النتائج 1 إلى 4 من 4

الموضوع: استفسار هام حول شهادة ال server admin و ال enterprise admin

عضو

استفسار هام حول شهادة ال server admin و ال enterprise admin

فى معلومة مش عارف ان كانت غلط ولا صح ارجو ان يقوم رواد الموقع الكرام بتوضيحها من حوالى سنة ونص كدة سالت واحد صاحبى ياترى لو معى enterprise admin مش هكون محتاج لشهادة ال server admin فرد صديقى طبعا لانها الاعلى يبقى ال server admin ملوش لزمة انك تخشها بل وصل الامر الى انة قلى لو انت وصلتك شهادة ال enter prise وحبيت تخش تمتحن ال server admin ما ينفعش . والكلام اما تيجى تحسبة بلمنطق تلاقية معقول يعنى ماينفعش واحد معاة صنايع خمس سنين يقولك انا هرجع واخد صنايع تلاتة مع احترمنا لبتوع الصنايع طبعا ولكن دة نظرا لتشابهة العملية ف ال enterprise 5 وال server admin 3 . ولكن بعد كدة فى حوار مع البشمهنس البرلسى قلى المعلومة دى غلط وان دى شهادة يعنى منهج مستقل والتانية شحرة والى اكد لى على كدة ان اغلب الناس العلماء فى هذا المجال امثال البشمهند احمد سرحان وياسر رمزى اخد الاتنين فهل الى ياخد ال enterprise يبقى كويس لو رجع بضهرة وخد ال server admin وهل يجوز وضع الشهادتين مع بعض فى ال cv ولا الاعلى تشيل الاقل ياريت الافادة لان الموضوع دة مهم جدا

عضو

رد: استفسار هام حول شهادة ال server admin و ال enterprise admin

لو معاك الـ enterprise و عايز تاخد الـ server admin يبقى هاتدخل امتحان 70-646 لان السيرفر ادمن فيها 70-640 و 70-642 و 70-646 و انتا كدة كدة فى الـ enterprise واخد 70-640 و 70-642 يبقى ناقصك بس الـ 70-646

عضو

يا باشا شكرا على الرد بس انا مش بسال على ارقام الامتحنات .انا عارف القصة دى .انا بسال اهمية وجود الاتنين معاك

عضو

خليك فى الجديد سرفر 2012 علشان الشهادة كمان سنة مش هتكون موجودة

المفضلات