النتائج 1 إلى 4 من 4

الموضوع: تكوين مجموعة دراسية لدراسة CCNP

عضو

تكوين مجموعة دراسية لدراسة CCNP

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته:

بداية وفقكم الله لفعل الخير والطاعات وسدد على طريق الخير خطاكم ونفع بكم وبعلمكم

قبل فترة وضعت موضوع بعنوان " تكوين مجموعة دراسية CCNP "
    وقبلها المهندس " ايمن النعيمي " تكلم عن فتح دورة CCNP وما أكملها وانا معاه لانه مافيش تفاعل بالموضوع اطلاقا ً،،

بدأت الموضوع هذا وردوا عليه عشرة أعضاء ( للعلم ) ومن ثم ارسلت لهم جدول زمني وللاسف مافي التزام !! في الاخير صفي من العشرة واحد ،، وفي الاخير مافيش

احب اقول حاجة كلنا بالحياة عندنا مشاغل وشغل ومشاكل ودي الحياة نعم دي الحياة ،، تروح لمنتدى اجنبي تقول نكون مجموعة دراسية ويقول لك اوكي وتلاقي الاعضاء بيبادرون بالدورة والاسئلة و.... الخ

الانسان ما بيوقف على حد ،،، بس المذاكرة الجماعية فيها خير تشعر انك فاهم اكثر ،، بتلاقي واحد بيسالك وبتلاقي اجابات وبتلاقي وجهات نظر مختلفة وهكذا ... الخ نعم اخواني الكرام

اتمنى تبني بالمنتدى مجموعات دراسية ،، وفي ناس بالمنتدى لهم فضل كبير ما انكر ذلك

طبعا هم كثر لكن اود اذكركم بموقف في شخص اسمه معاذ وحصل له في فترة من الفترات حادث ( الله يحفظه ) ولاقيت واحد من الاعضاء بيلومه ( تصدقون بعد اسبوع جاء واعطى درس - وهو نجى من حادث ) الناس دي بترجوا الله والدار الاخرة وتعالوا شوفوا الشخص دا متميز لانه بيحب الخير مش كل واحد يقفل على نفسه ( نفسي نفسي ) نعم

عموما بالتوفيق ولي عتب كبير على اعضاء المنتدى

مرة اخرى نقول ( سنقوم بتكوين مجموعة دراسية CCNP ) وبالمواصفات التالية :

اولا ً : يشرف على المجموعة شخص فاهم CCNP ويفضل يكون CCNP Certified مع انه السيرتفايد مش شرط ولا مهم بقدر مايكون فاهم .
    ثانيا ً الالتزام بالجدول الزمني تماما
    ثالثا ً إذا كنت تشعر بانك لا تستطيع ان تكمل مافي مشكلة لاتشترك.

وانا اعدكم من هذا المنتدى باني ساضع دروس احترافية لدورة CCNP ولو لم يكن هناك من يتابع الدروس ،،

وفق الله الجميع واسف لهجتي شديدة بس

عضو الصورة الرمزية سمرمون_2010

رد: تكوين مجموعة دراسية لدراسة CCNP

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    موضوع جميل وكلنا بنعمله بس للاسف الناس برده مش بتلتزم اوي به
    عامة احنا الحمد لله عملنا جروب على الفيس بوك وذاكرنا الروتنج وان شاء الله هبنبدأ السويتشنج بكرة ان شاء الله وفينا ناس ما ذاكرتش الروتنج فلو تحب تبدأ معانا السويتشنج وان شاء الله اما يخلص نكون مجموعة للروتنج للي هيذاكروه
    ده اللينك
    https://www.facebook.com/events/503838992975468/
    ربنا لا تؤاخذنا إن نسينا أو أخطأنا ربنا ولا تحمل علينا إصرا كما حملته على الذين من قبلنا ربنا ولا تحملنا ما لا طاقة لنا به واعف عنا واغفر لنا وارحمنا أنت مولانا فانصرنا على القوم الكافرين

عضو برونزي

اخي العزيز اتفهم موقفك واعلم انك تريد ان تكون في مجموعه مذاكره
    ولكن كل لومي وعتابي عليك حجم الخط
    فأنت بذلك وكأنك تتحدث بلهجه حاده بكبره , لم اعمل علي تعديل موضوعك بالرغم من قدرتي , واي مساعده يا اخي انت شايف توقيعي اسئلوني وانا هجيب "ان شاء الله"
    ولا رساله تصلني فلوم نفسك لانك لم تري كل مشرفي سيسكو قبل وضع هذا الموضوع
    وكل مشرفي سيسكو بل كل مشرفي المنتدي ناس زي الفل وبتحب الخير والمساعده واسئلني انا , انا هنا من مايو 2007 !!!
    يعني من زمان اوي
    اي حاجه انا في الخدمه فقط ارسلي علي الخاص الموضوع اللي تريد شرحه وسأرد عليك ان اقدر ان اشرحه او ابحث لك علي شرح او اقولك ما تقدر فعله ونضع سويا موضوع سيساعدك ويساعدني ويساعد الجميع ان شاء الله
    اخوك
    محمد عادل
    -------------------------------------------
    [B][SIZE=4]فين الاسئله يا شباب في اقسام Cisco
    عاوزين اسئله في الVoice و الData
    عاوزين نقدر نفدكم [/SIZE][/B]

عضو الصورة الرمزية عادل شبل

أنت بتقول الكلام ده وفية شروحات للشهادة اللى حضرتك عاوز تدرسها موجودة فى المنتدى وفيه ناس ممكن ترد على إستفساراتك ؟ يبقى حضرتك ممكن تقولى انت ليه مصمم على الدراسة فى مجموعة مع إن كل الظروف مهيأه لك للدراسة ؟ هل المنتديات الأجنبية فيها نفس كمية الشروحات اللى هنا ؟
    اتفضل إبدأ دراسة لوحدك ولو ليك سؤال إعمل له موضوع وأكيد حد هيرد عليك ولو مفيش حد رد عليك إذهب ل جوجل ويوتيوب وابحث ليل و نهار لما توصل لإجابة

المفضلات