النتائج 1 إلى 8 من 8

الموضوع: سعر الجلاجسى نوت

عضو

سعر الجلاجسى نوت

انا عايز اشترى الجلاجسى نوت بس لقيت سعره 5000 انا ممكن اجيبو بس مش عايز اجيبو القى سعره نزل هزعل اوى فا كنت عايز اعرف ممكن سعه ينزل فى خلال اد ايه مثلا يعنى الجلاجسى اس 2 كان اول لما نزل كان 4700 ودلوقتى ب 3800 بس خد وقت قد ايه عشان ينزل فى السعر وانا متوقع برضه ان فى تليفونات هتنزل وده هيبقى سبب فى نزول السعر شويه ولا ايه عموما مستنى رايكو

عضو

رد: سعر الجلاجسى نوت

ايه يا جماعه 39 مشاهده ولا رد واحد يعنى محدش عارف

عضو

حضرتك تستنى شهرين بالظبط سعره هينزل جامد زيه زى الاس 2 و لو عايز نصيحة اخ متجبش حاجة دلوقت و استنى شوية لان نازل يا سيدى بروسيسور جديد من سامسونج اسمه Exynos ده هيبقى dual core و الكور الواحد 2 جيجا مع دعم للريسولوشن بتاع الشاشة يصل الى 2560x1600 و سامسونج قالت انه هيبقى اداء ضعف البروسيسور الdual core 1.5 Ghz الموجود حاليا و هينزل السوق فى النص التانى من 2012 فاحسنلك استنى لان لما ينزل هيمسح التكنولوجيا القديمة فيا اما تجيب واحد Exynos او تجيب النوت بعد ما سعره ينزل و اتمنى انى اكون افدتك

عضو

شكرا جدا

عضو برونزي الصورة الرمزية M_HaFeZ

الانتظار افضل ليك ولى تعقيب بس على مشاركة الاخ samehhesham4 البروسيسور القادم موديل جديد من exynos وهيكون Exynos 5250 بيعتمد على Cortex A15 فى نواتين (الحالى من اس 2 وجالاكسى نوت Cortex A9) عموما البروسيسور الجديد هيبقى للتابليت اولا فى موديل 11.6 (معظم الاشاعات بتقول كده) وبعدها هيبقى للموبايل
    الا اذا سامسونج فاجأت الكل ونزلته فى الجالاكسى اس 3

الخلاصه ان الجالاكسى نوت ب 5000 جنيه او حتى ب 4500 جنيه من غير ضمان سعره غالى جدا وهينزل قريب اوى لان البروسيسور قدم خلاص ومنتظر الاجيال الجديده من اول الربع التالت السنه دى

الجالاكسى نوت فى وجهة نظرى حقق المعادلة الصعبه بالعكس .... شاشته اكبر من انها تبقى موبايل واصغر من انها تابليت (وجهة نظر شخصيه بحته)

عايز نصيحتى لو هتقدر تنتظر شويه استنى ال Galaxy S Advance هيبقى احسن سعر مقابل اداء

https://www.engadget.com/2012/01/30/...one-announced/

https://www.gsmarena.com/galaxy_s_ad...-news-3759.php

عضو

تصدق بقى ان نزل كلام تانى خالص؟ بيقولك الexynos هيبقى quad core النواة الواحدة 1.5 جيجا بمعدل اداء ضعف الdual core حاليا و اتقال انه هيكون موجود فى galaxy s3 و كمان شاشته هتكون 5.0" و فوق كل ده الى خلانى عامل كدة :eek: بيقولوا هيبقى عليه android 4.0 و bada 3.0 يعنى 2 فى واحد:D

عضو برونزي الصورة الرمزية M_HaFeZ

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samehhesham4 مشاهدة المشاركة
    تصدق بقى ان نزل كلام تانى خالص؟ بيقولك الexynos هيبقى quad core النواة الواحدة 1.5 جيجا بمعدل اداء ضعف الdual core حاليا و اتقال انه هيكون موجود فى galaxy s3 و كمان شاشته هتكون 5.0" و فوق كل ده الى خلانى عامل كدة :eek: بيقولوا هيبقى عليه android 4.0 و bada 3.0 يعنى 2 فى واحد:D
    صعب شويه الكلام ده وان مكانش مستحيل

HTC نفسها هتنزل موبايل اسمه htc endeavor وفيه تيجرا 3 (رباعى النواه)
    فالحرب هتولع :cool:

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة M_HaFeZ مشاهدة المشاركة
    الانتظار افضل ليك ولى تعقيب بس على مشاركة الاخ samehhesham4 البروسيسور القادم موديل جديد من exynos وهيكون Exynos 5250 بيعتمد على Cortex A15 فى نواتين (الحالى من اس 2 وجالاكسى نوت Cortex A9) عموما البروسيسور الجديد هيبقى للتابليت اولا فى موديل 11.6 (معظم الاشاعات بتقول كده) وبعدها هيبقى للموبايل
    الا اذا سامسونج فاجأت الكل ونزلته فى الجالاكسى اس 3

الخلاصه ان الجالاكسى نوت ب 5000 جنيه او حتى ب 4500 جنيه من غير ضمان سعره غالى جدا وهينزل قريب اوى لان البروسيسور قدم خلاص ومنتظر الاجيال الجديده من اول الربع التالت السنه دى

الجالاكسى نوت فى وجهة نظرى حقق المعادلة الصعبه بالعكس .... شاشته اكبر من انها تبقى موبايل واصغر من انها تابليت (وجهة نظر شخصيه بحته)

عايز نصيحتى لو هتقدر تنتظر شويه استنى ال Galaxy S Advance هيبقى احسن سعر مقابل اداء

https://www.engadget.com/2012/01/30/...one-announced/

https://www.gsmarena.com/galaxy_s_ad...-news-3759.php
    بس انا بتفرق معايا الشاشه انا اساسا هجيب النوت عشان شاشه عموما انا ليسه قدامى لاول الشهر وربنا يكرم

المفضلات