صفحة 1 من 3 1 2 3 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 32

الموضوع: اعتذار منى رسمى على موضوع (اتنصب عليه عشان ائتمنت ناس وفى الاخر انا الى لبست )

عضو الصورة الرمزية Tayfoor

Thumbs up اعتذار منى رسمى على موضوع (اتنصب عليه عشان ائتمنت ناس وفى الاخر انا الى لبست )

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اولا كل عام وأنتم بخير بمناسبة عيد الأضحى المبارك، أعاده الله علينا وعليكم بالخير واليمن والبركات، وتقبل الله منا ومنكم صالح الأعمال

بدون شرح مفصل
    طبعا الاخوة الاعضاء عارفين بالى حصل (بما حدث سابقا) المهم كلمت استاذ محمد خليفة عشان اعرف بموضوع الشاشة يوم الخميس الى فات قالى انتظر ليوم الاربعاء طبعا لم يرد اى حدث يوم الاربعاء وعليه اتصلت باستاذ محمد خليفة صباح اليوم وقالى الشاشة وصلت وعند ايمن زغروف (الشاشة لم تستبدل بواحدة اخرى جديدة ولكن تم تغيرر البوردة على حد قول محمد خليفة ) (بعد عدة مكالمات)
    استاذ محمد قالى الشاشة هستلمها بعد اعتذار رسمى (علما انا لسه مشوفتش الشاشة ولا جربتها وكنت مسملها شغالة بس بيطلع منها ريحة شياط) بس من الحقائق التى تذكر ( الشاشة بدون فاتورة ووصل البيان ليس معترف به كافاتورة)

وعليه كالاتى

اقدام اعتذار رسمى لــــــ (محمود راجح) و (ايمن زغروف)

عضو

رد: اعتذار منى رسمى على موضوع (اتنصب عليه عشان ائتمنت ناس وفى الاخر انا الى لبست )

بصراحة بعد ما قريت كل الردود فى الموضوع الاصلى انا شايف انك اكتر واحد اتضررت فى الموضوع حتى لما احتديت على صاحب المحل انا شايف ان كان معاك حق بسبب انك عمال يتلعب بيك من كل الاطراف .... لكن على كل حال انت اللى تستاهل علشان اخترت انك تشترى شيئ بفاتورة مضروبةمن غير اسم محل ولا رقم تليفون ولا ختم معتمد ( مجرد بيان ) .... على كل حال محدش بيتعلم ببلاش لأنك برضه بعد كل ده اخدت شاشة مفتوحة ومتغير ليها البوردة يعنى مبقيتش تساوى نص تمنها

وبصراحة انا شايف ان الاولى بالاعتذار هما الناس اللى فضلوا يلعبوا بيك ايام وشهور ... وانا اسف على كلامى لو كان جامد على كل الناس

عضو

رد: اعتذار منى رسمى على موضوع (اتنصب عليه عشان ائتمنت ناس وفى الاخر انا الى لبست )

الاعتذار كان واجب من الاول يا كريم ومعتقدش ان حقق كان هيضيع مع الناس دى
    الاخ محمود والاخ ايمن
    وبتوفيق للجميع

عضو فضي الصورة الرمزية Ahmed Elbrbry

انت قدمت اعتذارك يا كريم
    لما تستلم الشاشة جربها كويس وقولنا ايه الاخبار
    و ده درس كلنا بنتعلم منه ان محدش يشترى حاجة غير لما يتأكد من اوراقها كاملة

مخالف للقوانين

السلام عليكم اهل المنتدى الكرام كل سنة و انتم بخير - انا اسف جدا للإخوة الكرام و لكن فعلا ده رأى

1- بلاش التحيز الشديد للاخ محمود لانه اساس المشكلة و انه فعلا اتلاعب بكريم و كان احسن له انه يرجع الفلوس من الاول و مكسب الناس احسن من كنوز الارض و لا حد يقول عليه نصاب

2- اولا الاخ محمود غلطان بشدة فى الى حصل - المشتري ليه دعوة بمحمود مش الاخ زغروف و بالتالى زكر الاخ زغروف كان خطأ

