النتائج 1 إلى 3 من 3

الموضوع: ظهور حاسب المحمول المخصص للألعاب ASUS G55VW ومدمج لة معالج من ivy Bridge

عضو

Smile ظهور حاسب المحمول المخصص للألعاب ASUS G55VW ومدمج لة معالج من ivy Bridge

شركة ASUS متخصصه في سوق الحاسبات المحموله المخصصه للألعاب وأبرز دليل هنا هي فئة G والذي ينضم أليها فرد جديد وهو الحاسب المحمول G55VW-DS71 والذي يستخدم المعالج i7-3610QM Ivy Bridge والذاكره العشوائيه 12 جيجابايت DDR3 ومعالج الرسوميات NVIDIA GTX 660M بسعة 2 جيجابايت وخيارات متعدده للقرص الصلب والذي يبدأ من 750 جيجابايت مع العلم أن هنالك منفذين للقرص الصلب والشاشه 15.6 أنش بدرجة وضوح يمكنك التحكم بها أو يمكنك أختيار نوع الشاشه أما العاديه أو ضد الأنعكاسات وسعر الحاسب المحمول هو 1475 دولار أمريكي وموعد الأصدار من المتوقع أن يكون قبل نهاية الشهر الجاري.

انا من رأى الشخصى ان الحاسب تحفة تحفة تحفة غير انة حديث جدا جدا جدا بس طبعا غالى جدا تقريبا هيعدى 10000 ألاف جنية مصرى اريد تعليقات يا جماعة
    التعديل الأخير تم بواسطة محمد 2012 ; 28-04-2012 الساعة 08:30

عضوية جديدة

رد: ظهور حاسب المحمول المخصص للألعاب ASUS G55VW ومدمج لة معالج من ivy Bridge

ما شاء الله شكرا لحضرتك على المعلومات الجميله
    بس للاسف فعلا سعر الجهاز غالى
    وانا واحد من الناس بعد مدورت كتير عشان اشترى لاب من 5000 الى 5500 قررت مشتريش حاجه لان للاسف اراء كتير جدا
    على الانواع غير الجيل الثالث وغيره

عضو

رد: ظهور حاسب المحمول المخصص للألعاب ASUS G55VW ومدمج لة معالج من ivy Bridge

شكرا لك ولاكن انا من رأى انك بدل متجيب لاب تجيب جهاز pc احسن عشان لو جبت لاب 5000 هتلاقى مثلا فية i 5 2400
    انما لو جبت pc هتجيب على الاقل i7 6870 وانتظر وجيب من الايفى برديج افضل عشان فى فارق 20% من الساندى فى استهلاق الطاقة وفرق الفريمات
    وكمان هتجيب كيسة احترافية وماز عالية زى z77 :ah4:

المفضلات