صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 1 2
النتائج 16 إلى 17 من 17

الموضوع: سوال عن توافق كرتين 580 مع معالج 955

مشرف سابق

رد: سوال عن توافق كرتين 580 مع معالج 955

اولا انصحك بلابتعاد عن AMD لان منصه انتل افضل على كروت nvidia وعن تجربه انفيديا على انتل اسرع بكثير من amd حتى لو على 8120 لان لو بصيت فى مواضيعى هاتلاقينى كنت عارضه للبدل amd+ati افضل من Amd+nvidia لو كنت تريد الحل للارتياح زى ما الاخوه نصحوك يا تتجه الى معالج قوى2600k لانى اعتقد ان كرتين زى ال 580 معالج i5 حتى مع الكسر لن يجارى قوتهم لا تستهين بكرتين من هؤلاء الوحوش ماشاء الله
    حتى تستفيد اقصى افاده لابد وان تكون ممهد لهم اسباب اظهار قوتهم وحتى لا يكون هناك مجال للشك بحد ضعيف وجود عنق زجاجه او قصور بسيط فى الاداء طالما دفعت مبلغ ممكن تستنى لحد ماتكون مبلغ اخر للتمتع بمكوناتك
    معالج 2600k + لوحه z68/z77 بشقين 16x وا على الاقل الاثنين 8/8 حتى تتمتع بكروتك وتاخد اقصى حد لهم لانى لم ارى مراجعه او اى رفيو لكرتين 580 sli على لوحه Amd او على معالج i5 كل التقيم بيكون على منصات i7 من الجيل القديم x58 او z68
    اما موضوع الحراره فده طبيعى لان الكرت الاول بيرمى الحراره على الكرت الثانى لا تقلق + ان الجو عندنا الان مش تلج ومش بارد اصلان وده عادى جدا الكروت القديمه الى مش تبريد احترافى بتوصل فى اللود لحد 85/90 على كرت واحد و70 فى اللود ده عادى جدا جدا بس صدقنى علشان تريح دماغك نهائى من اى قلق هاتدفع مبلغ فى لوحه وعالج بس هاتحس كانك ركبت كرت 3 بعد الانتقال الى انتل i7

عضو

رد: سوال عن توافق كرتين 580 مع معالج 955

والله انت كلكم عندكم حق بس للاسف انا فعلان لسه جايب كل حاجه جديده فى ده مشكله فاانا هستنه لغايط لما ينزل البروسيسور الجديد بتاع amd AMD FX 8350 4.0 gh Piledriver علشان مخسرش اكتر من كده واشكركم جميعا شكرا جزيلا وبارك الله فيكم

صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 1 2

المفضلات