صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 19

الموضوع: هل هى سياسيه الاسخدام العادل ام سياسه الاستفزاز.وقفات عند بعض الجمل

عضو ذهبي الصورة الرمزية mohammed_kamal

هل هى سياسيه الاسخدام العادل ام سياسه الاستفزاز.وقفات عند بعض الجمل

تطبق سياسة الاستخدام العادل (بصورة استرشادية):confused: على الاشتراكات الجديدة بدءاً من ١٤ أغسطس ٢٠٠٩

سياسة الإستخدام العادل مطبقة حاليا بصورة استرشادية، الهدف منها هو أخذ بيانات إحصائية عن استهلاك العميل للخدمة، سرعة الاشتراك لن تتأثر بهذه السياسة خلال هذه الفترة الاسترشادية.

مش عارف الكلام اتعدل كان الاول مطبق دلوقتى شالوا كلمه مطبق
    ========================================

سياسة الاستخدام العادل صممت لتضمن السرعة و الكفاءة القصوى لاشتراكك في أي وقت من اليوم. قلة قليلة
    (عمرو مصطفى مش بيفكركم بحاجه قله قليله.نظريه الموامره ومندسين فى الشبكه)
    :rolleyes:
    من مشتركين LINKDSL يقومون بعمل شبكات لمشاركة اشتراكهم مع الجيران،:ah51:

واضح ان الشركات دى مش عارفه المستوى المادى للمجتمع المصرى الذى يجعل 98%
    غير قادر على دفع اشتراك شهرى لوحده

===========================================
    الحاجه الى تحرق الدم

او يقومون طوال الوقت في استخدام اشتراكهم في تحميل برامج/أفلام/موسيقى كبيرة الحجم.
    :confused::ah50:

لا والله على اساس انى مشترك انى انزل حاجات مساحتها صغيره مش مشترك انترنت
    =====================================

هذا الاستخدام يستهلك الكثير من سعة شبكة LINKDSL مما يترك سعة قليلة لباقي المشتركين. بما معناه أن سرعة اشتراكك تتأثر عندما تتصفح الإنترنت بسبب هؤلاء القلة من المستخدمين ذوي الاستهلاك العالي.

طيب بذمتكم انا راضى ذمتكم وحد يرد عليا
    اخر جمله دى معناها ايه

معنها انى اخلينى بوصله افضل

الكلام الى هما قيلنو دا
    يدل على ان الشركه او الشبكه بتاعتهم
    واخده وصله برده
    او الاحتمال الاخر
    انهم مزودين فوق طاقه الشركه

لو انا مش بفهم والله ما هقول الكلمتين دول
    ليه
    لان لو واحد حمار فى الدعايه والاعلان لشركته
    مستحيل يقول كدا
    دا بيقول خلونى اخسر

=======================================

انا مستخدم عادي الاستخدام للإنترنت. هل سأتأثر بتطبيق سياسة الاستخدام العادل
    في الأغلب لن تتأثر نهائيا. فقط ٥٪ من عملاءنا يعتبرون من ذوي الاستهلاك العالي، فإذا لم تكن تشارك اشتراكك مع اخرين أو تقوم طوال الوقت في تحميل ملفات كبيرة الحجم، فسوف يكون من المستبعد أن تتعدى مستوى الاستخدام العادل لباقتك ولن تتأثر سرعة اشتراكك نهائيا.

5%
    ايوا ايوا المندسين والقله القليله

طيب هما حددوا النسبه
    طيب مش يناقض الكلام الى فى الاول
    انها لسه فتره استرشاديه

وهيعرفوا فيها حجم الاستهلاك ازاى طلعت النتيجه وهما لسه فى الفتره الاسترشاديه
    ============================================

ما هو المستوى الاقصى للاستخدام العادل في الشهر لكل من باقاتنا؟
    السرعة المستوى الأقصى للإستخدام العادل في الشهر
    ٥١٢ كيلوبت/ثانية غير محدودة ٢٥ جيجا شهرياً
    ١ ميجابت/ثانية غير محدودة ٤٠ جيجا شهرياً
    ٢ ميجابت/ثانية غير محدودة ٦٠ جيجا شهرياً
    ٤ ميجابت/ثانية غير محدودة ٨٠ جيجا شهرياً

هل اتعمل استطلاع مثلا او اخذ نتيجه رسميه من الاسترشاد عشان نقول الحد الاقصى دا

-------------------------------------------------------

ما هي الخدمات التي تعتبر استخدام للإنترنت؟ جميع الخدمات (التصفح، تحميل، P2P، تدفق... الخ) يتم حسابها كإستخدام للإنترنت فيما عدا المواقع التالية, فإن تصفح هذه المواقع سيستثني من حساب استخدام المشترك.

طب ما ناقص تفتحوا القوس
    وتقولوا فى استهلاك لو الروتر شغال
    ونطفى الروتر بقى عشان نحافظ على الحد الاقصى بتاعنا

-----------------------------

وفى النهايه لكم حريه الراى

التعديل الأخير تم بواسطة mohammed_kamal ; 04-01-2012 الساعة 13:12
    [CENTER][IMG]https://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/184158_360621420679617_414523508_n.jpg[/IMG]
    [SIZE=4][COLOR=#0000cd][B][URL]https://www.youtube.com/watch?v=1tTDqT-WXRc&feature=related[/URL][/B][/COLOR][/SIZE]
    [SIZE=4][COLOR=#ff0000]خبِأ قصائِدكـ القديمة كلها
    مـزق دفاتِركـ القديمة كلها [/COLOR]
    [COLOR=#006400]واكتب لمصر اليوم شـعراً مثلها
    لاصمت بعد اليوم يفرض خوفه[/COLOR]
    فاكتب سلام النيل مصر وأهلها [/SIZE]
    [/CENTER]

عضو

رد: هل هى سياسيه الاسخدام العادل ام سياسه الاستفزاز.وقفات عند بعض الجمل

سياسة الغباء الغير عادل

سياسة ملعونة

وحسبى الله ونعم الوكيل فى كل من شارك فى هذا المهزلة

وربنا يوعدنا بوزير اتصالات يعرف ربنا ويحس بالشعب ويبقى راجل مش صورة وعصابة الوكلا واصحاب الشركات شاغلين من تحت لتحت

واخيرا السياسة الملعونة ديه بتطبق على الجديد والقديم وهى دى مصر

عضو ذهبي الصورة الرمزية miro the king

لم تطبق سوى فى شركات المحمول وهم (اتصالات وفودافون)
    اما لينك وتى اى زفت لم يطبقوها ولن يطبقوها حاليا بسبب ان لو طبقوها هيتنفخوا فى الشارع
    [CENTER][B]The End
    [/B][/CENTER]

عضو فضي الصورة الرمزية skyboyextreme

حالياً فى لينك على الخطوط من بعد 2009 مش بيطبق الاستخدام العادل الا لو "حلبت الخط "

يعنى خط 2 ميجا بينزل 16 جيجا فى اليوم -480 جيجا فى الشهر ... كدة بيتأكد انك مشير الخط او حارتة داونلود فبيطبق عليك .

واضح ان الشركات دى مش عارفه المستوى المادى للمجتمع المصرى الذى يجعل 98%
    غير قادر على دفع اشتراك شهرى لوحده
    تبى خدمات الانترنت سعرها كدة , و هما مش ملزمين أنهم يدخلوا أنترنت لكل الناس ... هى الخدمة تكلفتها عالية ...

الفكرة انك لو أنتو 2 أو 3 على الراوتر تمام ... أنما أما يبقى 16 واحد على خط 2 ميجا أو 4 ميجا دا لا هما بيعرفوا يقعدوا على سرعة عدلة و الخط دا على الشركة بيستهلك بكمية غبية و المستفيد الربحى هو اللى عامل الشبكة مش الشركة ....

يعنى بدل ما فارق الفلوس دا يروح للشركة و بكدة تقدر تطور خدمات الانترنت عندها أو ترخص الاسعار أو تعمل اى حاجة فى حياتها فدا بيروح لاى حد عامل شبكة وأقلب .
    جميع الخدمات (التصفح، تحميل، P2P، تدفق... الخ) يتم حسابها كإستخدام للإنترنت فيما عدا المواقع التالية, فإن تصفح هذه المواقع سيستثني من حساب استخدام المشترك.
    طب ما ناقص تفتحوا القوس
    وتقولوا فى استهلاك لو الروتر شغال
    ونطفى الروتر بقى عشان نحافظ على الحد الاقصى بتاعنا
    دى المشكلة , هما مش عاوزين الشعب ينضف و يحمل أفلام محترمة HD او Full HD العاب Full ISO أغانى Flac

كلو لازم يقنع بالحاجات ال RMVB الالعاب ال Full RiP متشال منها فيديوهات وأصوات و الذى منة و أغانى 128Bit

هو منطقياً من وجهة نظر الشركة أن الحاجات دى انت بتشتريها وفى الدول العربية الانترنت عندهم 50-60 ميجا ومش بيعملوا بية داونلود هو ستريمنج وبروزينج بس و اى حاجة تانى بيشتروها لان النت عندهم متراقب و أى حاجة بينزلوها Pirated بيتعكشوا على طول ويدفعوا غرامة محترمة .

بأختصار لازم القضاء على الشبكات الربحية النووية ذات 16 شخص على شبكة ... و العدالة أنة يكون 2-3 أشخاص فى راوتر واحد و التلاتة بيقسموا تمن الاشتراك بينهم مش واحد فيهم بيكسب من ورا الباقى ...

ساعتها الشركة مش هاتحتاج سياسة الاستخدام العادل من نفسها وهاتقدر تطور من الانترنت بشكل أفضل .

عضو الصورة الرمزية Amr0023

خدمة زفت و الى طلعها حيوان لكن الى skyboyextremwe
    بيتكلم عليه صح احنا مثلا عندنا فى المنطقة هنا شبكة مكونة من 46 شخص و فى تزايد مستمر على خطيين 4 ميجا :ah14: يعنى دمار شامل و المستفيد البقر الى عاملين الشبكة لكن ده برضو مش مبرر انهم يطبقوها
    على الكل

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة skyboyextreme مشاهدة المشاركة
    حالياً فى لينك على الخطوط من بعد 2009 مش بيطبق الاستخدام العادل الا لو "حلبت الخط "

يعنى خط 2 ميجا بينزل 16 جيجا فى اليوم -480 جيجا فى الشهر ... كدة بيتأكد انك مشير الخط او حارتة داونلود فبيطبق عليك .

تبى خدمات الانترنت سعرها كدة , و هما مش ملزمين أنهم يدخلوا أنترنت لكل الناس ... هى الخدمة تكلفتها عالية ...

الفكرة انك لو أنتو 2 أو 3 على الراوتر تمام ... أنما أما يبقى 16 واحد على خط 2 ميجا أو 4 ميجا دا لا هما بيعرفوا يقعدوا على سرعة عدلة و الخط دا على الشركة بيستهلك بكمية غبية و المستفيد الربحى هو اللى عامل الشبكة مش الشركة ....

يعنى بدل ما فارق الفلوس دا يروح للشركة و بكدة تقدر تطور خدمات الانترنت عندها أو ترخص الاسعار أو تعمل اى حاجة فى حياتها فدا بيروح لاى حد عامل شبكة وأقلب .

دى المشكلة , هما مش عاوزين الشعب ينضف و يحمل أفلام محترمة HD او Full HD العاب Full ISO أغانى Flac

كلو لازم يقنع بالحاجات ال RMVB الالعاب ال Full RiP متشال منها فيديوهات وأصوات و الذى منة و أغانى 128Bit

هو منطقياً من وجهة نظر الشركة أن الحاجات دى انت بتشتريها وفى الدول العربية الانترنت عندهم 50-60 ميجا ومش بيعملوا بية داونلود هو ستريمنج وبروزينج بس و اى حاجة تانى بيشتروها لان النت عندهم متراقب و أى حاجة بينزلوها Pirated بيتعكشوا على طول ويدفعوا غرامة محترمة .

بأختصار لازم القضاء على الشبكات الربحية النووية ذات 16 شخص على شبكة ... و العدالة أنة يكون 2-3 أشخاص فى راوتر واحد و التلاتة بيقسموا تمن الاشتراك بينهم مش واحد فيهم بيكسب من ورا الباقى ...

ساعتها الشركة مش هاتحتاج سياسة الاستخدام العادل من نفسها وهاتقدر تطور من الانترنت بشكل أفضل .
    الانترنت والله رخيص جدا بره كل الى سافر بيقولى
    رخيص
    طب مش هقولك رخيص
    حدود السرعه مالها تعبانه
    الشركات دى لو فعلا زى ما بتقول
    بص ياسيدى
    هما ملزمين دلوقتى يدخلوا النت لكل الناس واقرب حاجه الانتخابات الاخيره
    [CENTER][IMG]https://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/184158_360621420679617_414523508_n.jpg[/IMG]
    [SIZE=4][COLOR=#0000cd][B][URL]https://www.youtube.com/watch?v=1tTDqT-WXRc&feature=related[/URL][/B][/COLOR][/SIZE]
    [/CENTER]

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Amr0023 مشاهدة المشاركة
    خدمة زفت و الى طلعها حيوان لكن الى skyboyextremwe
    بيتكلم عليه صح احنا مثلا عندنا فى المنطقة هنا شبكة مكونة من 46 شخص و فى تزايد مستمر على خطيين 4 ميجا :ah14: يعنى دمار شامل و المستفيد البقر الى عاملين الشبكة لكن ده برضو مش مبرر انهم يطبقوها
    على الكل

صح انت بتكلم صح
    يبقى نبص ايه الى عمل الوصلات
    نرجع لاصل المشكله ان الانترنت غالى جدا
    على فرض انا لو دخلت 512 لوحدى هدفع 95 جنيه
    انت متخيل
    و256 كان ب 95 فهما الى خلقوا المشكله عشان نعمل الوصلات ويجوا يقوللننا مش هنطور عشان انتو هتسغلوا غلط
    ياجماعه الناس بره شغاله 1 جيجا فى كوريا انا شوفت بنفسى
    حاجه تحرق الدم
    [/CENTER]

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohammed_kamal مشاهدة المشاركة
    رخيص
    طب مش هقولك رخيص
    حدود السرعه مالها تعبانه
    بص ياسيدى
    انا سمعت ان فى دوله فى شرق اسيا النت بقى على الدوله ودا فى دوله اسلاميه وفى اوربا الدستور اعطى المواطن الحق ان يكون متصل
    ودوله فى شرق اسيا اندونسيا فى الغالب
    طبقت wi fi فى الشوراع بدون مقابل وحسبى الله ونعم الوكيل

النظام لازم يكون واسع وضخم واعلى من طموحات الناس عشان يستعوبها ودا الى بيحصل بره
    استهلاك حاره فى امريكا فى يوم ممكن يساوى شهر فى محافظه عندنا
    يبقى نشوف التقصير فين
    [/CENTER]

عضو فضي الصورة الرمزية skyboyextreme

أنترنت واحد جيجا دى صعبة جداً

انا فى عالم التورنت كلو شفت أعلى سرعة 400 ميجا لسييد بوكس مش لخط بيت (السيد بوكس جهاز داخلة انترنت مخصوص عمولة يعنى ).

معظم الناس اللى برة بتلعب فى أنترنت 70-100 ميجا على رأسهم أمريكا ...

مش رخيص أوى يعنى مثلاً امريكا النت و التيلفون الارضى ووصلة الدش كلهم على بعض ب100 دولار يعنى 600 جنية فى الشهر ..(سرعة 40 ميجا )

دا غير أن فى فرق تقنيات بيساهم جداً بحوارات الواى ماكس و كابلات الفايبر دا بيدخلهم سرعة اعلى و بنفس سعر الكلاابلات العادية زى اللى هنا .

الفكرة كلها أن الانترنت هناك دا شيء طبيعى واساسى و "فوق البيعة " يعنى تاخدة من شركة الموبايل تاخدة من شركة الدش (زى شبكات ال ART كدة ) مش بتروح تشتركلة لوحدة و تدفعلة الشيء الفلانى ...

الحل الوحيد للنت فى مصر هو القضاء على الشبكات الانتهازية و العمل على تحديث الخطوط البحرية و شبكات الهاتف المنزلية و الضغك على شبكات المحمول لتقديم أنترنت وايرلس بسعر معقول يمكن الاعتماد علية .

عضو الصورة الرمزية Amr0023

صح انت بتكلم صح
    يبقى نبص ايه الى عمل الوصلات
    نرجع لاصل المشكله ان الانترنت غالى جدا
    على فرض انا لو دخلت 512 لوحدى هدفع 95 جنيه
    انت متخيل
    و256 كان ب 95 فهما الى خلقوا المشكله عشان نعمل الوصلات ويجوا يقوللننا مش هنطور عشان انتو هتسغلوا غلط
    ياجماعه الناس بره شغاله 1 جيجا فى كوريا انا شوفت بنفسى
    حاجه تحرق الدم

صح انت عندك حق ان سعر الاشتراك للفرد الواحد غالى بغباء على السرعة الضعيفة التعبانة دى

رخيص
    طب مش هقولك رخيص
    حدود السرعه مالها تعبانه
    بص ياسيدى

فى فرنسا ال واى فاى لكل مواطن فى الشارع ببلاش و الميجا دى لكل مواطن ببلاش

انا سمعت ان فى دوله فى شرق اسيا النت بقى على الدوله ودا فى دوله اسلاميه وفى اوربا الدستور اعطى المواطن الحق ان يكون متصل
    ودوله فى شرق اسيا اندونسيا فى الغالب
    طبقت wi fi فى الشوراع بدون مقابل وحسبى الله ونعم الوكيل

النظام لازم يكون واسع وضخم واعلى من طموحات الناس عشان يستعوبها ودا الى بيحصل بره
    استهلاك حاره فى امريكا فى يوم ممكن يساوى شهر فى محافظه عندنا
    يبقى نشوف التقصير فين

بس الى احنا متفقيين عليه كلنا ان شركات الانترنت فى مصر زبالة و السرعة زبالة و اصحاب الشبكات الكبيرة زبالة برضو :D

عضو فضي

حقيقة ولا الوصلة نافعة ولا الشركات نافعة منذ 5 سنوات كنت مشترك فى وصلة منزلية وكان اللى عنده الراوتر بيفصله اوقات كتيرة جدا فى عز ما بكون محتاج له فقررت انى اغير النظام واشترك فى شركة تى نيلة وحسيت ان النت عندى حيختلف فوق الوصف ولكن افاجأ ان الوضع لم يتغير نفس السرعة ونفس البطىء والفارق الوحيد ان النت شغال 24 ساعة المهم على مدار ال 5 سنوات زودت السرعة حتى وصلت الى 2 ميجا ( لوحدى ) نظرا لاعتمادى الكبير على الانترنت فى مجال عملى ولكن افاجأ ايضا بتطبيق هذه السياسة المتخلفة منذ 4 شهور لدرجة انى قررت انى اغير هذه الشركة باى ثمن حتى لو حدفع الضعف فى شركة اخرى المهم اخلص من شركة تسببت لى فى اذى كبير فى عملى ولا اعرف هل لا يوجد اى شركة محترمة فى مصر لتقديم هذه الخدمة على وجه معقول وهل النت الفضائى يواجه نفس مشاكل هذه الشركات العقيمة
    اللهم انصر الشعب الليبى والسورى واليمنى وارنا فى الظالمين اية يارب العالمين

عضو ذهبي الصورة الرمزية Ahmed.Saleh

سؤال واضح وصريح وبسيط وبدون الدول فى تفاصيل

انا سرعتى 1 ميجا
    اذاً سرة تحميلى نفترض 120 كيلو بايت فى الثانيه
    يعنى انا لو بحمل 24/7 يبقى هحمل ف اليوم حوالى 9.88 جيجا وكسور صح ؟؟؟؟ (اذا غلط صححولى) 120 كيلوبايت * 24 ساعه * 60 دقيقه * 60 ثانيه ثم قسمه الناتج على 1024 عشان يبقى ميجا بايت ثم على 1024 عشان يبقى جيجا بايت

9 جيجا ف اليوم وف الشهر يبقى 296.6 جيجا شهرياً. ده لو انا شغال داونلود بس 24 ساعه يومياً.

سؤالى هو مش انا مشترى ال 1 ميجا ؟؟؟؟؟؟ يعنى من حقى احمل لغايه ما الشهر يخلص

طيب واذا فيه شخصين على شبكة واحده يبقى هل السرعة هتزيد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بل بالعكس هتقل وتتقسم ما بينهم على حسب الأستخدام وبرضو مش هيحمل اكتر من 296 جيجا ف الشهر لو اتشقلب او اتنطط او وقف على صوباع رجله الصوغير.

واذا بقوا 3 افراد برضو مش هيحملوا مجتمعين اكتر من 296 جيجا شهرياً وكذلك لو بقوا 4 او 5 او 16 حتى.

الأنترنت عندنا غالى ومستوى الدخول لا تسمح انه فرد يتحمل ال95ج شهرياً لسرعة 512كيلوبايت ومحدش يوقلى يبقى يشترى الباقات المحدوده لأنها محدوده فعلاً وكلنا بنعشق التحميل.

انا شخص مشترى ال 1 ميجا يبقى من حقى افتح حنفيه الداونلود واحمل كل اللى انا عاوزه بما انى Unlimited. ومعتقدش انى كده هأثر على حد لأنى ببساطه محدود بسرعة تحميل ويعنى لو الواحد عاوز يتصفح بس مكنش حد هيعدى ال 512 اساساً لأنها زى الفل اومال ايه لزمه السرعات المختلفة.
    [CENTER][COLOR=#008000][FONT=comic sans ms][SIZE=4][B]عن أبي هريرة، عن النبي صلي الله علية وسلم قال:" ما من رجلٍ يحفظ علماً فيكتمه، إلا أُتي به يوم القيامة ملجماً بلجام من النار "[/B][/SIZE][/FONT]
    [/COLOR][B][COLOR=#800080]لا تؤجل لعب اليوم الى الغد[/COLOR][/B][/CENTER]

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ka7rata مشاهدة المشاركة

انا سرعتى 1 ميجا
    يعنى انا لو بحمل 24/7 يبقى هحمل ف اليوم حوالى 9.88 جيجا وكسور صح ؟؟؟؟ (اذا غلط صححولى) 120 كيلوبايت * 24 ساعه * 60 دقيقه * 60 ثانيه ثم قسمه الناتج على 1024 عشان يبقى ميجا بايت ثم على 1024 عشان يبقى جيجا بايت

9 جيجا ف اليوم وف الشهر يبقى 296.6 جيجا شهرياً. ده لو انا شغال داونلود بس 24 ساعه يومياً.

طيب واذا فيه شخصين على شبكة واحده يبقى هل السرعة هتزيد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بل بالعكس هتقل وتتقسم ما بينهم على حسب الأستخدام وبرضو مش هيحمل اكتر من 296 جيجا ف الشهر لو اتشقلب او اتنطط او وقف على صوباع رجله الصوغير.

واذا بقوا 3 افراد برضو مش هيحملوا مجتمعين اكتر من 296 جيجا شهرياً وكذلك لو بقوا 4 او 5 او 16 حتى.

الأنترنت عندنا غالى ومستوى الدخول لا تسمح انه فرد يتحمل ال95ج شهرياً لسرعة 512كيلوبايت ومحدش يوقلى يبقى يشترى الباقات المحدوده لأنها محدوده فعلاً وكلنا بنعشق التحميل.

انا شخص مشترى ال 1 ميجا يبقى من حقى افتح حنفيه الداونلود واحمل كل اللى انا عاوزه بما انى Unlimited. ومعتقدش انى كده هأثر على حد لأنى ببساطه محدود بسرعة تحميل ويعنى لو الواحد عاوز يتصفح بس مكنش حد هيعدى ال 512 اساساً لأنها زى الفل اومال ايه لزمه السرعات المختلفة.
    صح والله انت جبت الغيبه عنى
    هى محدوده فعلا فعلا بحدود السرعه
    فلما التحديد فوق تحديد المحدد
    دا معناه ان الواحد ميجا كدا بتقسم على غيرك تانى بس من الشركه
    الله ينور عليك
    [/CENTER]

عضو برونزي الصورة الرمزية Ma7moud9

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ka7rata مشاهدة المشاركة

انا سرعتى 1 ميجا

عندي نفس الكلام بالظبط .... دي حاجة تنرفز...
    المشكلة لو كلمتهم هايفضل يقول إن المشكلة في السنترال بتاع المصرية للإتصالات .... تسألهم هايتصلح إمتى يقولك ربنا يسهل !!!
    لا يأس مع الحياة ... و لا حياة لمن تنادي

عضو برونزي الصورة الرمزية BlackMamba

بصراحه يا شباب الموضوع ده محتاج وقفه .(ايوه محتاج وقفه) انا عايز افهم ازى يفرضو علينا كمية التحميل ده فعلا غباء وعلى فكره هم اللى بيخلونا نلجئ للشبكات وبصراحه انا شايف ان الشبكات دى بتحل ازمة ناس كتير جدا وعلى فكره انا واحد مشترك فى شبكه بسرعة 4 ميجا واللى بيحصل ان صاحب الشبكه بيقسم السرعات بين المشتركين لكل واحد سرعة 512 ده بالنسبه للاستخدام العادى اما لو كنت داونلودر فممكن يفتحلك السرعه ل2 ميجا او السرعه كلها مقابل انك تزود له الشهر شويه:D وكل ده بسعر رخيص جدا حوالى 30 جنيه فى الشهر .يبقى اكيد بتحل مشكلة غباء الشركات وعدم تفهم امور الشباب.

صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة