النتائج 1 إلى 15 من 15

الموضوع: مساعده في معرفه اقصي بروسيسور تتحمل المازربورد Hewlett -Packard HP Compaq dx 7300

  1. #1
    عضو
    تاريخ التسجيل
    Jul 2011
    المشاركات
    77
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    0

    مساعده في معرفه اقصي بروسيسور تتحمل المازربورد Hewlett -Packard HP Compaq dx 7300



    مساعده في معرفه اقصي بروسيسور تتحمل المازربورد Hewlett -Packard HP Compaq dx 7300 MicroTower




    وكمان بس مساعده عايز اعرف البروسيسور ده يسوي كام دلوقتي لو عايز ابيعه وامكانياته فتشغيل الالعاب

    [

  2. #2
    عضو الصورة الرمزية Maxwell
    تاريخ التسجيل
    Jan 2010
    المشاركات
    773
    معدل تقييم المستوى
    14

    رد: مساعده في معرفه اقصي بروسيسور تتحمل المازربورد Hewlett -Packard HP Compaq dx 730

    اقصى معالج تدعمه اللوحة هو E6700

    بالنسبة للسعر فليس لي علم به ولكن انصحك إن اردت التحديث ان تحدث بشكل كامل(جهاز جديد)

  3. #3
    عضو
    تاريخ التسجيل
    Jul 2011
    المشاركات
    77
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: مساعده في معرفه اقصي بروسيسور تتحمل المازربورد Hewlett -Packard HP Compaq dx 730

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Maxwell مشاهدة المشاركة
    اقصى معالج تدعمه اللوحة هو E6700

    بالنسبة للسعر فليس لي علم به ولكن انصحك إن اردت التحديث ان تحدث بشكل كامل(جهاز جديد)
    هذا ما قصدته http://ark.intel.com/products/27251/...066-MHz-FSB%29
    ؟ اما ماذا وبالنسبه للتحديث انا بدات جبت رامات وكارت شاشه وشغال اهو معايه ميزانيه كويسه يعني يا اخي.... و مشكور اخوي علي الرد ومنتظر باقي الردود علي سعر البرسيسور وسعر البرسيسور اللي فوق وامكانيته من حيث تشغيل الالعاب ..يقدر علي ايه؟

  4. #4
    عضو
    تاريخ التسجيل
    Jul 2011
    المشاركات
    77
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: مساعده في معرفه اقصي بروسيسور تتحمل المازربورد Hewlett -Packard HP Compaq dx 730

    يا جماعه يا ريت حد يرد علي اللي فوق لو سمحتوا عشان نازل كمان يوم اشتري البروسيسور وابيع القديم يا ريت اعرف الاسعار بس

  5. #5
    عضو
    تاريخ التسجيل
    Jul 2011
    المشاركات
    77
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: مساعده في معرفه اقصي بروسيسور تتحمل المازربورد Hewlett -Packard HP Compaq dx 730

    يا جماااااااااااااااعه ارجوكم لو سمحتكم حد يرد انا رايح بكره الصبح اشتري البروسيور وابيع التاني... ربنا يكرمك ردوا عليا

  6. #6
    مخالف للقوانين
    تاريخ التسجيل
    Jun 2011
    المشاركات
    4,724
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: مساعده في معرفه اقصي بروسيسور تتحمل المازربورد Hewlett -Packard HP Compaq dx 730

    و عليكم السلام أخي محمود

    اما ماذا وبالنسبه للتحديث انا بدات جبت رامات وكارت شاشه وشغال اهو معايه ميزانيه كويسه يعني يا اخي.... و مشكور اخوي علي الرد ومنتظر باقي الردود علي سعر البرسيسور وسعر البرسيسور اللي فوق وامكانيته من حيث تشغيل الالعاب ..يقدر علي ايه؟
    نعم المقصود هو معالج E6700 ذو نواتين, و هو أقصى ما تستحمله اللوحة الأم في جهازك, صراحة لا أعلم سعر المعالج في الأسواق المصرية, و لكنه قادر على تشغيل التطبيقات التي تحتاج إلى نواتين, الألعاب التي تدعم تعدد الأنوية سوف تقطع عندك لأنها تحتاج على الأقل ثلاثة أنوية حقيقية, على العموم هذا ما سوف تحصل عليه بالنهاية من جهازك الحالي, أفضل نصحية هي شراء جهاز جديد تماماً.

  7. #7
    عضو
    تاريخ التسجيل
    Jul 2011
    المشاركات
    77
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: مساعده في معرفه اقصي بروسيسور تتحمل المازربورد Hewlett -Packard HP Compaq dx 730

    شكرا يا معلم ... لو فيه ردود تانيه يا ريت يا جماعه انا رايح بالليل والله

  8. #8
    عضو برونزي
    تاريخ التسجيل
    Sep 2011
    المشاركات
    460
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    8

    رد: مساعده في معرفه اقصي بروسيسور تتحمل المازربورد Hewlett -Packard HP Compaq dx 730

    e6700

    اتأكد من المنوال ده

    http://bizsupport.austin.hp.com/bc/d.../c00772811.pdf

  9. #9
    عضو
    تاريخ التسجيل
    Jul 2011
    المشاركات
    77
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: مساعده في معرفه اقصي بروسيسور تتحمل المازربورد Hewlett -Packard HP Compaq dx 730

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaled194545 مشاهدة المشاركة
    e6700

    اتأكد من المنوال ده

    http://bizsupport.austin.hp.com/bc/d.../c00772811.pdf
    مش فاهم فايدته ايه يحوي برامج مش اكتر !!!!!

  10. #10
    عضو برونزي
    تاريخ التسجيل
    Sep 2011
    المشاركات
    460
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    8

    رد: مساعده في معرفه اقصي بروسيسور تتحمل المازربورد Hewlett -Packard HP Compaq dx 730

    لا

    بيحوي قائمه بالبروسسورات التي تعمل علي هذه البورده

  11. #11
    عضو
    تاريخ التسجيل
    Jul 2011
    المشاركات
    77
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: مساعده في معرفه اقصي بروسيسور تتحمل المازربورد Hewlett -Packard HP Compaq dx 730

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaled194545 مشاهدة المشاركة
    لا

    بيحوي قائمه بالبروسسورات التي تعمل علي هذه البورده
    انا بضغط عليه بيحمل ملف بفتحه بيفضل يحمل فنفس الملف .... ياريت تسهلها علي يا معلم جديد عليا الموضوع ده

  12. #12
    عضو برونزي
    تاريخ التسجيل
    Sep 2011
    المشاركات
    460
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    8

    رد: مساعده في معرفه اقصي بروسيسور تتحمل المازربورد Hewlett -Packard HP Compaq dx 730

    اعتقد كده واضح


  13. #13
    عضو
    تاريخ التسجيل
    Jul 2011
    المشاركات
    77
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: مساعده في معرفه اقصي بروسيسور تتحمل المازربورد Hewlett -Packard HP Compaq dx 730

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaled194545 مشاهدة المشاركة
    اعتقد كده واضح

    الف الف مليون شكر يا معلم ... بس ممكن تقولي الطريقه اللي بعرف بيها القطع اللي تدعها البروده ؟
    وعلي راي المثل علمني الصيد ولا تدنيش سمكه شامرط :D

  14. #14
    عضو
    تاريخ التسجيل
    Jul 2011
    المشاركات
    77
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: مساعده في معرفه اقصي بروسيسور تتحمل المازربورد Hewlett -Packard HP Compaq dx 730

    الف شكر يا جماعه خلاص ... انا اشتريت مازربورد جديده عشان دي بتدعم core 2 duo بس انواع انقرضت فالسوق المصري فاشتريت مازربورد جديده الحمد لله وجبت ده E 6750 2.66 Ghz 4 Cash وشغالت تمام قوي ... والف شكر علي تعبكم معايه يا جماعه

  15. #15
    مخالف للقوانين
    تاريخ التسجيل
    Jun 2011
    المشاركات
    4,724
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: مساعده في معرفه اقصي بروسيسور تتحمل المازربورد Hewlett -Packard HP Compaq dx 730



    ألف مبروك اللوحة الجديدة و المعالج الجديد

    كان الأفضل شراء منصة جديدة, و لكن قدر الله و ما شاء فعل ..

المواضيع المتشابهه

  1. مشاركات: 21
    آخر مشاركة: 30-11-2013, 15:15
  2. مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 31-08-2011, 10:05
  3. مشكلة التطبيقات في الماركت لا تتحمل معي !
    بواسطة الحل الصعب11 في المنتدى الأرشيف
    مشاركات: 1
    آخر مشاركة: 08-08-2011, 13:00
  4. مساعده فى بروسيسور amd x2 550
    بواسطة mido_z77 في المنتدى الأرشيف
    مشاركات: 7
    آخر مشاركة: 10-07-2011, 19:57
  5. استفسار بخصوص المازربورد
    بواسطة sharkawy2009 في المنتدى الأرشيف
    مشاركات: 8
    آخر مشاركة: 01-07-2011, 23:36

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •