النتائج 1 إلى 7 من 7

الموضوع: عاوزة بوردة لبروسيسور i7 950

عضوية جديدة

Exclamation عاوزة بوردة لبروسيسور i7 950

السلام علكم ورحمة الله وبركاته

يا جماعة بجد انا هاتجنن بقالي اكتر من شهر والله من ساعة البوردة بتاعتي ما باظبط وانا دايخ علشان اجيب بوردة متوافقة مع البروسيسور ومش لاقيي خالص

المشكلة عنديي حدثت بعد مشاكل انقطاع الكهرباء وكنت حاطط موضوع هنا فيي المنتدى علشان المشكلة دي المهم كارت الشاشة اللي عندي باظ والبوردة ايضا و بعدين ودييت البوردة التوكيل ولكن للاسف مش عرفوا يصلحوها وكمان ما لاقوش بوردة تانية علشان اخودهها لانهم قالولي ان البوردة معادتش بتنزل مصر من زمان البوردة كان نوعها gigabyte x58a المهم دلوقتي انا خدت فلوس مكان البوردة دلوقتي المشكلة الاكبر فيي البروسيسور اللي عندي وهو I7 950 والسوكت بتاعه lga 1366 دلوقتي انا عاوز بوردة تمشي على نفس البروسيسور لفيت كتير والله ودوخت بقالي شهر واكتر ومش لاقي خالص فانا مش عارف اعمل اية وشغلي كله متعطل وكمان المشكلة الاكبر اني عاوز اتأكد ان البروسيسور شغال والا لا علشان اجيب بوردة وانا مطمن بدل ما اجيب بوردة والاقي البروسسور ضرب هو كمان زي البوردة ة لاني كنت بفكر ابيعة واجيب الاحدث لو نزل واجيب بوردة تنفع عليه وخلاص بس انا دلوقيت متعلق مش عارف ابيع البروسيسور علشان اجيب غييرة واجيب بوردة جديدة تنفع على البروسيسور الجديد ولا عارف عارف اشتري بوردة لاني خايف يكون البروسيسور بايظ وارجع ادور على واحد تاني زية علشان يمشي مع البوردة اللي هاجيبها

قولوليي اعمل ايه

عضو محترف الصورة الرمزية unexpected

رد: عاوزة بوردة لبروسيسور i7 950

وعليكم السلام
    اخي جرب المعالج عند اي حد لدية للوحة بسوكت 1366
    CPU: I7 4770K
    Motherboard: ASUS Z87-DELUXE
    video card: Gigabyte GTX 780 OC
    RAM: G.Skill 2x4GB DDR3
    Samsung 840 Pro Series 2.5'' 128GB SSD SATA III
    Cooling: Noctua NH-D14
    PSU: Seasonic X-Series 850W
    unexpected out

مشرف سابق

ممكن اخي تشوف حته مستعمله عند الاخ محمود راجح لو مكنش هناك جديد وممكن تنزل سوق العصر وتسأل في المحلات هناك يمكن تكون موجوده عند اي محل

عضوية جديدة

مشكور حبيبي unexpected على مرورك الكريم ولكن المشكلة اني مش لاقي بوردة بتقبل السوكت دة اصلا

يا جماعة دلوقتي انا بحثت كتير على النت بالنسبة للسوكت 1366 بتاع البوردة وطبعا بعدت عن جييجا بايت لا كفايا اللي انا شوفته من البوردة دي خالتني في asus المهم انا لقيت اللينك دة

https://www.ebay.com/sch/sis.html?_i...66%20Core%20i7

فانا عاوز اعرف سعر البوردة في مصر عامل كام وهل هي موجودة والا لا

فهل فيي موقع ممكن يفييدنيي فيي الموضوع دة والا شركة ممكن تفيدني

عضوية جديدة

مشكور يا mmels
    على الرد انا فعلا نزلت سوق العصر وللاسف ما لقتش البوردة ولا لقيت حاجة تمشي على البروسيسور

