صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 23

الموضوع: نصحيه بمكان اقدر اخد فيه كرص MCITP

عضوية جديدة

نصحيه بمكان اقدر اخد فيه كرص MCITP

السلام عليكم

كنت عاوز مكان اقدر اخد فيه كرص MCITP طبعا عمال اشوف اماكن كثيره واسعار معديه
    ومش عارف ارسى على مكان معين
    عاوز حاجه كويسه بس متكنش مكلفه اوى

انا كنت بذاكر مع نفسى استاذ محمود سرحان بس مهما ذكرت مش هبقى مديها اهتمام زى مباخد كرص وبنسى حجات كتير

انا شوفت ايجى بيت وشوفت نيو هيروزن وجلوبل نولجى
    طبعا اسعار زى الفل خصوصا نيو
    بفكر دلوقتى فى ايجى بيت

ايه رايكم؟

عضوية جديدة

رد: نصحيه بمكان اقدر اخد فيه كرص MCITP

انا بصراحة مقدرش افيدك فى موضوع السنترات دة بس انا كنت عايز اقول مجرد رأى

اولا مقصدش احبطك بجد بس عايز اقولك لو مهتمتش وانت بتذاكرة لوحدك من غير سنتر فأعرف انك مش هتهتم حتى لو خدتة فى شركة ميكروسوفت ذات نفسها !!!

بالعكس دراستة فى البيت مع نفسك بيديلك مرونة فى اوقات المذاكرة وتنظيمك للاجزاء الى هتدرسها كل يوم وتطبق الى بتدرسة عملى والى يقف قدامك اطرحة هنا فى المنتدى

وان شاء الله الاعضاء يفيدوك .. بالنسبة للمذاكرة من الفيديوهات هيقدملك تقريبا 80 % من الكورس " افضل تماما انك تقرى من الموك بتاع ميكروسوفت جمب الفيديوهات العربى حتى لو لاقيت كلمات كتير مش عارف تترجمها .. شوفها فى جوجل ترنسليشن وصدقنى بعد اقل من اسبوع هتلاقى مستواك فى الانجلش بقى كويس وخصوصا فى اكسبريشن النتورك .. "

ولو كنت عامل جدول مذاكرة او حتى بتذاكر بدماغك وحاطط رنج ساعتين مثلا للمذاكرة اليومية .. ولاقيت نفسك يوم بتجيب رنج مذاكرتك ويوم تانى بتجيب اكتر ويومين مبتجيبش .. عادى متيأسش وكمل وهتلاقى روحك كل يوم بترجعلها وبتكمل .. احب اقولك ان انا مخلص الــ MCSE من الفيديوهات العربى والكتب الانجلش ودلوقتى فى الــMCITP بقيت بذاكر جمب الفيديوهات العربى والكتب من فيديوهات CBT Nugget ..

الخلاصة ان عايز اقولك وجهك قدرتك للمذاكرة وحمس نفسك ومتفكرش ان السنتر هو الى هيخليك تذاكر وحاول تدمج بين الفيديوهات العربى والماتريل الانجلش مع العربى ..

اتمنى تكون وجهة نظرى وصلتلك واسف لو مكنتش افدتك فى موضوع السنترات .

عضوية جديدة

يا باشا ربنا يخليك
    وفعل اكلام حضرتك مظبوط اهم حاجه انك تكون حابب المجال وعاوز تكمل فيه وميكنش مجرد كرصات

الموضوع انى حاليا ولله الحمد شغال technical support والحمد لله عندى خلفيه كويسه كخبره
    وعاوز اظبط برضوا كرصات حتى لو هاخد حاجه عارفها بس عشان اكيد مليون فى الميه فى حجات نقصانى
    لدرجه انى عاوز ابدا من الـ client فى الكرص ده

غير انى طبعا وقت الشغل مش ملكى وكتير مبقدرش بعد مروح اذاكر عشان كدا عاوز اظبط برضوا كرص لما ادفع فلوس فيه هيجبرنى انى اروح
    غير انى هقدر امشى بدرى شويه هههههههههههههه

عضوية جديدة

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Esam.Mosaad مشاهدة المشاركة

غير انى طبعا وقت الشغل مش ملكى وكتير مبقدرش بعد مروح اذاكر عشان كدا عاوز اظبط برضوا كرص لما ادفع فلوس فيه هيجبرنى انى اروح
    غير انى هقدر امشى بدرى شويه هههههههههههههه
    ربنا يعينك وللاسف مش هعرف افيدك فى اسم السنتر الى تدرس فية .. بس الى اهم من اسم السنتر تسأل مين الانستركتور الى هيشرحلك وتسأل ناس علية حتى لو هنا فى المنتدى بحيث تعرف مستواة هل هو كويس ولا فى حد احسن منة ... الانستركتور اهم من السنتر طبعا لان دة الى ع اساسة هتتحدد نسبة فهمك للكورس .. ربنا يوفقك .

عضوية جديدة

شكرا يا باشا ربنا يخليك
    وفعلا موضوع الانستركتور اهم من الماكن ولو حضرتك تعرف حد كويس بيدى فى مكان معين تقولى عليه
    لانى للاسف معرفش
    ولما بسال حد اسمع انى اخد فى مكان غالى الاقى فى نا سكويسه وانا مش مقتنع برضوا بصراحه

عضوية جديدة

معرفش انت تعرف المهندس احمد سرحان ولا لا ؟؟؟ بس الراجل دة محترم جدا واخلاق وشرحة فوق الرائع بمراحل .. انا كتير بحترمة وبحترم اسلوبة فى ايصال المعلومة

بس للاسف هو سافر السعودية واخوة اسمة المهندس محمود سرحان " بس الصراحة معرفش محمود مستواة اية فى الشرح " هو فى كذا حد شكرلى فية بس معرفوش بصراحة

وع كل حال هحاول اجيبلك رقمة وتشوف بيدى الكورس بكام وممكن تطلب منة فيديو من شرحة او تشوفلة فيديو ع النت بيشرح فية ولو شرحة عجبك كلمة

عضوية جديدة

معرفش انت تعرف المهندس احمد سرحان ولا لا ؟؟؟ بس الراجل دة محترم جدا واخلاق وشرحة فوق الرائع بمراحل .. انا كتير بحترمة وبحترم اسلوبة فى ايصال المعلومة

بس للاسف هو سافر السعودية واخوة اسمة المهندس محمود سرحان " بس الصراحة معرفش محمود مستواة اية فى الشرح " هو فى كذا حد شكرلى فية بس معرفوش بصراحة

وع كل حال هحاول اجيبلك رقمة وتشوف بيدى الكورس بكام وممكن تطلب منة فيديو من شرحة او تشوفلة فيديو ع النت بيشرح فية ولو شرحة

انا فعلا ذاكرت مع احمد سرحان فى N+ وكان شرحه كويس جدا
    ودخلت على محمود سرحان فى MCITP وبصراحه الراجل بيسجل وهوا بيشرح للناس ومستوى الكرص حلو اوى
    بس حاسس انو بيشرح لناس فاهمه مش لناس اول مره تاخد الكرص او المجال خصوصا فى المصطلحات
    وعلى فكره انا ما زلت مستمر معاه فى الكرصات
    وربنا يبارك لحضرتك

انا كلمت ايجى بيت وكلمه جلوبل وكلمت نيو هيروزن وكلمت كذا مركز
    لقيت الافضل فى السعر اولا هوا
    ايجى بيت وناس كتير شكرت فيه لمركز

وبعتوا الاوفر وكل حاجه ولما سالت على مين الى بيدى الكرص
    واحد اسمو
    مهدى عطالله بصراحه مسمعتش عنه ومعرفش مستواه فكرت اخد ال client لانو هيوصحلى مستواه وفى نفس الوقت قولت حرام ادفع فلوس فى حاجه الحمد لله عندى معلومات عنها وشغال بيها حتى لو فى حجات مش عارفها مصيرى هقبلها
    فقولت برضوا اخد رايكوا بالنسبه للانستركتور ده هل حد سمع عنه ؟او ايه رايكم عامتا فى كلامى

انا اه شغال technical بس مش مسنود باى حاجه ولو انهارده مشيت وفكرت اقدر السى فى بتاعى فى اى شركه ولا هيبصوا فيه بسبب الكرصات
    وده عن تجربه للناس الى كانت بتيجى تقدم هنا
    وشكرا ليكم
    التعديل الأخير تم بواسطة Esam.Mosaad ; 30-04-2012 الساعة 17:30

عضوية جديدة

طيب كويس انك سمعت للمهندس احمد ومحمود وعرفت مستوى كل واحد فيهم .. بس بالنسبة ان المهندس محمود بيشرح لناس فاهمة فممكن يكون الى معاة كانوا واخدين مثلا MCSE

معتقدش ان المصطلحات هتبقى عائق وممكن تذكرها هى او اى نقطة مش واضحة بالنسبالك والاعضاء بأذن الله مش هيقصروا فى حاجة ..

بالنسبة للانستراكتور مهدى عطالله بصراحة معرفوش بس اتمنى انك تسأل علية مرة واتنين ولو عرفت تطلب منة فيديو لشرحة قبل ما تاخد الكورس علشان متضيعش وقت ومجهود ومال
    ولو ممكن تقول ايجى بيت سعرة كام ؟؟؟ واخيرا ربنا يوفقك فى شغلك

عضوية جديدة

اضافة : ممكن تشوف السنتر دة : ITShare >>> ودة اللينك بتاعة ع الفيس .. https://www.facebook.com/ITShare.Page

ع فكرة انا مدرستش فية بس كنت بحجز الامتحان من برومتريك واروح امتحن فى السنتر دة وناس مؤدبين ومحترمين فعلا .. شوفة بالمرة

en:moh elsaeed
    زائر
    فى مركز اسمه ic بالمنصوره بشارع قناه السويس منزل منحه mcitp بسعر خرافى بالاضافه الى منح سيسكو

عضوية جديدة

ضافة : ممكن تشوف السنتر دة : ITShare >>> ودة اللينك بتاعة ع الفيس .. https://www.facebook.com/ITShare.Page

ع فكرة انا مدرستش فية بس كنت بحجز الامتحان من برومتريك واروح امتحن فى السنتر دة وناس مؤدبين ومحترمين فعلا .. شوفة بالمرة
    والله انا فعلا سمعت عنه بس الناس الى معايا فى الكرص قالولى ايجى بيت احسن بس برضوا نقطه الانستركتور لازم اروح واقعد معاه واشوف دماغه هتمشى ازاى

فى مركز اسمه ic بالمنصوره بشارع قناه السويس منزل منحه mcitp بسعر خرافى بالاضافه الى منح سيسكو
    شكرا يا باشا بس انا فى القاهره ومسمعتش عن فرع ليه هنا
    وكتر الف خير

وياريت الى يعرف معلومه يقدر يفدنى نص الناس هنا واخده الكرص بس محدش بيتكلم
    وكتر الف خير
    parto

عضو

1000000000000000000000

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة parto مشاهدة المشاركة
    اضافة : ممكن تشوف السنتر دة : ITShare >>> ودة اللينك بتاعة ع الفيس .. https://www.facebook.com/ITShare.Page

عضو

اى تى شير
    سنتر محترم وشرح كويس واجهزه محترمه وسعر مناسب
    يعنى MCITP سيرفر ب 800 جنيه بس
    وكمان عاملين تخفيض على الامتحانات الدوليه
    والسنتر ادارته محترمين جدا

en:moh elsaeed
    زائر

ربنا يوفقك وتلاقى السنتر اللى انته عايزه
    التعديل الأخير تم بواسطة en:moh elsaeed ; 02-05-2012 الساعة 01:11