النتائج 1 إلى 5 من 5

الموضوع: مساعده بشراء جهاز لوحي يدعم قراءه الكتب الاليكترونيه PDF وبسعر رخيص-مصر

عضو

Red face مساعده بشراء جهاز لوحي يدعم قراءه الكتب الاليكترونيه PDF وبسعر رخيص-مصر

السلام عليكم

أنا طالب في جامعه حلوان
    وبقعد حوالي ساعه أو اكتر في المواصلات"المترو"

علشان كده بفكر اشتري جهاز "موبايل أو تابلت"يكون بيقرأ الكتب الاليكترونيه ويفضل طبعا اندرويد
    لكن عاوز جهاز رخيص التمن وياسلام لو يكون بالتقسيط :ah4:

الاستخدام الرئيسي سيكون لقراءه الكتب الاليكترونيه PDF ويفضل ان اقدر اعمل منه مكالمات من شريحه الموبايل..لكن مش بالضروره يكون متوفر فيه كده

ف ياريت تقولولي على الاسعار ولو أقدر اشتري بالتقسيط منين وبكام بردو؟

عضو برونزي

رد: مساعده بشراء جهاز لوحي يدعم قراءه الكتب الاليكترونيه PDF وبسعر رخيص-مصر

اضم صوتى لصوتك انا كتير اوى بردك بقرأ كتب pdf بس بعيد عنك بقراها على موبيلى N70 لا تتصور حجم المعاناه فى تقليب الصفحه مثلا :D

وانا كنت اجبلك حاجه زى ebook reader بس ده مخصص فقط لقراءه الكتب فقط وحضرتك بتقول عاوزه لاجراء اتصال وهكذا يعنى عاوز حاجه اشبه بالايباد او التابلت

عموما الاخوه هنا يفيدوك بس حددلنا الرنج بردك تبعك اللى عاوزه تدفعه فيه

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمود ممدوح_969 مشاهدة المشاركة
    اضم صوتى لصوتك انا كتير اوى بردك بقرأ كتب pdf بس بعيد عنك بقراها على موبيلى N70 لا تتصور حجم المعاناه فى تقليب الصفحه مثلا:D:D :D

وانا كنت اجبلك حاجه زى ebook reader بس ده مخصص فقط لقراءه الكتب فقط وحضرتك بتقول عاوزه لاجراء اتصال وهكذا يعنى عاوز حاجه اشبه بالايباد او التابلت

عموما الاخوه هنا يفيدوك بس حددلنا الرنج بردك تبعك اللى عاوزه تدفعه فيه
    مش مشكله لو مش هيقبل شريحه الموبايل بس يكون سعره رخيص مش مشكله عادي
    بس انا بقول كده علشان مكونش شايل جهازين في وقت واحد

والرنج بتاعي حالياً مثلا 300 جنيه :D :D :D :D
    علشان كده عاوز اعرف الاسعار ولو قسط يبقى تمام جدااااااااااا

عضو برونزي

شوف انا لفيت كده فى النت وللاسف على حسب متقال انه مش بيتباع فى مصر بس انا مش مصدق بصراحه فانت الاحسن تدور فى اماكن زى فروع راديوشاك او كمبيومى وكده دول على الاغلب بيبقى عندهم الحاجات النادره ديه بس على فكره سعره مش غالى وقريب من المبلغ اللى معاك

انا دورت فى المواقع الاجنبيه عن سعره لقيته فى حدود 275 وحاجات زى كده وانت ممكن تشترى من المواقع ديه فى مواضيع هنا فى المنتدى بتقولك ازاى تشترى من الخارج وبالاخص من الموقعين المشهورين امازون واى باى

https://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_n...keywords=ebook

https://www.ebay.com/itm/ANDROID-TAB...item4abbd6eb9d

بس هو لو لقيته ان شاء الله حتلاقيه رخيص بس اهم شئ تتاكد من التاجر انه بيدعم كتب بلغه عربيه ولا لا لانه طبعا الكتب بصيغه ال pdf أكيد مبتفرقش معاه اللغه المكتوب بيها الكتاب ايه لان بتبقى عباره عن صور لكن انا حسب مقريت انهم بيقولوا ان فيه انواع بردك مبتظهرش العربى كويس فاسال الاول قبل متشترى

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمود ممدوح_969 مشاهدة المشاركة
    شوف انا لفيت كده فى النت وللاسف على حسب متقال انه مش بيتباع فى مصر بس انا مش مصدق بصراحه فانت الاحسن تدور فى اماكن زى فروع راديوشاك او كمبيومى وكده دول على الاغلب بيبقى عندهم الحاجات النادره ديه بس على فكره سعره مش غالى وقريب من المبلغ اللى معاك

انا دورت فى المواقع الاجنبيه عن سعره لقيته فى حدود 275 وحاجات زى كده وانت ممكن تشترى من المواقع ديه فى مواضيع هنا فى المنتدى بتقولك ازاى تشترى من الخارج وبالاخص من الموقعين المشهورين امازون واى باى

https://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_n...keywords=ebook

https://www.ebay.com/itm/ANDROID-TAB...item4abbd6eb9d

بس هو لو لقيته ان شاء الله حتلاقيه رخيص بس اهم شئ تتاكد من التاجر انه بيدعم كتب بلغه عربيه ولا لا لانه طبعا الكتب بصيغه ال pdf أكيد مبتفرقش معاه اللغه المكتوب بيها الكتاب ايه لان بتبقى عباره عن صور لكن انا حسب مقريت انهم بيقولوا ان فيه انواع بردك مبتظهرش العربى كويس فاسال الاول قبل متشترى
    اها فعلا لان مش كل ملفات الـ PDF العربي فيها صور

وشكرااااااااااا ليك بجد ربنا يجازيك خير

المفضلات