صفحة 1 من 3 1 2 3 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 37

الموضوع: لكل الاعضاء المحرمين تحذير

عضو خبير بالمعاملات التجاريه
    Trusted Seller
    الصورة الرمزية alepop

لكل الاعضاء المحرمين تحذير

بسم الله الرحمن الرحيم

اولا انا عامل الموضوع ده علشان انا اتنصب عاليا من العضو الغير امين انا كونت عارض شاشه سامسونج 2370MS
    للبيع (القاهره) شاشه سامسونج p2370ms وبعدين جالى رساله على الخاص من العضو SPIDER3 النصاب كاتب لو موافق على 1100 هخلص معاك بكرة لان ولله هتفضل عارضها كدة وهتنزلها للسعر ده فى يوم ما وهتبقى انا وانت خسرنا فانا جاهز 0119925996 تم الرد عليه مش هينفع السعر ده فى الموبيل + على الخاص الكلام ده كان يوم 30.1.2012 وبعدين تم الاتفاق تلفونيا على البدل ب كارت شاشه EVGA +100جنيه وتم الاتفاق على انى ابعتلو الشاشه وهو يبعتلى كارت الشاشه و100جنيه طب اشحنللك ازى قا عن طريق شركه ميدل است طبعا انا اول مره اشحن ومعنديش فكره عن الشحن طب طريقه الشحن ازى رد هابعتلك اسمى + رقم الموبيل+العنوان وانتا تعمل كيد تم الرد تمام هابعتلك اسمى + رقم الموبيل +العنوان زى كيدا المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alepop الاسم """" امين عبدالعال امين حسن

العنوان 4درب المجراه باب الشعريه

الاسم امير سعد امين حسنى
    الرقم 01119925996
    العنوان حفظ مكتب
    https://www.evga.com/products/moreInf...ries%20Family&

طبعا العضو النصاب الى بياكل حرام قال العنوان حفظ مكتب سوهاج انا كونت فاكر ان حفظ مكتب سوهاج ده عنوانه يعنى هو من البدايه اصلا النيه نصب وانا مسلم لانى بامن لكل الناس انا بكلم انا رايح اشحن بكلم انا هاشحن الان انتا فين قال معلش الشركه اخر مياد ليها الساعه 4 مساء ان شاء الله بكره هبعتلك الشحن تم الرد عليه ولا يهمك انا هشخن الان وبعدين هاكتب ايه فى الشخن روخت متصل على الاخ محمود راجح قال اكتب طرد امام طرد تم الرد تمام يا عم محمود
    اليوم التالى تم الاتصال بلعضو النصاب انا شحنت امبارح قال وانا ذاهب لشركه الشحن لشخن الكرت +100جنيه داخل عبوه الكارت قال OKI وبعد لما راح استلام الشاشه كل لما اتصل بيه جرس بس ومبيرودش نهائى وجه مره اول ما فتح انا بقول له انا صاحب الشاشه اقفل الموبل على طول وبعد كيدا كل لما اتصل مغلق مغلق انا قولت ده كيدا نصب عليا ملهاش حل تانى تم انتظر الطرد الى جايلى عباره عن ايه انتظرت مع متابعه الاتصال بشركه ميدل ايست تم الرد الطرد وصل رواحت استلم الطرد والمفاجئه باكو شاى ربع كيلو + باكو منديل
    بالله عليكم ده بنى ادم ؟؟؟ طبعا انا بعترف انى غلطان علشان انا اديت الامان ومكونتش متوكع ممكن يكون فى ناس كيدا معانا فى المنتدى المحترم بس انا قولت اجمل واعظم كلمه حسبى الله ونعمه الوكيل طبعا فلوس الشاشه ديه كانت اخر فلوس معايا فعرضت اليسه بتاعتى للبيع شوف قله الادب وده اعتراف كامل منو بلحصل
    SPIDER3الملف الشخصي
    مشاهدة المشاركات
    رسالة خاصة
    إضافة إلى قائمة الإتصال
    عضوية جديدة
    الدولة مصر
    تاريخ التسجيل Jan 2010
    المشاركات 40
    شكراً 2Thanked 2 Times in 1 Post

