صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 18

الموضوع: بخصوص طلبات الاعضاء الجدد لدعوات مواقع التورنت

عضو فضي

بخصوص طلبات الاعضاء الجدد لدعوات مواقع التورنت

بسم الله الرحمن الرحيم
    السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    اولا انا اسف جدا انى هقول الكلام ده لكن الى خلان اعمل الموضوع ده انى الاحظ ان معظم الناس الى بتبقه محتاجه دعوات فى مواقع التورنت بيسجل مخصوص علشان السبب ده
    طيب انت فين بعد كده من الدعوات ده يعنى بتاخد الدعوه ومبنشفهوش تانى غير مره ولا اتنين بالكتير يعنى ياخى الكريم الى مسجل عضويه جديده قبل ماتفكر تطلب اى شى لازم تدى الاول على الاققل شارك معنا فى المنتدى
    مجرد مشاركتك تعلمنا انك متفاعل دائما معنا ولكن العكس هو الى بيحصل
    يعنى العضو الجديد بيطلب الدعوه او بيطب حاجه وبعدين بينسى اصلا انه هو كان مشترك فى المنتدى الفلان
    انا لا اقصد التجريح فى اى حد ولكن ده الى انا بلاحظه فى القسم ده بالذات
    بالنسبه للعضاء الى بتبقه مسجله من سنوات قديمه وبيبدا مشاركته برضه لنفس السبب طيب انت كنت فين من زمان وله لمه احتجت المنتدى دلوقتى بقيت تدخل وتشارك
    بجد ياجماعه انا اسف جدا انى بقول كلام زى ده بس هيه فعلا حاجه تغيظ
    كمان الاحظ ان معظم طالبى الدعوات وبقول المعظم وليس الكل بيبقه معندوش اى خبره فى التورنت او حتى برامج الغش للمحافظه على الاكون وبيدخل يطلب دعوه طيب الاول اتعلم على تراكات خاصه برضه بس فى التركات الى فاتحه التسجيل
    وجرب فيها الغش وقعد معاها فتره كويسه على الاقل تكون اتعلمت شويه فى التورنت وبعدين اطلب الدعوه
    مش على طول الاقى عضو جديد داخل يقول عايز دعوه لتورنت ليش او للبيت جيمر وهو معندوش اى خلفيه عن التراكات الخاصه وانه عايز الدعوه لمجرد انه سمع انه الموقع الفلان ده مشهور او لحب التجميع
    ياريت ياجماعه الى محتاج دعوه بجد هو الى يطلب والاهم من ده وده ان يكون نشيط فى المنتدى زى متاخد لازم تدى مش نشوفه مره واحده بالكتير علشان يطب الدعوه وبعدين هو فين نلقيه اختفى
    علشان كده انا مبرضاش ادى اى دعوه لاى حد الا لمه يكون على الاقل متابع للمنتدى مش هقصد نشيط بس على الاققل بيشارك كل فتره
    ارجو انى مكونش اسائة لاى حد بس بجد حاجه تزعل انى اشوف الناس كده
    ياريت كلام ميكونش زعل الناس منى بس انا بتكلم على حاجه موجوده فعلا ارجو تقبل كلامى لكم
    تحياتى للجميع

عضو برونزي

رد: بخصوص طلبات الاعضاء الجدد لدعوات مواقع التورنت

كلام في صميم

فعلا كثير من ناس بسجلوا عشان دعوات فقط او استفسارت وهو اصلا ما فاهم وين الله حاطه :D للي عضويته من 2001 وثاني من 2005 ولذلك انا وكثير من الاعضاء توقفنا عن اعطاء دعوات بشكل عشوائي واكيد شفت المشاكل من وراء هذا يعني العضو الجديد باخذ دعوة وبعد يومين بان برجع بقولك اسف غلط بالاعدادات وللاسف دعوة راحت عالفاضي وبطلب وحدة ثانية وكأنو ما حصل شي

انا شي الوحيد للي اطلبه انو الواحد يتحمل مسؤولية دعوة ويحافظ عليها ويساعد القسم والمنتدى بشكل عام ويساعد الاعضاء مثل ما ساعدوه لانه بهذه الطريقة يتقدم المنتدى

اتمنى انه هذا الموضوع يتثبت لانه مهم جدا لكل الاعضاء

اشكرك على اهتمامك وروحك طيبة واتمنى لك كل توفيق

لك مني كل تقدير والاحترام

في امان الله
    [CENTER][FONT=tahoma][/FONT]​[/CENTER]

مشرف سابق الصورة الرمزية TaHeR.NaBiL

صراحه انا لا الوم على الاعضاء الجدد ولكن الوم على من يعطوهم الدعوات يا اخوانا ان من سنه ونصف تقريبا كنت مشرف ودوخت على بال ما اخدت دعوه فى التورنت ليش انما دلوقتى بسم الله ما شاء الله الاقى واحد جديد بيطلب دعوه على التورنت ليش او الاى بى تورنت او البيت جيمر الاقى اكتر من واحد عاوزين يبعتولوه الدعوه ويرجعوا يشتكوا الاخر لان طبعا الى واخد الدعوه ما عندوش معلومات كفايه عن التورنت وتلاقى الموقع بيبعتلك فى رسايل ويقولك لازم الى اخد الدعوه يرفع الراشيو او هايتقفل الاكونت بتاعك وفى بعض الاحيان تلاقى الى اخد الدعوه ما بيستخدمهاش نهائى هارجع واقول تانى اللوم كله على صاحب الدعوه وكل واحد يتحمل نتيجة خطأه .

عضو فضي

انا معاك استاذ طاهر فى كلام حضرتك لكن اعضاء عرب هاردوير بسم الله مشاء الله محدش فيهم بيحب يخيب ظن حد يعنى مبيحبوش يكسفوا حد طالب مساعده الكل بيبعت الدعوات لوجه الله وبحسن نيه
    وبعد كده العضو الى اخد الدعوه مبيقدرش ده وبتعامل مع العضويه وينسى تماما انى اذا اتذى فانه سيؤذى غير ولكن البعض الاخر متفهم الامر ويعرف جيدا ما يفعل
    علشان كده بقول انى اى عضو من اعضاء عرب هاردوير معاه دعوه لاى تراك كان ياريت يحافظ عليها ويديها فعلا للى يستاهل و يكون عنده خبره كفايه فى التورنت والتراكات الخاصه والاهم كمان يكون بيشارك معانا ديما فى المنتدى مش ياخد الدعوه ويهرب ولا اكنه يعرفنا

عضو الصورة الرمزية spy_master

كلام دا مظبوط بس هو دا عيب موجود في كل واحد بيسجل جديد بيشترك علشان دعوات التورنت يارت كل عضو يشترك يكون عايز يستفيد ويفيد غيره من اي شي بيجده في مجال الحاسب ويارب محدش يزعل من الكلام دا .

مخالف للقوانين

معك في كلامك هذا اخي مصطفى, شكراً على الموضوع, و أرجو وضع قوانين في القسم لتفادي مقل هذه المشاكل و التي تقع على عاتق أصحاب الدعوات.

مشرف سابق الصورة الرمزية TaHeR.NaBiL

المشكله انى ما اقدرش امنع اى حد يطلب دعوه حتى لو كان مشترك مخصوص علشان الدعوه الى محتاجها انا عن نفسى عمرى ما باعطى دعوه الا للاعضاء الفعاله فى القسم واى واحد جديد بنصحه الاول بالمواقع الشهيره الى بتكون فاتحه او بتفتح على فترات .

عضو برونزي

الصراحة أحنا اتكلمنا كتير في الموضوع ده
    لولا الأعضاء التي تعطي الدعوات بكرم
    أنا مكنتش حصلت علي أي حساب لموقع عالي
    والكثير من الأعضاء كذلك
    لكن البعض أخلاقهم تسمح لهم أنهم يقفلو الحساب عادي بدون حمل أي هم علي صاحب الدعوة
    والبعض الأخر بيكون ميعرفش كتير عن التورنت والغش وفي الأخر يضر نفسه وصاحب الدعوة
    لا أريد أن ألوم صاحب الدعوة علي كرمه ومساعدته للناس
    لكن يجب اختيار من ترسل له دعوه بعنايه
    لأن ممكن المساعدة تعود عليك بالضرر
    دعكم من مرور مش عارف كام شهر علي التسجيل في المنتدي ومش عارف ايه والكلام ده
    لو كان لسة جديد يبقي ميحصلش علي أي دعوة غير استثناء واحد فقط وهو لو كان عايز موقع تعليمي
    في الحالة دي انتقل لباقي الشروط ويجب توافرها كلها
    يعني نتغاضي عن شرط التسجيل فقط
    أما لو كان جديد وعايز موقع ألعاب بت جيمر مثلا ولا تورنت ليش
    يبقي مينفعش
    ولو عضو قلبه حنين وصعب عليه طالب الدعوة هذا يبقي يتحمل المسؤاليه علي نفسه.
    أما ان كان عضو قديم في المنتدي
    أنظر الي مشاركاته وانظر الي ردوده واعرف عقليته واختبره في كيفية الحفاظ علي الحساب
    وبعد كدة الرأي يرجع لصاحب الدعوة في النهاية.
    ولو عملت كل ده وبرضه واحد قفلك الحساب بغلطه أو سهو أو ماشابه
    يبقي تسلم أمرك لربنا وقول الحمد لله.
    وفي النهاية برضه راحت ولا جات
    دي كلها كلام فاضي وحسابات وكله بيروح وياجي
    أهم حاجة نحافظ علي أخلاقنا.
    [CENTER][IMG]https://hh7.an3m1.com/Sep/an3m1.com_13464408511.jpg[/IMG][SIZE=3][SIZE=3][FONT=courier new][/FONT][/SIZE][/SIZE][B][SIZE=3][FONT=times new roman][/FONT][/SIZE][/B]
    [B][SIZE=3][FONT=times new roman][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=239720&highlight="]مراجعة بسيطة للكارت 4670 [/URL][/FONT][/SIZE][/B]
    [B][SIZE=3][FONT=times new roman][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=269581&p=2115334#post2115334"]مراجعة بسيطة لكارت 5570 [/URL][/FONT][/SIZE][/B]

[/CENTER]

عضو فضي الصورة الرمزية Sn007

السلام عليكم
    أتفق معكم فيما قلتموه فلقد أصبخ الجشع صفة الكثير من مستعميلي التورنت الجدد !! تخيل عضو يسجل بـ 15 أكونت تورنت ليتش عند
    فتح التسجيل ثم يقول لا أهتم بالموقع أصلا ! فما الذي يظمن أن طالبي الدعوات ليست عندهم عضويات شغالة أصلا على الموقع !!!
    الأعضاء الذين يأخذون بان يعدون للتسجيل في المنتدى بأسماء أخرى ويطلبون دعوات من جديد ! صراحة الموضوع ليس سهلا على الإطلاق
    كما أن أغلب المبتدئين صاروا يعجزون عن قراءة بعض المواضيع و يغشون ببرامج عفى عنها الدهر كـ ratio faker و greedy ....

عضو الصورة الرمزية YousefValentino

انا مش متابع قسم التورنت لانى معايا حسابات كتير و لكن انت فعلا عندك حق , فى كام حته فى التورنت لازم فيهم الخبره و بعدان انت مشكور طبعا انك بتدى لحد دعوه اصلا و جزاك الله خير

عضو

عندك حق اخى الكريم واويدك فى هذا الكلام

عضو محترف الصورة الرمزية unexpected

اخي black007 كلامك صحيح 100% اعضاء جدد كتير في المنتدى ما عندوش معلومات كفايه عن التورنت ويطلبون دعوة مع الوقت يتقفل حساب صاحب الدعوة وحساب المدعو
    CPU: I7 4770K
    Motherboard: ASUS Z87-DELUXE
    video card: Gigabyte GTX 780 OC
    RAM: G.Skill 2x4GB DDR3
    Samsung 840 Pro Series 2.5'' 128GB SSD SATA III
    Cooling: Noctua NH-D14
    PSU: Seasonic X-Series 850W
    unexpected out

عضو

للاسف الشديد انه الواحد يثق في ناس لا يستحقو الثقة كنت اخر شىء افكر فيه عدد المشاراكات في المنتدي او مدة التسجيل ولا اعتبرة شرطا مهما لاعطاء فرصة للجميع ان يستمتع و يستفيد بالدعوات التي ناخذها مجانا من المواقع لاكنها دعوات تكون بمجهود كبير من وقتنا واعصابنا وعندما نعطي الدعوة ليس فقط لا نراهم في المنتدي و اصلا لا يستخدموها اطلاقا مع ان غيرة يتمني ان يحصل عليها , يا اخي ما دام لا تلزمك الدعوة ليه بتاخدها من الاساس اعطي فرصة لغيرك لاتكون اناني وطماع وتريد ان تستحوذ علي كل شىء هذة الصورة توضح احد الاعضاء اخذ دعوة ولم يستخدمها وانا مسحت اسمه لحفظ ماء الوجه لاخي بس حبيت اوضح لكم مشكله يعاني منها صاحب الدعوة

عضوية جديدة

اخي السلام عليكم انا مسجل في موقع اسمه seedgames وانا رافع للموقع 6 غيغا بايت و محمل منوا 5 ميغا بايت والموقع واضع اعلى صفحة الموقع كلمة باللانجليزي invites :4
    الرجاء المساعدة و الشرح كيفية اخذ دعوة من هذا الموقع لمواقع تورنت ثانية

وشكرا لكم جميعا ولكل اعضاء ومشرفين هذا المنتدى الجميل .

عضو برونزي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة جهاد 123 مشاهدة المشاركة
    اخي السلام عليكم انا مسجل في موقع اسمه seedgames وانا رافع للموقع 6 غيغا بايت و محمل منوا 5 ميغا بايت والموقع واضع اعلى صفحة الموقع كلمة باللانجليزي invites :4
    الرجاء المساعدة و الشرح كيفية اخذ دعوة من هذا الموقع لمواقع تورنت ثانية

وشكرا لكم جميعا ولكل اعضاء ومشرفين هذا المنتدى الجميل .
    هذه دعوات عشان تدعوا الناس للموقع وليس العكس
    [CENTER][FONT=tahoma][/FONT]​[/CENTER]

صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة