النتائج 1 إلى 4 من 4

الموضوع: أرجو نصيحتكم ضرورى جدا

عضوية جديدة

أرجو نصيحتكم ضرورى جدا

السلام عليكم و رحمة الله
    انا لسه جديد فى النتوورك و معايا شهادة CCNA و على وشك الانتهاء من MCITP ... وطبعا انتم عارفين ان الامتحانات هتغلى من يوم 1/7/2012 حوالى 3 أضعاف ... بس فى فرصة انى أقدر أحجز شوية امتحانات بالسعر الرخيص .. بصراحة ده فرصة بس انا مش عارف أحجز امتحانات Virtualization ولا MCSE Cloud ولا ايه بالظبط؟
    خصوصا انى أصلا مش فاهم الفرق بين الكورسات ومش لاقى حد محترف أسأله العاgم متجه لايه عشان مضيعش جهد و مال فى حاجات العالم بيلغيها
    وجزاكم الله خيرا

عضو

رد: أرجو نصيحتكم ضرورى جدا

السلام عليكم أولاً تقريبا مش أكيد لأن فى شكوك فى الموضوع دة مش هينفع تحجز الإمتحانات قبل ما تغلى وتمتحنها لأن السنتر بغير السكاديوال بتاعة كل شهر فممكن تسأل فى الموضوع الأول قبل ما تحجز

عضوية جديدة

انا سألت و قالولى ممكن تحجز ... بس السؤال دلوقتى أحجز اي؟

أقول لحضرتك بصراحة انا مهندس اتصالات و ملاقيتش شغل غير فى مدرسة خاصة و عندى سيرفرات و سويتشلت و كاميرات و ... فى الشغل
    المهم انا اخدت CCNA و CCNP(1st track-routing) و باخد دلوقتى MCITP .. وبصراحة هرجع اذاكرهم كلهم تانى لانى كنت مهتم بالشهادة اكتر من الفهم نفسه.. بس انا عايز نصيحة من حضرتك أكمل فى سيسكو و لا ميكروسوفت و لا vmware-vsphere و لا أعمل ايه ؟
    جزاكم الله عنا خيرا

عضو

أنا مثلك مهندس إتصالات والظاهر كدة إن القسم ده راحت علية ميكروسفت مش بتثبت على حال كل يوم فى تغيير فى الشهادات أنا بأخد mcitp admin وناوى إن شاء الله أخد ccna وبعد ذلك أهتم بالخبرة وشوف المجال اللى انته حبه أكتر وتعمق فيه وأتمنى لك التوفيق

المفضلات