معدل تقييم المستوى0

مواصفات الجهاز
    نظام التشغيل Windows 7 32-bit

نوع الجهاز جهاز مكتبي

المعالج Core 2 Duo

سرعة المعالج والناقل 3.0(1033)

الشركة المصنعة للوحة الأم Gigabyte

طقم الرقاقات IntelP41

نوع الذاكرة المستخدمة DDR2-1066

عدد شرائح الذاكرة وحجمها 2*2GB

بطاقة الرسوميّات XFX ATI RADEON 5570 HD

القرص الصلب WD-2TB Green

مزود الطاقة Antec-450W

فى نية للبدل بربع كيلو شاى ليبتون مش العروسة لان الكيسة انضف من الشاشة واغلى
    هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههههه

يابن .......................... بس بجد الله ينور الشاشة زيرو فعلا والواحد كان عندو 2 منها كان نفسى اكملهم 3 عشان العب عليهم وطرطر الف خيرك هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههه

:ah44:
    انا مش قصدى تريقة والله بس انت فعلا ابن ***** هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههه :ah7:

على العموم انا قولت حسبى الله ونعم الوكيل وشكرا وده تبيه لجميع الاعضاء المحترمين
    التعديل الأخير تم بواسطة alepop ; 25-02-2012 الساعة 13:46

عضو خبير بالمعاملات التجاريه
    Trusted Seller
    الصورة الرمزية محمد خليفه 1

رد: لكل الاعضاء المحرمين تحذير

هرجع واقول كلمه اعرف انت بتشترى من مين قبل ما بتشترى ايه ومتخافش الحسبه دنيا باخره مش دنيا بس
    التعديل الأخير تم بواسطة محمد خليفه 1 ; 25-02-2012 الساعة 13:53
    يا اخوانا عايز اقولكم على حاجه مفيده جدا ما تيجوا نتاجر مع الله اقولكم ازاى يعنى مثلا كل واحد فينا سواء كان بيتاجر فى الحاجه او بيستخدمها واشترى او باع من المنتدى لو باع يطلع جنيه صدقه لوجه الله من المبلغ اللى باع بيه واللى اشترى يطلع جنيه صدقه تخيلوا المبلغ الصغير ده هيعمل ايه ان شاء الله ربنا يبارك للمشترى فى الحاجه اللى اشتراها ويبارك للبايع فى فلوسه جنيه تخيل ممكن يعمل ايه فى ميزان حساناتك والله يضاعف لمن يشاء وياسلام بقه لو كمان استغفرت ربنا عشر مرات يا سيدى هتبقى العمليه فى التمام ان شاء الله

mido12001
    زائر

فوض امرك لله وهو يجبلك حقك

عضو برونزي الصورة الرمزية hobahest

ربنا يعوض عليك يا على ويرحمنا جميعا من كل افاق ونصاب

مشرف سابق الصورة الرمزية weaamx

يا راجل مكنش ليه لازمة تكتب الموضوع ,,, إنت أخذت حقك و زيادة خلاص ,,, بس فى الطريق لسه موصلكش ...

شكلك متعرفش قيمة الكلمة اللى إنت قولتها دى
    " حسبى الله و نعم الوكيل " و ده لو شخص عادى تلفظها .... فما بالك شخص مظلوم ...

{ الَّذِينَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِيمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الوَكِيلُ فَانقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِّنَ اللَّهِ وَفَضْلٍ لَّمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ وَاتَّبَعُوا رِضْوَانَ اللَّهِ وَاللَّهُ ذُو فَضْلٍ عَظِيمٍ } [آل عمران 174:173]

ثبت في الحديث عن ابن عباس - رضي الله عنهما - أن النبي -صلى الله عليه وسلم - بعث معاذاً إلى اليمن وقال له : ( اتق دعوة المظلوم ، فإنها ليس بينها وبين الله حجاب ) رواه البخاري ومسلم .

القول الفصل : حقك هيرجعلك و زيادة و بكره تقول ,,, و هذا الشخص لا يدرى ما هو خُبأ له بناء على حسبنة مظلوم ...

إدعى لك بالفردوس الأعلى فدعاء المظلوم لا يرد ,,
    و قل اللهم أجرنى فى مصيبتى اخلفنى خيراً منها ..

تعديل : و أمشى فى سكة المحضر والأى بى و أعمل اللى عليك و خد بالأسباب كلها و متيأسش ...
    التعديل الأخير تم بواسطة weaamx ; 25-02-2012 الساعة 16:18

عضو

ناس معندهاش ضمير خلاص

عضو

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    ربنا يعوض عليك واحسن كلمه قلته حسبى الله ونعم الوكيل
    ياريت كل من يقرء هذا الموضوع يتصل برقم تليفون هذا العضو النصاب بحيس ممكن يكون حد من الاعضاء اتعامل معه وممكن يكون عارف بيته وديه مسعده لوجه الله وانا اول واحد عملت كده

عضو برونزي الصورة الرمزية ἕἥḡ. Ẅ Ἅ Ḻ ῐ Ḓ

أرجو ان ترسل لي صورة من الرسائل الخاصة (screenshot) على الخاص ,,

التعديل الأخير تم بواسطة ἕἥḡ. Ẅ Ἅ Ḻ ῐ Ḓ ; 25-02-2012 الساعة 14:13
    [CENTER][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=253557"][COLOR=#0000ff][SIZE=3]الشراء من انجلترا [/SIZE][/COLOR][COLOR=#ff0000][SIZE=3]بدون[/SIZE][/COLOR][COLOR=#0000FF][SIZE=3] مصاريف الشحن أو الجمرك[/SIZE][/COLOR][/URL]

[SIZE=4][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=262783"][COLOR=#ff0000]فلاتر لمراوح الكمبيوتر بأحجام وأنواع مختلفة[/COLOR][/URL][COLOR=#ff0000]

[/COLOR][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=282889"][COLOR=#ff0000]للبيع راوتر فودافون MiFi[/COLOR][/URL][COLOR=#ff0000]

[/COLOR][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=277646"][COLOR=#ff0000][U]نظارات 3D احمر وازرق بلاستيك بارخص سعر [/U][/COLOR][/URL][/B][/SIZE]

[SIZE=4] [U][B][COLOR=#ff0000]مراجعاتي:[/COLOR][/B][/U][/SIZE]

[SIZE=4][COLOR=#0000ff][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=275291"]Sennheiser PMX 680[/URL]
    [URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=274333"]Razer Electra[/URL]
    [URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=273778"]Belkin N150[/URL]

[/COLOR][/SIZE]
    [/CENTER]

عضو

ربنا يعوض عليك
    :mad:

عضو فضي الصورة الرمزية الامير الملك

اكيد فى حد هنا فى المنتدى ساكن فى نفس بلد النصاب
    فيقدر يخدمك فى انك توصله
    ومعلش ربنا يعوض عليك اكتر منها

عضو

طالما معاك البيانات والايصالات بتاعت شركه الشحن روح قدم فيه بلاغ نصب وخيانة أمانة
    لان مستحيل ياخد الطرد باسم تاني غير حقيقي
    وبرضه متفكرش انه هيتملص من الأكونت بتاعه ويقول معرفوش
    لان الايبيهات بتاعت النت موجودة ومتسجلة وادارة البحث الجنائي هتجيبه من أفاه باذن واحد احد

متسكتش وخد بالأسباب اللي قدامك ده بخلاف دعوتك عليه لأن الظلم ظلمات يوم القيامة

بس ضروري تروح أقرب قسم وتاخد معاك صور من محاداثاتك معاه ولكن برضه للنصيحة لا تعطي بيانات الحساب الخاص بك في المنتدى لأي ضابط بخلاف النيابة اذا استدعى الأمر (وده عن تجربة مشابهه) اتنصب على صديق ليا والضابط كان يعرف الشخص وحاول يداري عليه بس احنا كنا مسجلين كل حاجه فيديو ورجعنا حقه

وربنا يعوض عليك ويخلف عليك بأفضل مما أخذ منك

عضو

شكرا ليك علي التحذير وربنا يعوض عليك خير ان شاء الله و بازن الله حقك هيرجعلك في الدنيا يعني مثلا الشخص اللي عمل كده ممكن يعيا يحصلو اي حاجة او يحصل لحد قرايبه أو من اهله ولو مش دلوقتي هيبقي يوم القيامة هيرجعلك هيرجعلك

وأرجو من كل العاملين بالمنتدي سواء أعضاء أو مشرفين أو مديرين أرجو منكم جميعا عمل قسم كامل مع تثبيته
    يحتوي علي جميع الأعضاء أو التجار المشبوهة (النصابة) بأسماءهم بالتجارب بكل التفاصيل عنهم إذا توافرت لكي نقلل الغش والنصب بقدر الامكان لكي لا نصبح كبش فداء لأعضاء أخرين دعونا ننظف المنتدي بل ومصر بكاملها من أمثال هؤلاء المفسدين

راعو وخافو من ربنا بقا حسبي الله ونعم الوكيل في كل واحد ظالم ونصاب وبيخد أو بيكل حق غيره
    التعديل الأخير تم بواسطة welastar ; 25-02-2012 الساعة 15:08

عضو الصورة الرمزية mody73

دة بجح قوييييييي فوض امرك لله وقدم فيه بلاغ انا لو منك ارفع قضية علي الشركة نفسها دة لو كنت كاتب في الطرد طرد قصاد طرد و واصف الطرديين

عضو الصورة الرمزية mody73

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة midosoft88 مشاهدة المشاركة
    اهو ده اللى انا قصدى عليه

كلام هجص و خلاص . الداخليه و النيابه وراهم بلاوى تانيه اهم من لعب العيال ده . ايبيهات ايه و بيانات حساب ايه بس .

و بيقولك انهم كانوا مسجلين كل حاجه فيديو . بلاش شغل جيمس بوند ده

انت حاتروح القسم و حاتعمل محضر و فى الاخر حايتحفظ و مش حايبعتولك اصلا
    شكل الاخ هو الحرامي ههههههههه

عضو برونزي الصورة الرمزية jacope

لا حول ولا قوة الا بالله ايه القرف ده الناس دي شايفة الفلوس الحرام حاجة بسيطة باذن الله يازبالة يا حرامي الشاشة تنفجر في وشك باذن الله وتشوه وشك مش هقولك تولع في بيتك لا خليها تشوفه وشك بس علشان تفضل طول عمرك حاسس بالقذارة اللي انت عملتها في شخص وانت متعرفش ممكن تكون الفلوس دي هو بحاجة ليها ولا لا ولا عاوز يشتري ايه بدالها اشرب بقي يا بيه باذن الله باذن الله ما تلحق تتهني بيها وكمان قمة القذارة انك باعت رسالة تضحك عليه بالشاي والسكر اللي بعته ربنا ينتقم منك قريبا باذن الله وطبعا العضو ربنا يعوضك خير عن فلوسها ومتقلقش خالض فلوسك راجعة راجعة اكيد باذن الله

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة leomessi مشاهدة المشاركة
    الموضوع كله اخطاء املائيه و تنسيقيه و مش فاهم ايه الموضوع اساسا .

بس على العموم لو كان اتنصب عليك فده اقل واجب عشان طريقة كتابتك الرديئه جدااااااااااااااا

انت محتاج تدخل مدرسه ابتدائى من اول و جديد

انا عارف ان كلامى اللى فات ده مش فى محله و كل الاعضاء حايتضايقوا منه بس بصراحه انا مش عارف امسك نفسى عشان مش متخيل انه فيه واحد عارف كمبيوتر كويس كده بس للاسف مش عارف يكتب كلمتين على بعض
    بالنسبة بقي لحضرتك انا مش فاهم ايه القرف اللي انت كاتبه ده هو انت متفهمش ان في رسائل خاصة ولو عاوز تنصح حد يبقي عندك شوية احمر ومش في وقت زي ده في وسط مشكلة تدخل تتكلم بطريقة الشماتة دي كلنا شايفين ان الراجل كلامه اغلبة غلط بسهولة تقدر تنصحة برسالة خاصة وتخليه يدخل يعدل الكلام لو انت في نيتك النصيحة حد قالك اننا اجانب ومش فاهمين ان في غلط كتير في كلامة اللغوي اتقي الله وبلاش اسلوب شماتة وحتي لو عاوز تنصح علي العام يبقي بطريقة احسن من كده شوية افهم امتي تنصح وامتي تتكلم في مشكلة

صفحة 1 من 3 1 2 3 الأخيرةالأخيرة