النتائج 1 إلى 2 من 2

الموضوع: كيفيه ارجاع الملفات من الدوس .. بلاقى الملفات بس مش لاقى المكان الى احطها فيه !!

عضو

كيفيه ارجاع الملفات من الدوس .. بلاقى الملفات بس مش لاقى المكان الى احطها فيه !!

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

تقبل الله طاعتكم اجمعين

المشكله انى كنت بعمل merge لبارتشن فى الهارد وبما ان البرتيشن مساحته كبيره ومليان فخد شويه وقت والى حصل بسبب الكهرباء الزباله الى بتقطع العمليه متمتش ولما شغلت الجهاز لاقيت البارتيشن موجود بس مينفعش تفتحه لانه عاوز يتفرمت حاولت معاه بشتى الطرق ولاقيت برنامج وحيد هو الى قدر يجيب الداتا الى جوه بالظبط بس طلع بفلوس ودوخت على كراك بلا جدوى

المهم استخدمت hiren's bootcd على سبيل انى الاقى حاجه تنفع وفعلا لاقيت برنامجين وشفت الداتا الى فى البرتيشن شبه كامله
    البرنامجين
    winternals erd commander ... والثانى حاجه كده recovery

المهم البرنامجين ممتازين وشفت الداتا كويس وباقى على خانه الدستينشن للكوبى (مكان النسخ) واعمل براوز وللاسف مبلاقيش الهارد ديسك !! بلاقى الفلوبى والسى دى روم فقط

حد يعرف ايه السبب .. وعلى فكرة انا موصل هاردين واحد سامسونج تيرا .. والتانى ويسترن 320

المطلوب من حضراتكم اكرمكم الله ليه مبلاقيش الهارد عشان ارجع الملفات ليه تانى ؟

ولو فى حد عنده طريقه ارجع بيها البارتيشن بدون فورمات يبقى كتر خيره

عضو

رد: كيفيه ارجاع الملفات من الدوس .. بلاقى الملفات بس مش لاقى المكان الى احطها فيه !!

البرنامج الى استخدمته من الويندوز اسمه ReclaiMe file recovery build 1560
    بس عشان ارجع الملفات محتاج سريال ولفيت النت كله ملقتش ولا تورنت حتى

المفضلات