3- الاخ محمود عليه الاعتذار ايضا و بشدة لانه السبب اساسا فى المشكلة دى

4 - ضيعت حقك يا كريم لانك من الاول ما وضعتش حد قاطع يا الشاشة يا الفلوس و فى الاول و الاخر محمود تاجر و للاسف اختار المكسب القريب

و دى كلمة حق لان الكل متحامل على كريم و كأن محمود معصوم من الخطأ و ده درس لينا طالما بنتاجر و بنتعامل بمبدأ التجارة بتاعت اليومين دول مس التسامح

اللهم ان كنت مخطئ فإنه منى و العفو و المغفرة منك فجد على بما هو منك يا ارحم الراحمين

عضو فضي الصورة الرمزية k@spersky

الاعتذار من شيم الكبار أخ كريم وإن كان كثير من الإخوة هنا قد لاموا عليك غضبك وبعض الألفاظ التي قلتها في حق محمود ( هو سبب المشكلة وكان في يديه حلها بسهولة) فالعجب أنهم لم يعدلوا في تحاملهم الكامل عليك والعدل يقول أنك إن كنت مخطئا في بعض الألفاظ مرجعها إلى الغضب وإلى التجاهل (والتلاعب إن شئت) فعلى كل من أخطأ أن يعتذر سواء أنت أو محمود او اي مشارك في هذه المهزلة فلا أحد فوق النقد وبطلوا بقى التعامل مع الناس بطريقة الأهلي والزمالك وأن فلان لا يخطئ وأنه محترم و و و و .. فالحق أحق أن يتبع... وعلى من يقول أنك أخطأت بأخذ جهاز بدون فاتورة أقول وهل ائتمان الناس أصبح جريمة وهل كلمة الشرف أصبحت المستحيل الرابع ... خاصة أنكم تمدحون في أناس يأعينهم مما يشجع الناس على ائتمانهم ... ثم بعد ذلك تلقون اللوم على المعتدى على حقه ... أمر عجيب

ومن يتهيب صعود الجبال... يعش أبد الدهر بين الحفر
    الإجابة .......... تونس

عضو برونزي

يجب علي كل شخص يشتري اي شيء ان يأخذ الحرص

بالفعل هم اخرجوك عن شعورك و انا لو مكانك و دوخوني شهر و نصف هعمل زي الي انت عملته و اكتر

عضو خبير بالمعاملات التجاريه
    Trusted Seller

كبرت في نظري استاذ كريم بعد اعتذارك , لقد اطلعت علي الموضوع الاصلي بالكامل , ولك عذرك لانك انتظلرت فترة طويلة

اما بالنسبة الي لاستاذ محمد انه يطلب منك الاعتذار قبل استلام الشاشة فهذا نوع من انواع لي الذراع ولا يصح بالمرة
    Eng.Mahmoud

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة master2014 مشاهدة المشاركة
    كبرت في نظري استاذ كريم بعد اعتذارك , لقد اطلعت علي الموضوع الاصلي بالكامل , ولك عذرك لانك انتظلرت فترة طويلة

اما بالنسبة الي لاستاذ محمد انه يطلب منك الاعتذار قبل استلام الشاشة فهذا نوع من انواع لي الذراع ولا يصح بالمرة
    عندك حق فعلا ده اسلوب مش كويس خالص في التعامل وهتتاخد عليهم كلهم محمود وايمن ومحمد خليفه

عضو برونزي الصورة الرمزية م.كاكاشى

و الله يا كريم انت اللى صعبان عليا فى الموضوع ده كله..
    ( انت اللى غلطان وانت اللى صبرت و اتحملت و انت و انت وانت....)
    و الاعتذار هنا طبيعي جدا.. و ارجو التوفيق بين كل الاطراف..
    واديكو اتعلمتم سواء كريم او محمود..

وعجبني رأي Tech Merchant
    لا آله الا الله..
    لا حولا ولا قوة الا بالله..
    سبحان الله و بحمده.. سبحان الله العظيم..
    اللهم صلى على سيدنا محمد و على آل سيدنا محمد..

