النتائج 1 إلى 7 من 7

الموضوع: shared folder problem

عضو

Angry shared folder problem

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    ياجماعه استفسارى وباختصار انى حاطط شارد فولدر على جهاز ويندوز سرفر 2008 ,لاحظت حاجه غريبه انى بقدر اخش على الشارد فولدر عن طريق الrun انما لما اخش ريموتلى على السرفر وافتح الفولدر الاقيه فاضى شفت خصائص الفولدر ملقيتش فيها لا سيكوريتى ولا شار ولا اى حاجه ,اكتشفت ان الفولدر اتحول لrecycle bin لانى كل ما اوقف على الفولد يظهر فوقه كلمات توضيحيه بتقول "contains the files and folders you have deleted" مع العلم انى لما اجى اعمل له كوبى لمكان تانى بيجيب حجم الداتا الموجوده فى الفولدر حاولت اعمل له rename على اساس انه لو ظهر اشيره تانى فلقيت الايقونه بتاعته اتحولت ل شكل سلة المهملات
    رجاء المساعده ارجوكم

عضو

رد: shared folder problem

إيه محدش عارف خالص؟؟؟؟
    الموضوع صعب للدرجه دى!!!

عضو

شكرا يا شباب انا الحمد لله حليت المشكله ......شكرا على السلبيه

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ramy.cs85 مشاهدة المشاركة
    مش شرط كل الى قرا الموضوع يطون يعرف السبب
    خصوصا اكثر الي بيدخلوا القسم مبتداين فى المجال واصحاب الخبرات غائبين عن المنتدى هذه الفترة

عضو ذهبي

خليك انت ايجابى وقول حل المشكلة ايه علشان لو حد وقع فى نفس المشكلة
    [CENTER]
    [B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=374583&p=2701104#post2701104"] [/URL][/B][/CENTER]
    [CENTER][B][/B][/CENTER]
    [CENTER][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=374583&p=2701104#post2701104"]مراجعة للشاشة الرائعة

[/URL][/B][/CENTER]
    [CENTER][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=374583&p=2701104#post2701104"]Samsung SyncMaster S24B750V Series 7 [/URL][/B]

[/CENTER]

عضو الصورة الرمزية عادل شبل

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ramy.cs85 مشاهدة المشاركة
    يعنى المفروض ان اللى يدخل ومش عارف حل للمشكله يقول انا مش عارف قبل ما يمشى؟ !!!
    واضح ان المشكله فيه ناس ما شافتهاش قبل كده ولا حتى يعرف يتخيل لها حل والمفروض انه حضرتك كنت قولت على الحل عشان لو ناس تانيه قابلها المشكله دى
    اعتقد انك كنت ممكن تجرب تغير ال icon بتاع الفولدر وترجعه لأصله كشكل فولدر عادى هترجع كل حاجه لطبيعتها وتعمله optimize this folder for: general items وده الحل اللى قدرت اوصله من البحث واللى اتخيل انه ممكن يحل المشكله دا لو حضرتك هتتحفظ على الحل !!!!!!!!!!!

عضو

يا جماعه انا اولا متأسف على الانفعال بس الفولدر ده كان مهم جدا بالنسبه لى ومكنش فى اى حد ارجع له غير المنتدى واهمية الفولدر ده ترجع الى انه عباره عن file server صغير حاطط فيه كل سورساتى
    هو حل الموضوع زى ماكنت متوقعه انه عباره عن فيرس ...الغريب ان مساحه الفولدر حوالى 70 جيجا زى ماهى وادخل جوه الفولدر ملاقيش اى حاجه غير انه عباره عن recycle bin
    عملت كوبى للفولدر ده وحاولت بقى استعيد الداتا بتاعتى منه بالصدفه البحته وانا بعمل scan للفولدر لقيته بيجيب مسارات لداتا وفولدرات تحت الفولدر الاصلى فتحت الrun وكتبت فيها المسار لفولدر داخلى ex ....d:\sources\cd's وبعدين دوست انتر لقيته دخلنى جوه الفولدر دوست up لقيته طلعنى للداتا اللى جوه الفولدر الاصلى بعد ما فتحت الhidden وعملت show hidden file system لقيت 3 ملفات مش فاكر اسمهم ايه بالضبط بس هما ملفات info مسحت الملفات دى والحمد لله رجع الفولدر ورجع شكله الطبيعى
    ارجو انى مكونش طولت عليكم

المفضلات