كام ساعه فى الفرجه على التليفزيون وتشوف البرامج الحواريه وعمرو اديب ياراجل ما الدبلومه اهم وربنا يوفقك لما يحب ويرضا
    انا سمعت كمان ان الدبلوم علوم الحاسب من معهد الرسات و البحوث ممكن بعد ما تخلصة تطلع كرنية نقابة المهندسين هل هذا صحيح ؟
    والله يا استاذنا دى معلومه جميله وقيمه انا اتصلت بيهم من شويه بس قلولى ملناش دعوه شوف النقابه واحنا نديك الورق الى انت عايزه عشان تروحلهم بيه بس الى انا عايز اقلهولك ان هيا مدام بتعدلك مع الراجل بتاع هندسه ايه المشكله انهم يخلوك عضو فى النقابه ؟
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته