صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 18

الموضوع: عايزين اخر كلام افضل شاشة 3d في مصر

عضو برونزي

عايزين اخر كلام افضل شاشة 3d في مصر

كثر الكلام جدا عن افضل شاشة و هل هي active shatter or passive فانا شايف ان اي حد عنده شاشة من الشاشات الاتيةSamsung S27A950D 27 inch 3D LED monitor
    ASUS VG23AH 23 inch IPS Panel 3D LED LCD monitor
    Lg 3d passive
    نقارن الشاشات دي ببعض ونقرر مين الافضل لان ان اي شخص يحكم على الشاشة اللي عنده وهو مجربش اي واحدة تانية مش هيكون حكمه صحيح وانا شايف ان في ناس كثير عايزين يجيبو شاشات 3d وانا منهم بس بنجد تضارب في الاراءفياريت اللي عندهم الشاشات دي يساهمو معانا في حل المشكلةوالرجاء من اي شخص معندوش شاشة 3d ميدخلش يقول رايه لان ده هيكون عبارة عن تعصب اعمى مش هنستفيد منه
    التعديل الأخير تم بواسطة m2018 ; 19-07-2012 الساعة 15:22

عضو

رد: عايزين اخر كلام افضل شاشة 3d في مصر

انا عندي السامسونج نفس الموديل اللي كاتبه بس 23 بوصة و مجربتش ال lg بس بدون تعصب لاي شركة انا اعلم جيدا ان ips panel افضل في جودة و ووضوح الالوان عن tn panel لكن خاصية active shatter عندي رائعة بكل معني الكلمة و الحديث عن الصداع و الغمقان في النظارة و الجوستنج كله كلام فارغ و دعاية مضادة مش اكتر و انا بلعب علي 120 hz و كمان full hd باستخدام برنامج tridef او ال3d كونفيرتر و الاثنين روعة . انا مجربتش بصراحة ال lg ips و ياريت اللي جربها يقولنا رايه ايه.

عضو برونزي

انا بقى اللي عايزه ان حد يجرب الشاشة اللي عندك ونشوف حد عنده الاسوس وlg ونفس الشخص يجربهم كلهم علشان يكون حكم عن تجربة

عضو

اولا كل سنة وانتم بخير عشان شهر رمضان الكريم انا عندى شاشة 23بوصة موديلD2342P LG-3D وانا جربتها فى الافلام والالعاب بس انا اول مرة اجرب خاصية 3d عشان كداة مش عرف كويسة ولا الشاشات التانية احسن بس لم العاب لعبة بتكون 3d بتكون الصورة كويسة وفى الافلام الجودة فى الالوان كويسة بس حد يقول لوعارف الشاشة ديه ASUS VG23AH 23 inch IPS Panel 3D LEDلسة نزلة وسعرها 2200 وانا الصراحة كانت مستنيها تنزل بس لمااستنيت كتير نويت اجرب LG

عضو فضي

فى ال 23 بوصة شاشة ال جى افضل شاشة فى 25 شاشة ال جى افضل شاشة فى 27 شاشة سامسونج لان ال جى ملهاش اصدار 27 موجود فى مصر وحتى لو كان موجود فزمن استجابته عالى ودى مشكلة بالنسبة لشاشة كبيرة فى اكبر من 27 بوصة يبقى اى تليفزيون ال جى هو الافضل وبكل تأكيد

عضو برونزي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبدالله ضيف مشاهدة المشاركة
    فى ال 23 بوصة شاشة ال جى افضل شاشة فى 25 شاشة ال جى افضل شاشة فى 27 شاشة سامسونج لان ال جى ملهاش اصدار 27 موجود فى مصر وحتى لو كان موجود فزمن استجابته عالى ودى مشكلة بالنسبة لشاشة كبيرة فى اكبر من 27 بوصة يبقى اى تليفزيون ال جى هو الافضل وبكل تأكيد
    سؤال بس هو حضرتك عندك اي شاشة من الشاشات اللي بنتكلم عنها؟
    وحضرتك لو قريت الموضوع كويس انا قلت بكل وضوح لو سمحتم اللي مجربش ميدخلش يرد وبردو دخلت تقول lg انا مش عارف انت الوكيل بتاعها في مصر

عضو برونزي

طيب الاخوة اللي عندهم السامسونج وال lg انتو ممكن تساعدو يعني ل حد دخل كمان عنه الاسوس نقارن بين الثلاثة على الواقع؟

عضو خبير بالمعاملات التجاريه
    Trusted Seller
    الصورة الرمزية محمدابو عبدالله

نصيحه لوجه الله ابعد عن lg في كل شئ عن تجربه

عضو برونزي

يا اخوانا احنا عايزين نوصل لكلام واقعي عن تجربة لجميع الشاشات من نفس الاشخاص

عضو فضي

اخى الكلام الى بقوله ده بعد بحث مطول ومناقشة مع الاخ اشرف صاحب موضوع all my experince about 3d اتفقنا عليه انا وهو والاستاذ عنده شاشة سامسونج اصلا دلوقتى وبيفكر يشترى تليفزيون 42 بوصة ال جى
    انا قولتلكم وخلاص ال جى احسن فى الموديلات المتوفرة منها الى عاوز يسمع يسمع والى مش عاوز يروح يعمل الى عاوز وهقولك تانى احنا هنا منتدى مينفعش تشكك فى حد على الفاضى والمليان وانا بحلف فى رمضان اهو والله االعظيم انا طالب ثانوى ولا بشتغل مع اى شركة ولا ليه اى مصلحة فى انى اقول ان الى جى احسن غير مصلحة الاعضاء وبس حاجة تانية
    وعلى العموم اعملو الى انتو عايزينه وانا غلطان انى قولتلكم حاجة

مشرف سابق الصورة الرمزية McLaren

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبدالله ضيف مشاهدة المشاركة
    اخى الكلام الى بقوله ده بعد بحث مطول ومناقشة مع الاخ اشرف صاحب موضوع all my experince about 3d اتفقنا عليه انا وهو والاستاذ عنده شاشة سامسونج اصلا دلوقتى وبيفكر يشترى تليفزيون 42 بوصة ال جى
    انا قولتلكم وخلاص ال جى احسن فى الموديلات المتوفرة منها الى عاوز يسمع يسمع والى مش عاوز يروح يعمل الى عاوز وهقولك تانى احنا هنا منتدى مينفعش تشكك فى حد على الفاضى والمليان وانا بحلف فى رمضان اهو والله االعظيم انا طالب ثانوى ولا بشتغل مع اى شركة ولا ليه اى مصلحة فى انى اقول ان الى جى احسن غير مصلحة الاعضاء وبس حاجة تانية
    وعلى العموم اعملو الى انتو عايزينه وانا غلطان انى قولتلكم حاجة
    أظن أن الأخ أشرف شاهد النوعين

بالمناسبة يا عبد الله:
    عملت ايه في الثانوية؟

عضو الصورة الرمزية homos

وانا اؤيدك بشده عن تجربه LG لايعله عليه فى 3D جميل بمعنى الكلمه.
    وان شاء الله يوفق كل اخوانى لكل خير وصواب وكل سنه وانتم طيبين رمضان كريم

عضو فضي

الحمد لله عديت السنة دى ثانية ثانوى بمجموع 82 وبأذن الله ربنا يوفقنى واحسن السنة الجاية والحق حاسبات ومعلومات او علوم محقتهمش يبقى عليه وعلى هندسة كمبيوتر خاص ههههههه

عضو

اتمنى الافادة اكثر فى الموضوع عن الرد والتشكيك فى بعضنا البعض
    ونطلع باراء سليمة وموضوعية من كل الجوانب
    ال جى احسن فى الصورة بس معدل الاستجابة بتاعها عالى جدا بالمقارنة بالسامسونج
    والسامسونج 950d فى 2d احسن بكثير وفى الثرى دى يعنى
    الى جى احسن فى الثرى دى على حد الاراء
    ياريت حد يفيدنا بجد
    وكل عام وانتم بخير

عضو برونزي

مهي المشكلة ان الكل داخل يقول رايه من غير ما يشوف اي شاشة من الشاشات ويجربهم مع اني كان كلامي واضح ان احنا عايزين نقارن بينهم على الطبيعة مش كل واحد يقول الفكرة اللي واخدها عن الشاشة حتى من غير ما يجرب
    مثلا الاخ عبد الله ضيف معندوش الشاشة lg ومجربهاش ومع كدة في كل موضوع تلاقيه داخل ينصح الناس بيها على اي اساس ان مش عارف ده كدة هو بيعمل تضليل للناس اللي هتشتري
    الخلاصة ان المطلوب ان اي حد عنده شاشة من الشاشات المذكورة في اول الموضوع يتبرع بانه يسمح لشخص نختاره انه يجرب شاشاته ويقارنها بالشاشتين الثانين اللي هيشوفهم بردو وبكدة نحكم على ارض الواقع ونعمل موضوع في الرد النهائي على الموضوع ده

صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة

المفضلات