النتائج 1 إلى 4 من 4

الموضوع: مارايكم فى هذا اللاب توب

عضوية جديدة

مارايكم فى هذا اللاب توب

السلام عليكم
    انا ياجماعه قررت اشترى لاب توب جديد وحبيت اخد رايكم واشاركم معايا فى الموضوع وده بعد لف حوالى شهر على المولات والانترنت واستقريت على نوعين
    1-اول لاب توب هوه سيمنس وامكانياته i3 500 hard ram2ddr3 vga intel hd3000 وده ياجماعه الماتيريال بتاعته خرافه وسعره خرافه عامل 2500 بس اللى مخوفنى منه انه مش منتشر ومعظم الاراء على النت متباينه فيه ومعظمها قديم من 2010 لما كانت اللابات معظمها مشاكل انا اللى عجبنى فيه امكانياته هتبقى كويسه معايا وسعره رائع والماااااااااااااااانى ده غير اللينوفو والايسر اللى فى سعره الماتيريال بتاعتهم زباله وده لينك بالمواصفات والشكل
    East Asia. LifeBook AH531 Core™ i3-RAM 2GB -HDD 500 (RED)
    2-acer aspire 5750g i3 ram4ddr3 500 hard vga gt610 1g up to3
    وده سعره ياجماعه عامل 3100 بس هبقى مضغوط فى الفلوس بتاعت لانى ماكسيمم معايا 3000 وحاسس ان فرق حوالى 500 جنيه عن اللاب اللى قبليه رغم ان الاختلاف فى كارت الشاشه فقط طبعا انا عارف ان ده بيفرق خاصه مع الالعاب ورغم ذلك انا بلعب pes و mostwanted يعنى مش غاوى العاب اوى فرايكم اضغط على نفسى واجيب ده ولا اخلينى فى لاب سيمنس اللى عاجبنى اوى

على فكره انا لو جبت سيمنس ان شاء الله هزود الرامات بتاعته انا عرفت ان سعر الرام ال2 جيجا عامل حوالى 80 جنيه

ياريت ياجماعه اى حد عنده معلومه مايبخلش عليا بيها

عضو

رد: مارايكم فى هذا اللاب توب

LifeBook AH531 صناعة الماني و الخامة بتاعته فعلا جامدة مش ورق زي معظم اللابات توب و انا كان معاية الموديل الاقدم من ده و بقاله اكتر من سنة و شغال تمام و ما حصلش منه اي مشكلة

فا لو انت مش غاوي العاب اوي و بتلعب العاب خفيفة يبقي السيمنز افضل
    التعديل الأخير تم بواسطة md3000 ; 27-05-2012 الساعة 23:38

عضوية جديدة

متشكر ياباشا ردك ريحنى اكتر وعلى فكره كارت انتل hd 3000 فى موقع notebookcheck تقييمه فى الالعاب يكاد يكون زى كروت خارجه زى كارت ati 6370 يعنى كارت قوى ويشغل معظم الالعاب اللى بلعبها زى pes and mostwanted مستريح ومستنى اراء تانيه من الاعضاء

عضو

السيمنز اقوى بس الكارت الشاشة الى فية مش هيشغلك العاب كتير وهيضايق الايسر اقل فى الخامات فعلا بس الكارت الى فية هيشغلك كل الا لعاب واى برنامج جرافيكس وبالبلدى كدا حمار شغل ممكن تفضل شغال علية يويمن مش هيقولك اى ربنا يوفقك

المفضلات