النتائج 1 إلى 4 من 4

الموضوع: انا طبيب واود استخدامSamsung S19A300B 19 LED monitor فى عيادتى بس مشكلتى فى التوصيل

عضو

انا طبيب واود استخدامSamsung S19A300B 19 LED monitor فى عيادتى بس مشكلتى فى التوصيل

السلام عليكم
    انا طبيب وارغب فى شراء شاشه Samsung SyncMaster S19A300B 19 inch LED LCD monitorوذلك حتى اثبتها على الحائط واوصلها بجهاز الاشعه التليفزيونيه والذى به مخرج
    VGA output وايضا
    Video output

قد قمت بتجربه شاشه كمبيوتر 17 بوصه عاديه بتوصيلها بمنفذ ال VGA واشتغلت بكفاءه
    السؤال:
    هل يمكن توصيل الشاشه السامسونج بوصله VGA او video out ?????
    وايضا هل لو هستخدم كابل VGA هل يوجد تطويله له حيث ان المسافه بين الشاشه وجهاز الاشعه سوف تكون حوالى 2 متر

بارك الله فيكم
    التعديل الأخير تم بواسطة insulin ; 23-08-2012 الساعة 11:28

عضو

رد: انا طبيب واود استخدامSamsung S19A300B 19 LED monitor فى عيادتى بس مشكلتى فى الت

نعم سوف تعمل و لكن تاكد من وجود مدخل VGA في الشاشة الجديدة - و بالنسبة لموضوع الكابل توجد كابلات محترمة من شركة manhatan في السوق المصري و قد تجد طول الكابل قد يصل الي 3 متر.

عضو

رد: انا طبيب واود استخدامSamsung S19A300B 19 LED monitor فى عيادتى بس مشكلتى فى الت

شكرا جزيلا يابشمهندس على الرد ...........
    ولكن لى استفسار هل كابل ال VGA الطويل يتصل بالشاشه بدل الكايل الاصلى الملحق بها ام هو عباره عن توصيله تتصل بالكابل الاصلى فقط؟؟؟؟؟؟
    واين توجد تلك الكابلات ؟؟؟هل يمكن الاقيها فى راديوشاك لانى من المنصوره؟؟؟؟؟؟؟

عضو الصورة الرمزية الحمادوى

بالنسبة للاستبدال طبعا ممكن لو لقيت الكابل ال2متر المطلوب ممكن تركبه مكان الاصلى

واماكن تواجده فى اى محل كمبيوتر ممكن تسأل عليه او فى راديو شاك
    التعديل الأخير تم بواسطة الحمادوى ; 24-08-2012 الساعة 11:38

المفضلات