النتائج 1 إلى 5 من 5

الموضوع: ما هو شكل الشهادة الدولية ccna ؟

عضو

ما هو شكل الشهادة الدولية ccna ؟

كل سنة وانت طيبين اخوتى فى الله

انا من اسكندرية ودلوقتى انا عايز اخد كورس ccna ولقيت سنتر فى جناكلس بيقول انه هو معتمد من شركة سيسكو وانه هو يعتبر سيسكو اكاديمى فا لما شفت كدة اروح اسال
    هما عاملين الكورس 4 ليفلات
    it Essential - switching - Routing - Wan

وكل واحدة من دى حاخد عليها شهادة و الكورس كله 280 ساعة والكلام ده كله معتمد من شركة سيسكو وكمان حمتحن الامتحان الدولى على الشهادات
    فهل سيسكو فعلا عاملة الكورسات وهى عليها شهادات فعلا
    --------------------------------------------------------------------------------------------------
    انا دورت على موقع سيسكو على اكاديمية سيسكو لقيت ان هى فى ميامى فى اسكندر ابراهيم ودى اكاديمية سيسكو الوحيدة اللى لقيتها على الموقع بتاع سيسكو فى اسكندرية
    ودورت برضه على الشهادات دى لقيت فعلا فى حاجة اسمها it essential سيسكو عاملها عشان بتعلم فيها الهاردوير والسوفت وير

وجابوا الشهادة اللى بناخدها فى الاخر شهادة بيضة كدة ومكتوب عليها انك درست حاجة من 4 شهادات اللى فوق دول يعنى 4 شهادات حاخدهم وهى دى الشهادة الدولية فاقلتلها بس مش دى شكل الشهادة الدولية بتاعت سيسكو لانى الشهادة بتاعة سيسكو انا عارفها اللى هى لونها سماوى ومافيهاش كلام كتير غير الاسم فوق و مسمى الشهادة وشوية كلام مش كتير والختم
    قالتلى لا دى الشهادة الدولية اللى بتاخدها وقالتلى عليها العلامة المائية كمان ومفيش اى مكان مش معتمد حيديك الشهادة وعليها العلامة المائية دى وكمان حيبقى ليك اكونت على موقع سيسكو

وانا اللى اعرفه واللى قريبته فى البحث ان اللى بيمتحن الامتحان بتاع سيسكو بياخد 3 حاجات
    CCNA Card
    CCNA Certificate Letter
    CCNA Certificate

فا انتوا ايه رايكم اروح واخد الكورس اللى فى السنتر ده ولا اشوف سيسكو اكاديمى اللى فى ميامى دى وانا الصراحة خايف تكون غالية عشان تقريبا هى فى الاكاديمية والاكاديمية معروفة غالية

عضو برونزي الصورة الرمزية EMBassem

رد: ما هو شكل الشهادة الدولية ccna ؟

اسال فى نيو رايزون شارع ابو قير رشدى و اسال برضوا فى الاكادمية
    https://www.newhorizons.com/Cisco-Courses.aspx
    و كان فى مركز اسمة ITS كان عامل اعلانات
    و كدة كدة تروح تمتحن امتحان سيسكوا
    و احسب سعر كدة كام و السعر لو روحت و اخت الكورس و بعدين امتحنتة لوحدة كام و شوف مين الافضل

عضو

والله انا شفت الاعلانات بتاعة its ده بس انا مش عارف هو كويس ولا لا فا انت لو تعرف حاجة عنه ياريت تبقى تقولى

عضو

كمان انا عايز اعرف هو شكل الشهادة ايه وهل فعلا فى الشهادات دى موجودة فعلا ال4 شهادات دول ولا دى افتكاسة وكمان ياريت حد يورينى شكل الشهادة الدولية

عضو

والله يا باشا خد القرص فى اى مكان تحبه فى اوSelf study لكن الاهم هو امتحان الشهاده الدوليه و ليس الشهاده اللى بتاخدها من المركز انك حضرت القرص مع ان برده شهاده الاكاديمى كويسه لكن الاقوى طبعا شهاده الامتحان الدوليه و ليس الشهاده اللى تديهالك الاكاديمى