النتائج 1 إلى 6 من 6

الموضوع: مساعده ضرورى بخصوص adsl فى القاهره مع شركه tedata

عضو ذهبي

مساعده ضرورى بخصوص adsl فى القاهره مع شركه tedata

ياجماعه انا فى مصر من القاهره ومشترك فى شركه tedata انا مشترك لوحدى جايب راوتر لوحدى ومشترك لوحدى ومش موصل لاى حد معايا النت لوحدى adsl مشترك فى سرعه 512 اوبتيمام الهو محدود بينزل سرعتو عندما اعدى الحدود الى 128 وبتكون الحدود 5 جيجا فقط جربتهه كانت سيئه يدوبك قعدت اسبوع وملحقتش اقدر اقيم سرعه 512 فى الاسبوع ونزلت السرعه الى 128 انا ناوى اغير السرعه واشترك فى سرعه 512 غير محدوده ايه رايكوم فيهه فى العب العاب اونلاين والبينج يكون كويس مش عالى ايه رايكوم فى لعب العاب pc الكبيره بتاعت ps3 على كمبيوتر ايه رايكوم فى سرعه دى فى العب اون لاين وايه رايكوم كمان فى مشاهده مباريات على نت على قنوات المشفره قنوات الاوروبى وقنوات الجزيره المشفره الهيه قنوات عاديه مش الهيه hd قنوات يدوبك صورتهه كويسه معقوله والهيه القنوات بتحديد الحجمهه يتراوح من 150 كيلو الى 300 كيلو مارايكو فى تشغيل هذه القنوات اون لاين الهى مع سرعه 512 الغير محدوده الهى القنوات الحجمهه يتراوح من 150 الى 300 كيلو وايه رايكو ايضا فى تشغيل العاب اون لاين بالاخص لعبه fifa 12 هل سرعه 512 غير محدوده لوحدى كافيه وسوف تكون جيده او ستكون مقبوله واحيانا سوف تكون سيئه او سوف تكون سيئه جدا ونادر عندما تكون مقبوله احيانا قليل تكون مقبوله
    التعديل الأخير تم بواسطة LEAGUE ; 25-03-2012 الساعة 20:48

عضو

رد: مساعده ضرورى بخصوص adsl فى القاهره مع شركه tedata

انا عندي السرعة 512 غير محدودة والصافي بتاعها 50 kb وبالنسبة للالعاب الاونلين الكبيرة هتبقي تقيلة معظم الوقت اما لو لعب صغيرة زي( وار كرفت) هتشتغل حلو اما بالنسبة لليوتيوب لو انت بتشاهد الفيديو علي 360p هتشاهد بدون تقطيع اما لو الدقة زادت هتضر توقفة عشان يحمل بالنسبة للقنوات الاون لاين في منها بيقطع وفي منها بيشتغل عادي يعني ياريت تزود السرعة علي الاقل 1 او 2 ميجا خاصة عشان اللعب الاون لاين

عضو ذهبي

علفكره انا ميزانيتى لم تسمح انى اشترك فى سرعه اعلى من 512 غير محدوده الهيه بسعر 95 جنيه ولو اشتركت فى سرعه الهيه 1 ميجا السعرهه 140 هشترك انا واتنين او وواحد يعنى هنكون اتنين او تلاته فى سرعه 1 ميجا لكن لو اشتركت فى سرعه 512 هشترك انا لوحدى ومش هقدر طبعا لوحدى اشترك فى سرعه 1 ميجا يعنى فى اتنين معايا فى نفس العماره نفس البيت يعنى عايزين هشوفهوم هيوفقو على 1 ميجا ونقسم احنه تلاته لو واحد بس فيهوم وافق ساعتهه هدخل معاه على سرعه 1 ميجا انا وهو يعنى هنكون اتنين لو الاتنين وافقو هندخل احنه التلاته على سرعه 1 ميجا الاتنين مش موافقين ورافضين سرعه 1 ميجا الهيه بسعر 140 جنيه هسيبنى مينهوم وهشترك لوحدى على سرعه 512 كيلو غير محدوده ايه رايك
    التعديل الأخير تم بواسطة LEAGUE ; 25-03-2012 الساعة 22:09

عضو ذهبي

علفكره هم استخدامهوم للنت استخدامات خفيفه واستخدامات متوسطه لكن هم مش بيستخدمو فى تحميلات كبيره وكتيره ولا بيستخدمو فى مشاهده قنوات اون لاين ولا العاب اون لاين الكبيره مكن يستخدمو فى العاب اون لاين الخفيفه اوى الصغيره

واستخدامهوم مش كتير عايز اعرف ايه اخبا سرعه 1 ميجا معاهوم هم الاتنين او مع واحد فقط بينهوم يعنى هنكون اتنين او تلاته ايه اخبار سرعه 1 ميجا للالعاب اون لاين وبالاخص لمشاهده قنوات على نت القنوات المتوسطه والخفيفه مش التقيله ولا الهيه hd

ولو هم مش موافقين على سرعه 1 ميجا ولو اشتركت لوحدى على سرعه 512 هل فى مشاهده قنوات رياضيه الخفيفه والمتوسطه مش التقيله ولا الهيه hd الهيه القنوات الحملهه متوسط او تحت متوسط هتشتغل جيد او حتى مقبوله ولا مش هينفع ابدا مع سرعه 512 غير محدوده لوحدى مش هينفع معاهه ابدا اى قنوات اون لاين

وعلفكره انا لوحدى مش هقدر ابدا اشترك فى سرعه اعلى من 512 الهيه بسعر 95 جنيه ابدا اخرى انا لوحدى سرعه 512 غير محدوده السعرهه 95 جنيه ده لو محدش وافق من المعايا فى البيت انو يشترك فى 1 ميجا ويدخل يقسمهه معايا هطر اشترك لوحدى فى سرعه 512 95 جنيه
    التعديل الأخير تم بواسطة LEAGUE ; 25-03-2012 الساعة 22:19

عضو ذهبي

اين ردود باقى الاعضاء اين اراء باقى الاعضاء

عضو ذهبي

عايز اعرف رايك فى سرعه دى 512 غير محدود ولو كمان شهر زود سرعه لى 1 ميجا غير محدود بس اتقسمت على اتنين واحد دخل معايا بس هو استخدامو متوسط لكن مش استخدام تقيل استخدام متوسط لكن انا طبعا استخدامى تقيل على نت ايه رايك فى سرعه النت على 512 غير محدود لوحدى وايه رايك على سرعه 1 ميجا انا ومعايا مشترك واحد او اتنين مشتركين بس فيهوم واحد استخدامهوم خفيف جدا وفيهوم واحد استخدام متوسط ايه رايك هل ستكون جيده 512 لوحدى او متوسطه وسرعه 1 ميجا انا ومعايا شخص واحد هتكون ممتازه او جيده او مقبوله