النتائج 1 إلى 3 من 3

الموضوع: مساعدة بخصوص هاتف samsung galaxy wonder

عضو

Exclamation مساعدة بخصوص هاتف samsung galaxy wonder

بسم الله الرحمن الرحيم
    السلام عليكم ..... انا جايب الجهاز دا جديد ودا اول تعامل ليا مع سامسونج والاندرويد وكنت حاسس ان الجهاز فيه شوية عيوب كدة بالرغم من ان الجهاز محترم وجيد ومن العيوب دي ان البطارية بحس انها بتخلص في وقت قليل نسبيا وانا حاسس ان دا مش عيب هو يمكن عشان امكانيات الجهاز هي اللي بتسحب الشحن وانا حاولت احل المشكلة ببرنامج advance task killer والبرنامج جاب نتيجة بس مش اوي يعني بس شغال فياريت لو حد عندو حل جزري للمشكلة دي جزاه الله الف خير ........
    والمشكلة التانية رخمة اوي وهي اني كل لما بوصل الجهاز بالكمبيوتر بكابل اليو اس بي مابيرضاش يتعرف على الكمبيوتر بالرغم من انه بيشحن والنسخة على الكمبيوتر نسخة 7 ........
    معلش اخر استفسار هو الجهاز مكتوب في المواصفات في كل حتة ان الرام 512M وانا بشوف الرام من الضبط بلاقيها 314M تقريبا فعاوز اعرف هي دي مشكلة ولا انا اللي فاهمها غلط .

عضو
    لا متخافش حضرتك .....هي دي السمارت فونز كلها كده .....بخصوص مشكله البطاريه عادي جدا انها تخلص بسرعه بسبب امكانيات الجهاز اما مشكله الرامات فده لان السيستم نفسه بياخد جزئ من الرامات لكن مابيظهرهاش .....ولو حضرتك حييت تتاكد اعمل ابديت للسوفت الخاص بالموبايل حتلاقي الرامات قيمتها اتغيرت ( قلت او زادت حسب التحديث) ....وده لان التحديث غير في سيستم الجهاز والجزء اللي واخده من الرام ......اما مشكله تركيب الموبايل علي الكومبيوتر فدي بتحصل معايا في ويندوز 7 واتصلحت لوحدها ...لكن ممكن حضرتك تغير نوعيه الاتصال لتوصيل الذاكره ك فلاشه. ...... عن طريق الدخول علي settings. ثم connectivity ثم تغير نظام الاتصال من media transfere mode. الي mass storege mode

Sent from my MT11i using Tapatalk 2

عضو

رد: مساعدة بخصوص هاتف samsung galaxy wonder

اخي بالنسبة للusb نزل هذا البرنامج وثبته ودعيلي مش تدعي علي:D
    تفضل:
    https://drivers.softpedia.com/get/MO...ver-1480.shtml

المفضلات