النتائج 1 إلى 5 من 5

الموضوع: موضوع مهم جدااا جداااااااااااااا

عضو الصورة الرمزية 2M-LOvers

Thumbs up موضوع مهم جدااا جداااااااااااااا

أنا يا جماعه بدرس se وبمتحن دلوقتى والوقت طول بيا اوىى اوىى ومخنوق وامتحنت 270 و 290

وحصل مشكلة فى 291 محصلش فيه نصيب هل من نصيحة فى هذا الموضوع مع العلم انى ذاكرت من امتحانات examcollection.com
    خدووااا بالكوا ياجماعه دى ناس بتعمل ابلوود لإمتحانات وشكلها حلولها كلها غلط وعن تجربة انا كنت بتجنن وانا بذاكر من الحل و اول مرة اذاكر من الموقع ده وسقط

واستشارة اخيرة اعيد مذاكرة الإمتحان ده تانى 291 اخش امتحنه ولا اوقفه شويه وامتحن 293 على اساس انه سهل وصغير شويه ارجو الإفاده لأن اخوكم مطورط ومخنوق من اللى حصللى بس الحمد لله الذى ابتلانى وطهرنى ولكن علينا بالمجاهده والمثابرة مرة اخرى حتى نبينا محمد عليه الصلاة والسلام حاول فى الدعوة 26 مرة مع جميع الأقوام فالله المستعان

أخوكم . محمد

عضو

Smile مشاركة: موضوع مهم جدااا جداااااااااااااا

أخي الكريم..محمد بالنسبة لموضوعك .. المرحع لك الاساسي microsoft official course" MOC" هذا بالنسبة للكتاب وهناك كتب مفيد ايضا "MS-Press ..CPT...وغيرها " اما بالنسبة للموقع الأفضل والمساعد على هذه الاخبارات والمشهور ...وهو testking ... فالأفضل لك بعد دراسه الكتب الرسمية ... والمساعده ... اقرا اسئلة tk باخر اصداراتها فهي تساعدك بالكثير من ذلك .. :rolleyes:
    اما بالنسبة ل 291 و 293 ... انا رح اعمل مثلك يعني رح أقدم 293 قبل 291 لضيق الوقت عندي ...لانو حاليا شغال مع 290 وهيه مغلبيتني كتيير ... g:
    بالنسبة لتوقيعك CHFI لفت انتباهي ... لانو انا بدور على ناس CHFI او CEH ..حتي يفيدونا أكثر بمعلوماتهم عن هذه الشهادات وكتبها وامتحاناتها ...:confused: :confused: :Big: .

عضو

مشاركة: موضوع مهم جدااا جداااااااااااااا

أعتقد أنكم مخطؤن فى ذلك لأن ال 291 مرتبط بال 290 وحلقة وصل ل 293 و294 .كما أن امتحانات ال 291 كبيرة حالياً وسوف تزداد بعد ذلك فلابد من إنهائها فى الفترة الحالية .
    وأنا إمتحنت ال 290 أول مرة ومحصلش نصيب فيه ولكن إمتحنته تانى وحصلت على 976 والحمد لله.

فلا تيأسوا وعاجو أوجه التقصير وحاولوا ثانيه والله المستعان .

عضو

أخي semsem أعي ذلك تماما .... لكن ما يجعلني افكر في ذلك هو ضيق الوقت لي... لكن لم اقرر فعل ذلك بعد... شكرا على نصيحتك ... فأنا أعرف بأن 291 مرتبطة ب290 و 293 مرتبطة بهم كذلك وهكذا... لكن ما يريحني في الموضوع أنني أخذت دوره كامله بهم ... وعندي ممارسة على الأقل بهم ... لهذا فكرت بفعل ذلك....

عضو الصورة الرمزية 2M-LOvers

يا جماعه طيب ومنين نحصل على اخر اصدارات التست كنج وبعدين موقع اكسام كولكشن اخ\حلى ميزة فيه ان بتكون فى بيءة امتحان حقيقيه بس انا اللى محصلش معايا نصيب فيه 291 ولكن اليأس لايوجد فى حياة الناجحين أبدا ولكن الفشل وارد للحصول على النجاح وعلى فكرة انا
    استشرت مدرسينى فى نيوهوريزون انى امتحن انهى الاول قالولى 293 والديزين سسيكيورتى وبعدين عيد 291 وبعديها 294 فما رايكم فى كلامهم وهل التست كنج اللى بنحصل عليها اجابتها كلها صحيحه وما هو الوقت المفترض لكل امتحان من عدد ايام مذاكرته او انتوا اخد معاكوا اد ايه لأنى اصحابى واهلى بيلومونى على طول الوقت لهذا الكورس وانا شايف ان كل حاجة ماشيه عادى علشان لازم نتعب ونصبر امال النجاح مش بيتباع على الرصيف وشكرا

واذكركم ان نبينا عليه الصلاة والسلام حاول 26 مرة مع جميع القبائل ولم تنجح ولا مرة واحنا زعلنين وهذا رسول الله اشرف الخلقو سيدهم وحبيب الرحمن

أخوكم محمد