السلام عليكم اخوانى
كيف الحال!
اقتباس"انا هقول الحكاية من الاول اخواتى انا عندى لاب توب Sony Vaio VPCEB26FA انا مشتريه بقاله سنة واحدة وكمان الضمان سنة واحدة
ملحوظة" انا علمت ريكفرى مرتين بس" المهم رايح افتحة وادخل على الويندوز شاشة الويندوز الشاشة اللى هى login screen اللى فيها شعار الويندوز ياخد فترة بعد يجيب شاشة زرقاء ويعطى رست نفس الحكاية فى Save Mode و Repair Windows بعد كدة روحت اعمل ريكفرى بتاع الابتوب من زر ASSIST تظهر شاشة يقول Please Wait ويوقف وميشتغل اقولت اشوفه من اسطونة الهيرنز بوت بدخل على Mini Win Xp عادى بعد كدة بدخل على ماى كمبيوتر يعلق وياخد فتره ويعطى رست ارجوكم ممكن الحال علشان انا محتاجه ضرورى هو ممكن يكون العيب من الهارد ديسك ولا ايه انا عايز الحاجات اللى عليه ارجوكم عايز حل"
قولت اشوف هارد جديد هو ايه الانواع وايه احسن نوع هل فيه هاردلابتوب SSD طاب هاردالابتوب SSD ولا HDD على العلم هارد الابتوب ده نوعه toshiba MK5065GSX Hard Disk Drive
160 / 250 / 320 / 500 / 640GB*
2.5-Inch / 5,400 RPM / SATA
من الواضح الهارد HDD المهم ايه احسن نوع من الحيث الشركة والنوع وبعد التجربة شكل توشيبا الهارد مش كويس طاب Westren Digital ولا Seagate و Maxtor ولا Samsung لكن سامسونج مش كويس من تجارب الاجهزة المهم ايه افضل نوع من حيث الشركة والنوع شكرا جدااااااا يااحلى منتدى واحلى اعضاء .......... ربنا يستر ويسهل شكرا سلام فى امان الله