النتائج 1 إلى 11 من 11

الموضوع: عايز اجيب كارت شاشه 1 جيجا ،، نصايحكم

  1. #1
    عضوية جديدة
    تاريخ التسجيل
    Nov 2011
    المشاركات
    6
    معدل تقييم المستوى
    0

    عايز اجيب كارت شاشه 1 جيجا ،، نصايحكم



    السلام عليكم
    =========

    انا عندى كارت شاشه بلت ان
    و عايز كارت شاشه خراجى اشغل عليه الالعاب الحديثة لسنتين قدام انشاء الله :D


    المازر بورد بتاعتى gigabyte ga-g41mt-es2l

    البروسيسور : intel r core tm 2 duo cpu e7500 @ 2.93GHz

    الشاشه 15 بوصة

    رامات 2 جيجا

    الدقة 1024×768


    الميزانية تقريبا 350 جنيه :ah26:

  2. #2
    عضو ذهبي
    تاريخ التسجيل
    Jul 2008
    المشاركات
    1,670
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    13

    رد: عايز اجيب كارت شاشه 1 جيجا ،، نصايحكم

    الميزانيه دى متجبش كارت شاشه عدل انت عايز على الاقل الهو hd 5750 ده سعرو 700 جنيه وده كويس اوى

  3. #3
    عضوية جديدة
    تاريخ التسجيل
    Sep 2005
    المشاركات
    41
    الدولة: Aaland
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: عايز اجيب كارت شاشه 1 جيجا ،، نصايحكم

    sapphire 5670 1 giga ddr3
    الكارت دا عامل 500 جنيه دا اقل كارت حلو
    او لو بتحب نفيديا يبقى gt 240 1 giga ddr 3
    برده دا ب 500 جنيه
    اللى يعجبك

  4. #4
    عضوية جديدة
    تاريخ التسجيل
    Nov 2011
    المشاركات
    6
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: عايز اجيب كارت شاشه 1 جيجا ،، نصايحكم

    يا ريت لو فى اضافات تانية

  5. #5
    عضوية جديدة
    تاريخ التسجيل
    Sep 2005
    المشاركات
    41
    الدولة: Aaland
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: عايز اجيب كارت شاشه 1 جيجا ،، نصايحكم

    ما هى المشكلة فى كلمتين اتنين
    العاب حديثة يبقى لازم كارت محترم
    و 350 فى تضارب كبير اوى بين العاب حديثة و350 جنيه
    شد حيلك وزود شوية عشان تريح بالك سنتين قدام ولا حاجة

  6. #6
    عضو
    تاريخ التسجيل
    Jun 2011
    المشاركات
    214
    معدل تقييم المستوى
    7

    رد: عايز اجيب كارت شاشه 1 جيجا ،، نصايحكم

    ati 6670 كويس وسعره 600 جنيه

  7. #7
    عضو الصورة الرمزية سعيدو
    تاريخ التسجيل
    Jul 2011
    المشاركات
    199
    الدولة: Algeria
    معدل تقييم المستوى
    7

    رد: عايز اجيب كارت شاشه 1 جيجا ،، نصايحكم

    جيب كرت 520 gt عامل 370 جنيه يشغلك العاب جيد جدا و عن تجربة و مع االبروسيسور لي عندك ادئه رح يكون رائع

  8. #8
    عضو
    تاريخ التسجيل
    Nov 2011
    المشاركات
    56
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: عايز اجيب كارت شاشه 1 جيجا ،، نصايحكم

    GT 520 ليس جيد كما يقول سعيدو و كله بالأرقام أقل حاجة تجيبها دلوقتي عشان تقعد سنتين كويس و الله أعلم تكون بحوالي 600 جنيه و لا أنصح بأقل من GT 440 أو HD 5670 و سعرهما 500 جنيه ، و كروت الشاشة لا تقاس بمساحتها إلا إذا كان كارتين من نوع واحد بمساحات مختلفة أو كارتين قريبين من بعض أوي في الأداء فالقياس بمساحة الكارت هو معيار أخير و هناك موقع لأسعار الأشياء و محالها في مصر و لا أعلم إذا كانت الإدارة ستوافق أم لا

  9. #9
    عضو الصورة الرمزية سعيدو
    تاريخ التسجيل
    Jul 2011
    المشاركات
    199
    الدولة: Algeria
    معدل تقييم المستوى
    7

    رد: عايز اجيب كارت شاشه 1 جيجا ،، نصايحكم

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Karim ELQady مشاهدة المشاركة
    GT 520 ليس جيد كما يقول سعيدو و كله بالأرقام أقل حاجة تجيبها دلوقتي عشان تقعد سنتين كويس و الله أعلم تكون بحوالي 600 جنيه و لا أنصح بأقل من GT 440 أو HD 5670 و سعرهما 500 جنيه ، و كروت الشاشة لا تقاس بمساحتها إلا إذا كان كارتين من نوع واحد بمساحات مختلفة أو كارتين قريبين من بعض أوي في الأداء فالقياس بمساحة الكارت هو معيار أخير و هناك موقع لأسعار الأشياء و محالها في مصر و لا أعلم إذا كانت الإدارة ستوافق أم لا
    اخي انا اقترحت الكرت حسب ميزانية و الكرت فعلا يصلح على دقة 1024/768 و هو جيد عن تجربة انا شغلت bf3 و بسلاسة و مثل ما يقول المثل اسئل مجرب و لا تسال طبيب

  10. #10
    عضو
    تاريخ التسجيل
    Nov 2011
    المشاركات
    56
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: عايز اجيب كارت شاشه 1 جيجا ،، نصايحكم

    هو هينفع على الدقة القليلة

  11. #11
    عضو فضي الصورة الرمزية khaled moh
    تاريخ التسجيل
    Mar 2011
    المشاركات
    686
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    22

    رد: عايز اجيب كارت شاشه 1 جيجا ،، نصايحكم



    sapphire 5670 1 giga ddr3

المواضيع المتشابهه

  1. عايز اجيب كرت شاشه قوي في حدود ال 600 ج
    بواسطة verooo في المنتدى الأرشيف
    مشاركات: 35
    آخر مشاركة: 14-04-2012, 01:56
  2. انا عايز اشترى كارت شاشه و مش عارف اجيب ايه
    بواسطة albsty40 في المنتدى الأرشيف
    مشاركات: 8
    آخر مشاركة: 07-07-2010, 19:43
  3. مشاركات: 16
    آخر مشاركة: 21-12-2009, 15:22
  4. مشاركات: 12
    آخر مشاركة: 09-03-2009, 11:58
  5. ارجو المساعده بعد اذنكم عايز اجيب كارت شاشه عالى (عنوان معدل)
    بواسطة onlymido في المنتدى البطاقات الرّسوميّة - Graphics Cards
    مشاركات: 3
    آخر مشاركة: 04-03-2009, 17:42

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •