النتائج 1 إلى 6 من 6

الموضوع: عايز راوتر يغني عن سيرفر مايكروتك

عضو

عايز راوتر يغني عن سيرفر مايكروتك

بسم الله الرحمن الرحيم
    السلام عليكم

أنا عايز راوتر يغني عن سيرفر مايكروتك تكون في الامكانيات دي وسعر لا يتعدي 500 جنيه

تقريباً مافيش غير اللينكسيس بس انهي نوع .... ويستحمل شغل 23 ..علي شبكه .. ويكون فيه وايرالس 4 بورت

مميــــــــــزاته:
    [LIST=1][*]تثبيت ايبي للمستخدم[*]تحديد باندويث اجمالي داونلوود وبعدها يفصل عليه تلقائيا .[*]تحديد باندويث اجمالي ابلوود وبعدها يفصل عليه تلقائيا .[*]تحديد عدد معين من الدقائق وبعدها يفصل عليه تلقائيا .[*]توزيع السرعات بالتساوي .[*]توزيع السرعات حسب ما تريد .[*]قفل وفتح اي بورتات لأي مستخدم او للكل .[*]يوزر وباسوورد مفتوحه اي غير مرتبطة بماك ادرس معين .[*]يوزر وباسوورد بماك ادرس معين .[*]دعاية .. تقوم ببرمجته ليفتح صفحات عند المشتركين وقت ما تريد تلقائيا .[*]يقوم الجهاز بالاشتغال تلقائيا لو انقطع عنه الكهرباء مثلا .[*]رسوم بيانية لتوضيح الباندويث .[*]معرفة المواقع التي يدخلها المستخدم الان .[*]حجب اي موقع تريد .[*]هوت سبوت بيوزر وباسوورد .[*]تصميم صفحة الدخول حسب ما تريد .[*]تحديد اوقات معينه للانترنت .[*]امكانية حماية المشتركين من الاختراق .[*].[*].[*]يوجد كاش بالراوتر .[*]شاشة للمستخدم تبين كمية التحميل والأبلوود [*]لايستهلك موارد كثيره من النظاام .[*]امكانية تشغيل اشتراكين في نفس الوقت وتوزيع الحمل بينهما
    فصل الداونلود عن التصفح ... تسريع التصفح(الكاش)
    --------------------------------------------------------
    أرجو الرد في اسرع وقت

التعديل الأخير تم بواسطة ASSASINO ; 10-04-2012 الساعة 02:08 سبب آخر: لا يسمح بان يزيد حجم الخط عن 3

عضو فضي الصورة الرمزية ASSASINO

رد: عايز راوتر يغني عن سيرفر مايكروتك

ينقل للقسم الصحيح
    قليل التواجد بالمنتدى حتى 25 / 1 / 2014

عضو برونزي الصورة الرمزية I-IEMA

المايكروتك افضل من يقوم بكل الكلام ده ( ما عدا الكاش و هو مالوش لازمة اساسا )

اما لو عاوز كاش ، فيه انظمة تانية بتربطها مع المايكروتك علشان تديك اللى انت عاوزه ( زى سموث وول )
    و دا انا اسمع عنه فقط و ماجربتوش

عضو فضي

فيه انواع روترات تودى الغرض المطلوب يعنى مثلا ممكن تجيب روتر من ميكروتيك نفسه فيه كل المميزات الى انت طلبها
    لان اصل الميكورتيك ده روتر ومتاخد منه السوفت بتاع ومعمول بالشكل ده وتسطيبه والتحكم فيه وتلاحظ كمان ان ليه كراك يعنى متهكر علشان اى حد يستخدمه انما هو فى الاصل روتر من الشركه الاصليه الى هيه ميكروتيك والشركه ليها روتراتها وفيه الامكانيات الى انت عيزها كلها
    بس عليك انك تدور
    ملاحظه الرواترات اللى التبحث عنها بها المميزات العاليه اسعارها بيبداء من 500 وانت طالع دى الانواع النظيفه

عضو

Thumbs up رد: عايز راوتر يغني عن سيرفر مايكروتك

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة black007 مشاهدة المشاركة
    فيه انواع روترات تودى الغرض المطلوب يعنى مثلا ممكن تجيب روتر من ميكروتيك نفسه فيه كل المميزات الى انت طلبها
    لان اصل الميكورتيك ده روتر ومتاخد منه السوفت بتاع ومعمول بالشكل ده وتسطيبه والتحكم فيه وتلاحظ كمان ان ليه كراك يعنى متهكر علشان اى حد يستخدمه انما هو فى الاصل روتر من الشركه الاصليه الى هيه ميكروتيك والشركه ليها روتراتها وفيه الامكانيات الى انت عيزها كلها
    بس عليك انك تدور
    ملاحظه الرواترات اللى التبحث عنها بها المميزات العاليه اسعارها بيبداء من 500 وانت طالع دى الانواع النظيفه
    أنا بــــشــــكـــــــــــــــــــركــــ :ah7::ah7::ah7::ah7:.. بس ممكن حضرتك تجبلي الانواع .. وهل هو راوتر يعني هستغني عن الراةتر الي عندي .. انا عارف الي هو شبه الراوتر بس اشغله علي الراوتر .. بس الي حضراتك هتجبهالي :D:D ان امكن هيكون راوتر فيه وايرالس و4 بورت صحيح :ah7::D وانا شاكر ليك ...شكراً

عضو فضي

بالنسبه للانواع عليك انت تدور لان نادرا لمه هتقلى روتر من روترات ميكروتيك بيتباع يعنى هتحتاج تلف عليه شويه او تشوف لو ليها توكيل فى مصر دور عليها وهاته من هناك
    والراوتر بيبقه فيه كل حاجه تتمنها
    ايو هو روتر وهتستغنى عن الروتر الى عندك او ممكن تستفيد بيه تحوله لسوتش علشان برضه ميتركنش على الفاضى
    ويبقه كده انت معاك روتر من ميكروتيك وسوتش الى هو كان الروتر الاصلى بتاعك