النتائج 1 إلى 13 من 13

الموضوع: استفســاريت عــن ( xbox 360 - ps3 ) - لعبة wwe smackdown vs raw

عضوية جديدة

Question استفســاريت عــن ( xbox 360 - ps3 ) - لعبة wwe smackdown vs raw

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

اعضاء موقع عرب هاردوير اللى فعلا بقى الاول على ساحة المواقع العربية
    بمجهود الاعضاء اللى فية واصحاب الموقع
    انا دية اول مشاركة ليا واسف انها تكون مشكلة وطلب متأسف جدا
    بس النصيب وانشاء الله اكون معاكم دائما

انا عندى استفسارين اولهم يخص لعبة

WWE SMACKDOWN VS RAW 2010 - 2011

انا قبل كدة كنت فى مصيف وكان معانا بلاى ستيشن تو كان قريبى جايبة المهم انا كنت بلعب العاب المصارعة على الكمبيوتر اللى هى wwe impact مملة مملة مملة مملة مملة فعلا والله حاجة قرف بس كنت بلعب وبعشم نفسى انها حلوة وبقنع نفسى انها جميل علشان نفسى العب اى لعبة مصارعة بس هى والله وحشة جدا بجد المهم جيت لما كنا فى المصيف ابن خالتى قالى اية دة انا جايبلك مصارعة 2011 و 2010 ووووو وهظبطك المهم قولتلوا ياعم مصارعة دية قرف قالى اييية وبتاع دية روعة يبنى وبتاع قوتلوا والله ما حلوة انا عندى وبتاع قالى لا اللى هنا غير اللى فى الكمبيوتر هتشوف بصوا انا لعبت حاجة خرافية شوف لما تكون قاعد فى امبابة ومرة واحدة تروح دبى هههههههه والله بجد فرق رهيب حاجة جميلة موت قعدت العب كل شوية وبتاع ودخلت دماغى لدجرة اقسم بالله العظيم قررت اشترى بلاى ستيشن 2 علشانها وبس مع انى عارف انة خلاص راحت علية بس قولت علشانها هى عجبانى اوى قولت هلاقية ب 400 جنية سألت لقيتة ب 1050 جنية طبعا حرام موت والله انى ارمى مبلغ فى الارض كدة سألتة قولتلوا هى دية ليها فى الكمبيوت روكدة قالى اة برنامج وبتشتغل تمام اوى صحبى بيلعبها عند على الجهاز طيرت من الفرحة بجد انى حتى هلعب 2010 اة 2011 اى حاجة فيهم الاتنين حلوين المهم دورت فى النت كتير اوى اوى اوى طبعا انتوا عارفين المنتديات الخرة المجانية دية وتحاول تعمل صيت شوية يقولوا فى نسخة من 2010 للكمبيوتر وحاطين صور لاثبات التسطيب وفعلا صورة حقيقية وتسطيب صح بس الروابط ببايظة واحد تانى يقول منزلتش للكمبيوتر بس ممكن تلعبها بالمحاكى بس هتهنج جامد واحد تانى يقول انا عندى على الكمبيوتر ومش بتهنج بل شغالة احلى من البلاى ستيشن والله سمعت اراء كتيييييييييييييييييييييييييييييييير اوى وتعبت مش عارف راسى من رجليا انتوا من الاخر اللى هتريحونى والله محتاج رأيى كل واحد يعرف حاجة عن الموضوع دة اسف طبعا على الرغى الكتير دة بس لانى تعبت والله

اســـألـــتـــى وطلـــبـــاتى

1 - هل لعبة wwe smackdown vs raw 2011 ليها نسخة كمبيوتر ؟
    2 - هل لعبة wwe smackdown vs raw 2010 ليها نسخة كمبيوتر ؟
    لو 2011 ملهاش هل ممكن تشتغل بمحاكى ؟
    لو اشتغلت بمحاكى هل هتهنج ؟
    لو هتهنج فى امل ان فى برنامج او حاجة متخلهاش تهنج خاللللللللللص وتبقى زى التو او كأنى بلعب اى لعبة براحتى خالص ؟
    نفس الاسئلة تنطبع على 2010 تمام كدة

بعد اذنكم انا عايزة ناس فاهمة طبعا كله فاهم بس ناس عندها خبرة اوى اوى ومرت عليها الحجات الدية والنبى وواحد من المشرفين يدينى اجابة كافية اوى اوى اوى تريحنى يارب ولو اللعبة مفيش منها امل انها تشتغل بدون تهنيج يقول انا محتاج الصراحة حتى لو هتزعلنى بس الصراحة كويسة تمام لو الاجبابات ايجابية ياريت تدينى رابط تحميل اى من اللعبتين تورنت كاملة على ضمانتكم ورابط محاكى نضيف او اى برنامج اللى هتقول علية وكل المستلزمات المطلوبة والنبى وسؤال كمان واخير

لية شركة thq المصنعة للعبة مشش بتنزل نسخة pc اية السبب كل العاب العالم بتنزل الا هى هل يوجد سب وما هو
    ؟ وهل فى امل انها تنزل ؟ منتظر الاجابة ويارب يجعلة فى ميزان حسناتكم يارب يارب منتظر على احر من الجمر

ثــانيا

الواحد نفسى يلعب على حاجة من غير تجديد جهاز كل شوية فانا قررت

اشترى بلاى ستيشن 3 او اكس بوكس 360

عايز استفسر عن حاجة ومن غير تريقة

انا اشتريت البلاى ستيشن 3 مثلا وجبتة وبيكون عندى تليفزيون عادى كبير مش lcd تليفزيون عادى هوصل الوصلات والعب عادى دة اولا ولا لازم lcd

ثانيا انا مثلا لعبة زى فيفا 13 او 12 نازلة للبلاى ستيشن 3 مش انا بخش اى موقع مثال عرب هاردوير واحمل النسخة الخاصة بالبلاىستيشن واوصلها من الكمبيوتر للبلاى ستيشن والعبها على طول صح ولا اية

ثالثال بيقولوا فى انواع للاكس بوكس والبلاى ستيشن طيب دة يبفرق اية وهكذا مش هو نفس الجهاز وكدة

ارجو الرد وقولولى انهى جهاز احسن وفهمونى نظامهم اية الله يكرمكم
    شكرا

اسف على الاطالة

عضو برونزي

رد: استفســاريت عــن ( xbox 360 - ps3 ) - لعبة wwe smackdown vs raw

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة يوسف 017 مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

اعضاء موقع عرب هاردوير اللى فعلا بقى الاول على ساحة المواقع العربية
    بمجهود الاعضاء اللى فية واصحاب الموقع
    انا دية اول مشاركة ليا واسف انها تكون مشكلة وطلب متأسف جدا
    بس النصيب وانشاء الله اكون معاكم دائما

انا عندى استفسارين اولهم يخص لعبة

WWE SMACKDOWN VS RAW 2010 - 2011

انا قبل كدة كنت فى مصيف وكان معانا بلاى ستيشن تو كان قريبى جايبة المهم انا كنت بلعب العاب المصارعة على الكمبيوتر اللى هى wwe impact مملة مملة مملة مملة مملة فعلا والله حاجة قرف بس كنت بلعب وبعشم نفسى انها حلوة وبقنع نفسى انها جميل علشان نفسى العب اى لعبة مصارعة بس هى والله وحشة جدا بجد المهم جيت لما كنا فى المصيف ابن خالتى قالى اية دة انا جايبلك مصارعة 2011 و 2010 ووووو وهظبطك المهم قولتلوا ياعم مصارعة دية قرف قالى اييية وبتاع دية روعة يبنى وبتاع قوتلوا والله ما حلوة انا عندى وبتاع قالى لا اللى هنا غير اللى فى الكمبيوتر هتشوف بصوا انا لعبت حاجة خرافية شوف لما تكون قاعد فى امبابة ومرة واحدة تروح دبى هههههههه والله بجد فرق رهيب حاجة جميلة موت قعدت العب كل شوية وبتاع ودخلت دماغى لدجرة اقسم بالله العظيم قررت اشترى بلاى ستيشن 2 علشانها وبس مع انى عارف انة خلاص راحت علية بس قولت علشانها هى عجبانى اوى قولت هلاقية ب 400 جنية سألت لقيتة ب 1050 جنية طبعا حرام موت والله انى ارمى مبلغ فى الارض كدة سألتة قولتلوا هى دية ليها فى الكمبيوت روكدة قالى اة برنامج وبتشتغل تمام اوى صحبى بيلعبها عند على الجهاز طيرت من الفرحة بجد انى حتى هلعب 2010 اة 2011 اى حاجة فيهم الاتنين حلوين المهم دورت فى النت كتير اوى اوى اوى طبعا انتوا عارفين المنتديات الخرة المجانية دية وتحاول تعمل صيت شوية يقولوا فى نسخة من 2010 للكمبيوتر وحاطين صور لاثبات التسطيب وفعلا صورة حقيقية وتسطيب صح بس الروابط ببايظة واحد تانى يقول منزلتش للكمبيوتر بس ممكن تلعبها بالمحاكى بس هتهنج جامد واحد تانى يقول انا عندى على الكمبيوتر ومش بتهنج بل شغالة احلى من البلاى ستيشن والله سمعت اراء كتيييييييييييييييييييييييييييييييير اوى وتعبت مش عارف راسى من رجليا انتوا من الاخر اللى هتريحونى والله محتاج رأيى كل واحد يعرف حاجة عن الموضوع دة اسف طبعا على الرغى الكتير دة بس لانى تعبت والله

اســـألـــتـــى وطلـــبـــاتى

1 - هل لعبة wwe smackdown vs raw 2011 ليها نسخة كمبيوتر ؟
    2 - هل لعبة wwe smackdown vs raw 2010 ليها نسخة كمبيوتر ؟
    اللعبتين ليس لهما نسخة pc
    لو 2011 ملهاش هل ممكن تشتغل بمحاكى ؟
    بتشتغل ببرنامج pcsx2
    لو اشتغلت بمحاكى هل هتهنج ؟
    على حسب امكانياتك واهم شىء الروسيسور لانى مجرب اللعبة دى وعندى شغالة الحمد لله تمام
    لو هتهنج فى امل ان فى برنامج او حاجة متخلهاش تهنج خاللللللللللص وتبقى زى التو او كأنى بلعب اى لعبة براحتى خالص ؟
    نفس الاجابة اللى فوق
    نفس الاسئلة تنطبع على 2010 تمام كدة

بعد اذنكم انا عايزة ناس فاهمة طبعا كله فاهم بس ناس عندها خبرة اوى اوى ومرت عليها الحجات الدية والنبى وواحد من المشرفين يدينى اجابة كافية اوى اوى اوى تريحنى يارب ولو اللعبة مفيش منها امل انها تشتغل بدون تهنيج يقول انا محتاج الصراحة حتى لو هتزعلنى بس الصراحة كويسة تمام لو الاجبابات ايجابية ياريت تدينى رابط تحميل اى من اللعبتين تورنت كاملة على ضمانتكم ورابط محاكى نضيف او اى برنامج اللى هتقول علية وكل المستلزمات المطلوبة والنبى وسؤال كمان واخير

لية شركة thq المصنعة للعبة مشش بتنزل نسخة pc اية السبب كل العاب العالم بتنزل الا هى هل يوجد سب وما هو
    لكل شركة لها حق اختيار نزول الالعاب على اى جهاز
    فمثلا بعض الشركات تعمل العاب حصرية للكونسل فقط
    وذلك بغرض تسويقى وذلك من خلال تعاقد بين الشركات
    والله اعلم

؟ وهل فى امل انها تنزل ؟ منتظر الاجابة ويارب يجعلة فى ميزان حسناتكم يارب يارب منتظر على احر من الجمر
    اعتقد لا +بامكانك لعبها على pc باستخدام برنامج
    pcsx2
    ثــانيا

الواحد نفسى يلعب على حاجة من غير تجديد جهاز كل شوية فانا قررت

اشترى بلاى ستيشن 3 او اكس بوكس 360

عايز استفسر عن حاجة ومن غير تريقة

انا اشتريت البلاى ستيشن 3 مثلا وجبتة وبيكون عندى تليفزيون عادى كبير مش lcd تليفزيون عادى هوصل الوصلات والعب عادى دة اولا ولا لازم lcd
    مش لازم تلفزيون lcd +بس الافضل الشاشة lcd hd عشان الجرافيك يكون اقوى وتستمتع باللعب

ثانيا انا مثلا لعبة زى فيفا 13 او 12 نازلة للبلاى ستيشن 3 مش انا بخش اى موقع مثال عرب هاردوير واحمل النسخة الخاصة بالبلاىستيشن واوصلها من الكمبيوتر للبلاى ستيشن والعبها على طول صح ولا اية
    اعتقد ps3 لايدعم الاسطوانات المنسوخة
    على عكس الاكسبوكس بيدعمها بعمل ابديت له وتنسخ الالعاب وتشتغل
    الالعاب

ثالثال بيقولوا فى انواع للاكس بوكس والبلاى ستيشن طيب دة يبفرق اية وهكذا مش هو نفس الجهاز وكدة
    ا
    لانواع والاسعار بتكون افضل على حسب السعة وتحمل درجة الحرارة والشكل
    والامكانيات والملحقات اللى معاه بتختلف مع السعر كلما زاد
    ومدى طول العمر الافتراضى

ارجو الرد وقولولى انهى جهاز احسن وفهمونى نظامهم اية الله يكرمكم
    شكرا

بالنسبة للاكسبوكس فيه انواع وكله على حسب راحاته فهناك من يرتاح لل slim
    وهناك من يرتاح للelite
    وهناك من يفضل الجاسبر

بالنسبة ps3
    فهو مفيش الا السونى
    واسعار كل ps3 متقاربة وتقريبا نفس الامكانيات

اسف على الاطالة
    الاجابات باللون الاحمر تحت كل سؤال
    وماتوفيقى الا بالله

عضوية جديدة

الله يكرمك وحيات حبيبة ورسولة محمد يكرمك ويسعدك فى الدنيا والاخرة ويديك على قد نيتك وقد اللى بتعملة مع الناس انت كدة ريحتنى فى حاجة معينة بمعنى انت بتقول ان المصارعة شغالة عندك تمام التمام لان امكانياتك عالية اكيد طيب دلوقتى انا كنت هشترى اكس بوكس او بلاى ستيشن او كنت ناوى يعنى :D احاول احوش فلوس واشترى علشان المصارعة 12 و 11 و 13 اللى هتنزل كمان فهل لو انا عملت كيسة محترمة تكون تمنها 4000 جنية هقدر اشغل الالعاب دية بالمحاكى دون تهنيج خالص وكأنى شغال بلاى ستيشن وهقدر اشغل الالعاب اللى هتنزل دية مثال TOMP RIDER اللى الجرافيك بتاعها جبار و CALL OF DUTY BLACK OPS 2 & 1 MW 2 & 3 و BATTLEFILD واى لعبة تنزل انزلها وانا مطمن ولا من رأيك اجيب جهاز كونسول افضل ولو هجيب ويكون افضل تنصحنى بأية انت حضرتك تنصحنى بأية منتظر الاجابة

عضو برونزي

الله يكرمك وحيات حبيبة ورسولة محمد يكرمك ويسعدك فى الدنيا والاخرة ويديك على قد نيتك وقد اللى بتعملة مع الناس انت كدة ريحتنى فى حاجة معينة بمعنى انت بتقول ان المصارعة شغالة عندك تمام التمام لان امكانياتك عالية اكيد طيب دلوقتى انا كنت هشترى اكس بوكس او بلاى ستيشن او كنت ناوى يعنى :D احاول احوش فلوس واشترى علشان المصارعة 12 و 11 و 13 اللى هتنزل كمان فهل لو انا عملت كيسة محترمة تكون تمنها 4000 جنية هقدر اشغل الالعاب دية بالمحاكى دون تهنيج خالص وكأنى شغال بلاى ستيشن وهقدر اشغل الالعاب اللى هتنزل دية مثال TOMP RIDER اللى الجرافيك بتاعها جبار و CALL OF DUTY BLACK OPS 2 & 1 MW 2 & 3 و BATTLEFILD واى لعبة تنزل انزلها وانا مطمن ولا من رأيك اجيب جهاز كونسول افضل ولو هجيب ويكون افضل تنصحنى بأية انت حضرتك تنصحنى بأية منتظر الاجابة
    السلام عليكم
    بتاكيدمفيش حاجة افضل من pc و4000 جنيه مبلغ محترم وعلى اللعبة دى جهازك المستقبلى يشغل ابو وام اللعبة وعلى اعلى جرافيك :D:D:D
    كمان الحال من بعضه انا كنت بفكر اجيب اكس بوكس بس لقيت جرافيك pc جبار بمعنى الكلمة
    وانا زيك كمان برده بحوش وعملت 2500 جنيه وان شاء الله فى شهر 12 اشترى الجهاز اللى انا عاوزه فالبى سى افضل +4000 ده يشغل الالعاب اللى انت عاوزها وعلى اعلى جرافيك وتجيب كمان بروسيسور i7 والبروسيسور ده يقعد معاك 6 سنين على الاقل على ماتغيره

