النتائج 1 إلى 3 من 3

الموضوع: AD RMS Problem (Event ID:139)

  1. #1
    عضو
    تاريخ التسجيل
    Mar 2008
    المشاركات
    105
    الدولة: Jordan
    معدل تقييم المستوى
    10

    Red face AD RMS Problem (Event ID:139)



    After installing and configuration Active Directory Right Mangement Service (AD RMS) i faceed a problem when the document tried to retrive authentecated data between client and RMS server; i checked event viewr the below error appear: Log Name: Application
    Source: Active Directory Rights Management Services
    Date: 19-9-2011 23:11:04
    Event ID: 139

    Task Category: Certification
    Level: Error
    Keywords: Classic
    User:N/A
    Computer:******.*********.***

    Description:
    Active Directory Rights Management Services (AD RMS) failed to query Active Directory Domain Services (AD DS).

    Parameter Reference Context: Pipeline[CertificationPipeline._GetPrincipalIdentifier] RequestId: {eb48da6a-2bc9-4022-bf59-4121910f169e}.5:1 principal: id=S-1-5-21-1288678943-1960348010-1559998737-1104 desiredIdentifier: primarymail result: null
    After working around this problem i did the following steps to solve the problem:

    1- Open regedit and navigate to the path: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\DRMS\2.0
    in this path i did not find MinGC registry entry so that i created this entry and made the value of MinGC registry entry 1 and then restart IIS.

    2- Checked AD RMS Service user and users have the right permission and also everyone have a valid email(that's very important)

    3- Check network connectivity to AD DS and be sure TCP port 3268 on AD DS global catalog server is opened.

    4- restart AD RMS server.

    And here we are everything is work fine I hope this help you guys

    For more information please visit my site:www.zboun.com

  2. #2
    عضو
    تاريخ التسجيل
    Mar 2011
    المشاركات
    28
    الدولة: Iraq
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: AD RMS Problem (Event ID:139)


  3. #3
    عضو
    تاريخ التسجيل
    Mar 2008
    المشاركات
    105
    الدولة: Jordan
    معدل تقييم المستوى
    10

    رد: AD RMS Problem (Event ID:139)



    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amarucomputer مشاهدة المشاركة
    فعلا صديقي العزيز انا اعتمد على موقع مايكروسوفت بالاضافة لمدونه لاحد الاشخاص اللي مقدمين حل لنفس السيناريو تقريبا اللي واجهني...وكانت النقطتين الرئيسيتين اللي لعبو المحور الاساسي لحل المشكله والاول كان registry key واللي موجود في موقع مايكروسوفت والمدونه أما الثاني فهو Active Email Account for users وللي موجود بالمدونه ومش موجود بموقع مايكروسوفت وعلى العموم مو غلط نشرح ونعيد حل المشاكل بطريقتنا لانو متل ما بتعرف كل سيناريو الو طريقه في الحل
    وشكرا لمرورك الكريم

المواضيع المتشابهه

  1. Bad Sector & How To Solve Problem
    بواسطة ahmed0ahmed في المنتدى مشاكل الحاسب وحلولها
    مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 29-08-2011, 13:06
  2. problem with mounting
    بواسطة Almohandes Almoslem في المنتدى الأرشيف
    مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 20-08-2011, 09:03
  3. Dell 5110 Vga problem please help
    بواسطة ananob في المنتدى الأرشيف
    مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 03-08-2011, 01:19
  4. ممكن طريقه بال event viewer اعرف هل حد عمل ريست للباسورد
    بواسطة amrmohy366 في المنتدى منتدى الشهادات العام
    مشاركات: 1
    آخر مشاركة: 14-07-2011, 11:51
  5. Problem in my Ping HELP PLZ !!!
    بواسطة Eng_Emad_Rabee في المنتدى الأرشيف
    مشاركات: 5
    آخر مشاركة: 31-05-2011, 07:43

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •