شباب هو مفيش اخبار عن الكابل البحري الجديد بتاع مصر وتخفيض الاسعار ونزول سرعات جديدة؟

ده احنا لو كنا بنوصله ولفين بيه العالم كله كان زمانه اتعمل انا كنت سامع انه المفروض كان خلص اول السنة دي هنقول ثورة وفوضي بس

الموضوع طووووووووووووووووووول قوووووووووي المصيييييييييييبة الكبري اني كنت روحت سالت في تي اي داتا عن الكابل وعن السرعات الجديدة وكده امتي هتنزل الكلام ده تقريبا من 5 شهور قالتالي البنت اللي في خدمة العملاء ساعتها وبتلقائية شديدة انه فعلا يافندم نزلت (الأوبتيمام ) فبصيت في الورقة لقيته نظام مختلف مش سرعات جديدة فقولت ليها لا حضرتك في سرعات هتنزل جديدة والمفروض تخفيضات عليها فقالتلي ماهي دي حضرتك فعرفت انها لاتفقه شئ فقولت ليه شكرا وماردتش اكسفها واخدت الورقة ومشيت

فياريت اللي يعرف الكابل هيخلص امتي او الاسعار الجديدة والسرعات امتي يقولي

مع العلم انه في السعودية وصلوا ل 42 ميجا في الثانية وبكام ب 820 ريال في الشهر لو قولنا الريال في المتوسط بجنيه ونص يعني في الشهر ب1230 جنيه واحنا هنا ال 24 ميجا ب 1950 طبعا فااااااااااارق شاسع في الاسعار

انا كل اللي عايزه بجد يخللونا الواحد ميجا ب 30 جنيه ههههههه وتكون مفتوحة والله لو عملوا كده هيخلي ام الوصلات كلها اللي في مصر تتلغي ونخلص من قرف الوصلات وكل شوية النت يطقع او بطئ لانه واحد بينزل وعلي الاقل الدخل هيبقي ليهم كلهم مش لمافيا الوصلات