النتائج 1 إلى 6 من 6

الموضوع: كيف طريقة ربط سيرفر فندق على سيرفر شركة

عضوية جديدة

كيف طريقة ربط سيرفر فندق على سيرفر شركة

اسلام عليكم ورحمته الله وبركاته

اخواني مهندسين ممكن شرح كيف طريقة ربط سيرفر فندق على سيرفر رئيس الي هو سيرفرفي شركة كيف طريقة ربط سير

يعني عندي سيرفر في فندق ابغه اربط على سيرفر في شركة كيف يمكن

شكرااا

عضوية جديدة

رد: كيف طريقة ربط سيرفر فندق على سيرفر شركة

يااخواني ممكن مساعده

عضو الصورة الرمزية Eng.Eslam Mohamed

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اس فورلاين مشاهدة المشاركة
    اسلام عليكم ورحمته الله وبركاته

اخواني مهندسين ممكن شرح كيف طريقة ربط سيرفر فندق على سيرفر رئيس الي هو سيرفرفي شركة كيف طريقة ربط سير

يعني عندي سيرفر في فندق ابغه اربط على سيرفر في شركة كيف يمكن

شكرااا
    السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    الموضوع بسيط جدااا اما من خلال الخطوط المؤجره leasdline او من خلال الانترنت وال vpn اما خلال برضه احدى شركات ال isp وهكذا دة من الناحيه التقنيه اما فنيا على حسب بقى الداتا اللى موجود ونوع السيرفر واستخدماته والدومين وهكذا ودة موضوع كبير عمتا ياريت التفاصيل علشان اقدر افهم كويس انتم محتاجين ايه

عضوية جديدة

اخوي انت اعطيني طريقه بسيطه كيف اربط داتا حق برنامج كبير opera) opera هو برنامج للفندق كامل ) اوكي
    كيف اربط داتا برنامج محاسبين او داتا استقبال على سيرفر الرئيسي (سيرفر الرئيسي الي هو سيرفر في شركه )الرئيسي كيف اعمل ربط

وعلى فكره :
    ........عندي سيرفر واحد في فندق في واحد صاحب برنامج opera او فني برنامج اوكي رح ينزل في سيرفر برنامج اوكي ونا ابغه طريقه كيف اربط داتا برنامج على سيرفر شركة كيف ؟؟؟؟؟

نوع سيرفرات في شركة hp ونوع سيرفر في فندق Hp

اخوي في واحد قال لي ممكن تعمل عن طريق web application كيف هذه طريقة ممكن اسوي لاكن انا ماعارف اسوي هل في شروحات
    شكرااااا
    التعديل الأخير تم بواسطة اس فورلاين ; 11-07-2012 الساعة 21:22

عضو الصورة الرمزية Eng.Eslam Mohamed

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اس فورلاين مشاهدة المشاركة
    اخوي انت اعطيني طريقه بسيطه كيف اربط داتا حق برنامج كبير opera) opera هو برنامج للفندق كامل ) اوكي
    كيف اربط داتا برنامج محاسبين او داتا استقبال على سيرفر الرئيسي (سيرفر الرئيسي الي هو سيرفر في شركه )الرئيسي كيف اعمل ربط

وعلى فكره :
    ........عندي سيرفر واحد في فندق في واحد صاحب برنامج opera او فني برنامج اوكي رح ينزل في سيرفر برنامج اوكي ونا ابغه طريقه كيف اربط داتا برنامج على سيرفر شركة كيف ؟؟؟؟؟

نوع سيرفرات في شركة hp ونوع سيرفر في فندق Hp

اخوي في واحد قال لي ممكن تعمل عن طريق web application كيف هذه طريقة ممكن اسوي لاكن انا ماعارف اسوي هل في شروحات
    شكرااااا

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

اولا معلش انا مقدرتش افهم اووى اللى انت تقصده لكن هتعامل على اد اللى فهمته من كلامك
    وهو انك مثلا معاك برنامج متسطب فى مكان والاجهزة تقدر تخش عليه وتدخل داتا وبالتالى اى حد ممكن يشتغل عليه وليكن مثلا ارقام وحسابات الخ.....
    فى الحاله دى انت محتاج الفرع التانى او ايان كان يشوف البرنامج دة اكنه معاك فى نفس المكان صح كدة .....
    لو دة اللى تقصده انت هنا تبتدى تشوف التكلفه بتعتك شكلها ايه يعنى عايز تدفع كام او مستعد تدفع لحد كام ثم نبتدى نشوف خبره الشخص اللى بيشغل فى مجال الاى تى فى المكان دة
    اخيرا اسهل حل وبدون تعقيدات انك تربط من خلال الخطوط المؤجره من شركه مقدمى خدمه الانترنت على سبيل المثال شركه زين
    وهكذا بس طبعا موضوع التكلفه انا مقدرش اعرفها من هنا انت اللى ممكن تحددها
    الحلول الاخرى قد تكون ارخص بس محتاجها خبره ومتابعه زى انك بقى تجيب سيرفرات فيروول وتامن الشبكه صح وتعمل دومين وتربط فى بى ان ودة برضه لما تفكر فيه تشوف عدد المستخدمين والتطور فى الشركه فى المستقبل هيكون عامل ازاى بمعنى انه يكون عندك رؤيه مستقبليه وهكذا
    اتمنى اكون فدتك

عضوية جديدة

أخوي برده انا ابغه تعرف صح
    ايش مطلوب
    انا اقولك عندي سيرفرين
    ok
    واحد في شركه نوع HP
    وثاني سيرفر في فندق نوع hP
    OK
    طيب ابغه اربط داتا حق برنامج OPERA في سيرفر فندق علـــــــــــــــــــــــــــــى سيرفر شركه
    كيف اعمل ها
    شكرااااا
    التعديل الأخير تم بواسطة اس فورلاين ; 12-07-2012 الساعة 07:36

المفضلات