عضو محترف الصورة الرمزية unexpected

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة donjwan88 مشاهدة المشاركة
    مشكور حبيبي unexpected على مرورك الكريم ولكن المشكلة اني مش لاقي بوردة بتقبل السوكت دة اصلا

يا جماعة دلوقتي انا بحثت كتير على النت بالنسبة للسوكت 1366 بتاع البوردة وطبعا بعدت عن جييجا بايت لا كفايا اللي انا شوفته من البوردة دي خالتني في asus المهم انا لقيت
    للوحات الGigabyte ممتازة ولا نستطيع الحكم على انها سيئة بسبب مشكلة معينة
    على اي حال القرار لك طبعا
    CPU: I7 4770K
    Motherboard: ASUS Z87-DELUXE
    video card: Gigabyte GTX 780 OC
    RAM: G.Skill 2x4GB DDR3
    Samsung 840 Pro Series 2.5'' 128GB SSD SATA III
    Cooling: Noctua NH-D14
    PSU: Seasonic X-Series 850W
    unexpected out

ممثل شركة Gigabyte

السلام عليكم يوجد لدي جي ستور في روكسي - الخليفة المأمون - البورده Sniper1 وهى تدعم المعالج الموجود معك... لا تقلق من جيجابايت فبالتأكيد اللوحة عملت معك بشكل جيد حتى قمت بتغييرها.. ولحل مشكلة الكهرباء التي تقطع باستمرار اقتني مشترك كهرباء من نوع جيد لتفادي مثل تلك الأحداث السيئة.. امر آخر مهم بالنسبة لنا من أين قمت باسترداد المبلغ الخاص ها وكم بلغ.. ويمكنك مراسلتنا على العنوان الالكتروتي لمتابعة الموقف معك والتأكد من أن كل شىء يعمل بشكل ممتاز معك : arabic.marketing@gigabyte.com وسنقوم بالتعاون معك حتى تستلم الماذربورد الخاصة بك وتتأكد من أنها جيدة وتعمل بشكل ممتاز ودون مشاكل.. تحياتنا.. فريق عمل جيجابايت مصر

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة donjwan88 مشاهدة المشاركة
    السلام علكم ورحمة الله وبركاته

يا جماعة بجد انا هاتجنن بقالي اكتر من شهر والله من ساعة البوردة بتاعتي ما باظبط وانا دايخ علشان اجيب بوردة متوافقة مع البروسيسور ومش لاقيي خالص

المشكلة عنديي حدثت بعد مشاكل انقطاع الكهرباء وكنت حاطط موضوع هنا فيي المنتدى علشان المشكلة دي المهم كارت الشاشة اللي عندي باظ والبوردة ايضا و بعدين ودييت البوردة التوكيل ولكن للاسف مش عرفوا يصلحوها وكمان ما لاقوش بوردة تانية علشان اخودهها لانهم قالولي ان البوردة معادتش بتنزل مصر من زمان البوردة كان نوعها gigabyte x58a المهم دلوقتي انا خدت فلوس مكان البوردة دلوقتي المشكلة الاكبر فيي البروسيسور اللي عندي وهو I7 950 والسوكت بتاعه lga 1366 دلوقتي انا عاوز بوردة تمشي على نفس البروسيسور لفيت كتير والله ودوخت بقالي شهر واكتر ومش لاقي خالص فانا مش عارف اعمل اية وشغلي كله متعطل وكمان المشكلة الاكبر اني عاوز اتأكد ان البروسيسور شغال والا لا علشان اجيب بوردة وانا مطمن بدل ما اجيب بوردة والاقي البروسسور ضرب هو كمان زي البوردة ة لاني كنت بفكر ابيعة واجيب الاحدث لو نزل واجيب بوردة تنفع عليه وخلاص بس انا دلوقيت متعلق مش عارف ابيع البروسيسور علشان اجيب غييرة واجيب بوردة جديدة تنفع على البروسيسور الجديد ولا عارف عارف اشتري بوردة لاني خايف يكون البروسيسور بايظ وارجع ادور على واحد تاني زية علشان يمشي مع البوردة اللي هاجيبها

قولوليي اعمل ايه

المفضلات