وماتوفيقى الا بالله

عضو برونزي

بالنسبة ليا جهاز الحالى ضعيف جدا جدا بالمقارنة باللى هاجيبه وبالرغم من كده بيشغلها فمبلغ 4000 الاف يجيبلك جهاز يقعد معاك فى الالعاب على اعلى سيتنج 5 او 6سنين

عضوية جديدة

تمام يعنى هيكون فى محاكى لل W 13 وهل اقدر اشغلها ومتعرفش محلات فى القاهرة مول بيبيع اجهزة كمبيوتر وكدة بالقسط ونضيف ولو هجيب كمبيوتر تنصحنى بأية علشان انزل اى لعبة من غير ما ابص على امكانيات اللعبة وحتى انزل BATTLEFILD 16 :D وبجد انت عندك اللعبة شغالة زى البلاى ستيشن تو بالظبط متأكد يعنى انها بتشتغل من غير اى تهنيجة واعلى جرافيكس وكدة منتظر ردك يا جميل وياريت لو تقدر تدينى اميلك فى رسالة خاصة هحتاجك اوى والله بعد اذنك اكيد وهل فى اجهزة كمبيوتر صينى معلش سؤال غبى يعنى تكون صينى ونضيفة ؟

عضو برونزي

تمام يعنى هيكون فى محاكى لل W 13 وهل اقدر اشغلها ومتعرفش محلات فى القاهرة مول بيبيع اجهزة كمبيوتر وكدة بالقسط ونضيف ولو هجيب كمبيوتر تنصحنى بأية علشان انزل اى لعبة من غير ما ابص على امكانيات اللعبة وحتى انزل BATTLEFILD 16 :D وبجد انت عندك اللعبة شغالة زى البلاى ستيشن تو بالظبط متأكد يعنى انها بتشتغل من غير اى تهنيجة واعلى جرافيكس وكدة منتظر ردك يا جميل وياريت لو تقدر تدينى اميلك فى رسالة خاصة هحتاجك اوى والله بعد اذنك اكيد وهل فى اجهزة كمبيوتر صينى معلش سؤال غبى يعنى تكون صينى ونضيفة ؟
    بالنسبة للجهاز انت لازم تجمع عشان تجيب حاجة نضيفة وتشغلها ومفيش هاردوير تجميع قسط + انت ميزانيتك كام بس قولى وانا هاقولك على الامكانيات اللى تناسبك وقولى ساكن فين بالظبط وأقولك اقرب مول ليك +الريزوليشن اللى عاوز تشغل بيه الالعاب بالنسبة للمصارعة ضعيفة جدا على الاجهزة الحديثة وبامكان اى جهاز من الاجهزة الحديثة تشغيلها بكل سلاسةوسهولة +الاجهزة الصينى ضعيفة جدا جدا :ah24: ونصيحة متجيبش كيسة كاملة جمع احسن وهات حاجة متوافقة وتفيدك للمستقبل

عضوية جديدة

ربنا يخليك يارب انك واقف معايا بجد رجولة يعنى والله انا لسة الميزاينية لسة بس ربنا يسهل وانت اقنعتنى تمام التمام وبردة تجيب اميلك وابعتهولى على الخاص هههه متهربش هو بس السؤال اللى عايزك فية فعلا انت بتلعب لعبة المصارعة 2011 وكأنك بتلعب PES مثلا دون تهنيج او اى شىء ازاااااااى ؟ انا دورت كتير كل الناس بتقولك المحاكى بيهنج لازم تهنج يبقى ازاى انت بتقول فهمنى النقطة دية واحدة واحدة انا عارف انى بتعبك ربنا يجعلة فى ميزان حسناتك مستنيك بسرعة

عضو برونزي

بالنسبة للاميل مبدخلش عليه ولا الياهو لانه مزروع فيه قواعد هكر زى القواعد العسكرية الامريكية :D:D:D:D:D:D + والله بتشتغل انا عندى 2009 شغالة زى الفل بالعقل كده باتل فيلد 3 اقوى جرافيك فى العالم وماكس باين ونيد فور سبيد زا رن بتشتغل على جهاز امكانياته مش هاقول عالية جدا ده بتشتغل على بروسيسور i3 مبالك انت بتقول ميزانيتك 4000 يعنى ممكن تجيب i7 وكمان مش هايفيدك لان i5 كافى و i3 يبقى لعبة المصارعة مش هاتشتغل اللى هيا تعبانة بالنسبة للبروسيسور اللى انا قلتهولك مفيش لعبة على وجه الارض تقف فى وشه :ah4:
    ومتقلقش

عضوية جديدة

تمام تسلم يا معلم وبجد ربنا يباركلك يارب يلا قوم نام بقى وخلى بالك على نفسك وانا لو وقعت فى حاجة هبعتلك رساله خاصة دة بعد اذنك اكيد تصبح على خير فى امان وحفظ الله

عضو برونزي

وانت من اهل الخير + انا بعتلك اضافة كصديق فى الموقع ولو عاوز اى حاجة انا هنا على طول فى موقع عرب هاردوير

عضو فضي الصورة الرمزية Haythamovic

بالنسبة للجهاز انت لازم تجمع عشان تجيب حاجة نضيفة وتشغلها ومفيش هاردوير تجميع قسط + انت ميزانيتك كام بس قولى وانا هاقولك على الامكانيات اللى تناسبك وقولى ساكن فين بالظبط وأقولك اقرب مول ليك +الريزوليشن اللى عاوز تشغل بيه الالعاب بالنسبة للمصارعة ضعيفة جدا على الاجهزة الحديثة وبامكان اى جهاز من الاجهزة الحديثة تشغيلها بكل سلاسةوسهولة +الاجهزة الصينى ضعيفة جدا جدا
    :ah24:
    ونصيحة متجيبش كيسة كاملة جمع احسن وهات حاجة متوافقة وتفيدك للمستقبل
    بقولك يا باشا بالنسبة لبروسيسور Dual Core E5700 وكارت شاشة HD5670 DDR3 ورامات 4 جيجا ممكن يشغلوا smack down VS raw 2012 او 2011 وكده لاني هموت والعبها لاني بصراحة زهقت اني علشان العبها لازم انزل لاي محل بلايستيشن والواحد بيلاقي محل بالعافية لانك زي مانتا عارف الشعب كله بيعلب wining
    Processor: AMD FX 6300 black edition 3.5 GHZ
    Motherboard : Asus M5A97 R2.0
    Ram Corsair Vengance blue 2*4GB DDR3 1600
    VGA : Sapphire HD 7770 Vapor-X GHZ Edition OC
    Power Supply : HEC 450W
    Case : Cooler Master Storm Scout
    Hard Disk : Western Digital Black 1TB

عضو فضي الصورة الرمزية Haythamovic

انا نزلت برنامج PCSX2 1.0 ونزلت smackdown VS raw ومشغلها بالبرنامج واللعبة شغالة زي الفل :D
    Processor: AMD FX 6300 black edition 3.5 GHZ
    Motherboard : Asus M5A97 R2.0
    Ram Corsair Vengance blue 2*4GB DDR3 1600
    VGA : Sapphire HD 7770 Vapor-X GHZ Edition OC
    Power Supply : HEC 450W
    Case : Cooler Master Storm Scout
    Hard Disk : Western Digital Black 1TB

المفضلات