صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 1 2
النتائج 16 إلى 18 من 18

الموضوع: مشككلة فى الالعاب وارجو سرعة الحل

عضو برونزي الصورة الرمزية ahmad pazzini

رد: مشككلة فى الالعاب وارجو سرعة الحل

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mmels مشاهدة المشاركة
    حاول أثناء خروج الكرة من رجل اللاعب ولمسافة طويلة أن تأخذ صورة وثانيا في خيار في السيتنج بتاع اللعبة ‏‎ wait vertical syncs ‎‏ تأكد من تفعليه ( علم صح عليه ).

انا مش عارف عملت بنفس الطريقة دى وخدت حوالى 10 صور فى اوقات مختلفة ولكن معرفش الصورة بتتطلع كويسة ازاى....و الخبار بتاع wait for vertical sync اللى وظيفته بيثبت الفريمات بعلم عليه فى اى لعبة كرة سواء fifa او pes

ولكن اعتقد ان العيب مش فيه

عضو برونزي الصورة الرمزية ahmad pazzini

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة RadeonXI مشاهدة المشاركة
    انا اول ما اشتريت شاشتى ... كنت جايبها بدون تأنى اوى و كنت مستعجل ... فجبت samsung lcd 19 inch b1930 response 5ms و لاحظت المشكلة ديه ... و عملت موضوع على المنتدى ..... بس لما ظبت اعدادات الشاشة الحكاية ديه لا تكاد تكون موجودة و انا بلعب بيس 2012 كتير جدا و مع صحابى و مفيش حد علق على الصورة .... انا عندى preset فى الشاشة اسمه gaming .... هوة بس brightness بتاعته عالية فأنا بخفضها و تبقى كل حاجة تمام للعلم بيتحول إلى custom بس بأعدادت gaming + تخفيض السطوع

طبعا المشكلة كمان ممكن تكون فى الشاشة .....بس لو الشاشة قديمة .... تقريبا هتحتاج واحدة جديدة

دا غير ان عينى اتعودت عليه و مبحس بيه خالص إن وجد

انا فعلا كنت مستعجل وماتوقعتش ان فى بارامتر مهم زى دا بيفرق من شاشة للتانية ...وكمان حاولت اغير من اعدادات الشاشة نفسها وخصوصا من brightness , ولكن اللى بيتغير بس هو حدة وسطوع الالوان فقط لا غير

و انا ان شاء الله هحاول بدلها فى اسرع وقت بشاشة زيها بس response time = 2 ms....

مشرف سابق

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmad pazzini مشاهدة المشاركة
    انا مش عارف عملت بنفس الطريقة دى وخدت حوالى 10 صور فى اوقات مختلفة ولكن معرفش الصورة بتتطلع كويسة ازاى...‏
    لأنك ببساطة بتأخذ الصوره من الجهاز نفسه دون إضافة تأثير اللي عايز تشوفه أصلا اللي هيه الشاشة وعشان كده لازم تصور الشاشة نفسها من الخارج باستخدام كاميرا كويسة . حاول ترفع صورة بالطريقة دي.

صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 1 2

المفضلات