عضو برونزي

فعلا هذا لوي دراع

اعتذر قبل ما هتاخد الشاشه

طب مش معتذر الا لما اخد الشاشه

Trusted Seller
    الصورة الرمزية محمد خليفه 1

لا حول ولا قوه الا بالله معقوله الناس مش فاهمه لحد دلوقتى يا اخوانا الموضوع ان ايمن بيعمل خدمه لكريم خدمه خدمه وبما ان التوكيل مش تحت امر ايمن الشاشه اتاخرت كريم عمل الموضوع ده ياريت محدش يتسرع ويكتب كلام مش فاهمه ايمن بيعمل خدمه لكريم كان ده جزاته البهدله على النت هو ومحمود راجح وكريم تفهم ده واعتذر للناس ياناس افهموا
    يا اخوانا عايز اقولكم على حاجه مفيده جدا ما تيجوا نتاجر مع الله اقولكم ازاى يعنى مثلا كل واحد فينا سواء كان بيتاجر فى الحاجه او بيستخدمها واشترى او باع من المنتدى لو باع يطلع جنيه صدقه لوجه الله من المبلغ اللى باع بيه واللى اشترى يطلع جنيه صدقه تخيلوا المبلغ الصغير ده هيعمل ايه ان شاء الله ربنا يبارك للمشترى فى الحاجه اللى اشتراها ويبارك للبايع فى فلوسه جنيه تخيل ممكن يعمل ايه فى ميزان حساناتك والله يضاعف لمن يشاء وياسلام بقه لو كمان استغفرت ربنا عشر مرات يا سيدى هتبقى العمليه فى التمام ان شاء الله

Trusted Seller
    الصورة الرمزية محمد خليفه 1

هتكلم بطريقه ابوك هيبيع البيت يا معلم سلطان ايمن قال لكريم علشان بيتك بعيد انت فى وسط البلد وانا فى المرج والشاشه من شركه فى عين شمس خدمه منى هوديلك الشاشه الضمان حلو كده الكلام واضح يا ابو السلاطين ايه اللى حصل بقه الشاشه التوكيل اخرها كريم عمل موضوع يتهم الناس بالسرقه والنصب حلو كده يا معلم الراجل عرف انه اتسرع وغلط فى الناس اعتذر اعتقد كلامى مفهوم كده يا ابو السلاطين
    يا اخوانا عايز اقولكم على حاجه مفيده جدا ما تيجوا نتاجر مع الله اقولكم ازاى يعنى مثلا كل واحد فينا سواء كان بيتاجر فى الحاجه او بيستخدمها واشترى او باع من المنتدى لو باع يطلع جنيه صدقه لوجه الله من المبلغ اللى باع بيه واللى اشترى يطلع جنيه صدقه تخيلوا المبلغ الصغير ده هيعمل ايه ان شاء الله ربنا يبارك للمشترى فى الحاجه اللى اشتراها ويبارك للبايع فى فلوسه جنيه تخيل ممكن يعمل ايه فى ميزان حساناتك والله يضاعف لمن يشاء وياسلام بقه لو كمان استغفرت ربنا عشر مرات يا سيدى هتبقى العمليه فى التمام ان شاء الله

عضو

انا شايف ان كريم كان اعتذر بعد ماخد الشاشه مش قبل الشاشه
    ثانيا الاعتذار كان المفروض منه هو شخصيا ولا يكون مجبر عليه من قبلك اخى محمد ( يعنى اعمل اعتذار وخد الشاشه )
    دى كلمه وتنويه حبيت انى اضيفه وكل عام وانتم بخير

عضو برونزي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ™PoWeR مشاهدة المشاركة
    انا شايف ان كريم كان اعتذر بعد ماخد الشاشه مش قبل الشاشه
    ثانيا الاعتذار كان المفروض منه هو شخصيا ولا يكون مجبر عليه من قبلك اخى محمد ( يعنى اعمل اعتذار وخد الشاشه )
    دى كلمه وتنويه حبيت انى اضيفه وكل عام وانتم بخير
    كلام في الجون

صفحة 1 من 3 1 2 3 الأخيرةالأخيرة