النتائج 1 إلى 10 من 10

الموضوع: جهاز جديد ومحتاج رأيكم جدا

عضوية جديدة

Question جهاز جديد ومحتاج رأيكم جدا

السلام عليكم

انا جبت كيسة جديدة انهاردة وقولت اخد رأيكم لانة يهمنى واعرف راسى من رجليا ومش اعيش فى
    اوهام

انا هوريكم الصورة بتاعت المواصفات وانتوا احكموا وهقولكم على العاب قوليلى هيشتغلو ولا لا

ملاحظة : كــارت الشاشة 1 جيجا بلت ان ( خارجى )
    والويندوز xp اتغير وخليتة xp
    الشـاشة lcd - 1280 / 1024

بعد ما شوفتم المواصفات قوليلى الالعاب دية اية نظامها تشتغل ولا لا

battlefild 3
    call of duty mw 3 & mw 2
    call of duty black ops
    lost plant 1 & 2
    need for speed the run
    crysis
    FEAR 3

حتى لو على ريزولوشن قليل

واهم حاجة

اقدر اشغل wwe smackdown vs raw 2011 و 2010 بالمحاكى دون تهنيج ؟
    دة اهم رد

وارجوكم مش عايز تريقة لو المواصفات تعبانة انا يعلم ربنا تعبت ازاى علشان اجيب الجهاز دة وبردة مش عايز تريقة كل انسان وظروفة بس عايز اعرف ومن الخبراء اية اللى هقدر اشغلة واية اللى مش هقدر
    منتظر بفارغ الصبر

عضو

رد: جهاز جديد ومحتاج رأيكم جدا

ان شاء الالعاب ال هتشتغل عندك \\\\\\\ call of duty mw 3 & mw 2\\\\وcrysis بجميع اجزائها تقريباو\\\\اكيد لعبة اسا سينى بس هتبقى تقيلة\\\\\\\\\\\لانى يعتبر عندى نفس مواصفاتك حاليا \\\\ جميع اجزاء لعبة كود اوف دوتى هتشتغل عندك ما عدا بلاك اوبس \\\\\\\\\\ وجميع اجزاء كريسس هتشتغل عندك\\\\\\\وجميع اجزاء اساسينى كريد هتشتغل عندك \\\\\\\\\\\ لاكن نيد فور سبيد رون مش هتشتغل\\\\\\ولعبة افتار 3 هتشتغل عندك \\\\\\\\\\\\\ملحوظة لو نزلت نسخة اكس بى ولا لعبة من ال ذكرتها هتشتغل عندك \\\\\\\\\\\\\\\\\\اما المحاكى الصراحة مش عندى عنة اى معلومات \\\\\\\\\\\\\\\\\\ انتظر باقى الاخوة هيفيدوك
    التعديل الأخير تم بواسطة anahmedm ; 16-09-2012 الساعة 12:46

عضو

الكلام دة عن تجربة

عضو ذهبي

الالعاب لن تعمل لديك بكفائه لان المعالج بنتيوم ضعيف جدا اخوي وكرت الشاشه غير معروف و الكرت الا يقدر ادائه فقط في الرامات يعني لو كان الكرت 100 جيجا بكون ضعيف عادي

وكل الاعاب الي انتا طالبها العاب قويه جدا بس يمكن كلو يشتغل على اقل اعدادات اما بالنسبه للعبه المصارعه اذا كانت بمشغل ps2 فلا تتوقع منها ان تعمل الا بتقطيع رهيب لات هاذا المشغل يحتاج الى جهاز عالي جدا وهاذا عيب فيه وليس في الاجهزة

ملاحظه مهمه جدا :

انتا عندك رامات 4 جيجا و منزل ويندوز 32 بت ولهاذا لن يعمل لديك اكثر من 3.2 من الرامات فقط
    نزل ويندوز 64 بت لتعمل كانل الرامات

عضوية جديدة

اولا بشكركم جدا جدا على الردود والافادة انا عندى سؤال لاخوى anahmedm ازاى انت كاتب لو نزلت اكسب بى ولا لعبة هتشتغل من الاكس بى دة بتاع الالعاب ؟؟ السفن بيكون تقيل صح ولا اية ؟

واخوى mask_of_fear يعنى من رأيك ويندوز 64 بت افضل ؟ اصل انا مش بفهم اوى يعنى فى الحجات دية
    ودلوقتى انا جربت pes 2012 على low بتهنج تهنيج بسيط و needfor speed run تهنيج جامد اووووووووووووووووووووووووى فكدة بالطبع الواحد فقد الامل فى الموضوع بتاع الالعاب دة

عضو ذهبي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة يوسف 017 مشاهدة المشاركة
    اولا بشكركم جدا جدا على الردود والافادة انا عندى سؤال لاخوى anahmedm ازاى انت كاتب لو نزلت اكسب بى ولا لعبة هتشتغل من الاكس بى دة بتاع الالعاب ؟؟ السفن بيكون تقيل صح ولا اية ؟

واخوى mask_of_fear يعنى من رأيك ويندوز 64 بت افضل ؟ اصل انا مش بفهم اوى يعنى فى الحجات دية
    ودلوقتى انا جربت pes 2012 على low بتهنج تهنيج بسيط و needfor speed run تهنيج جامد اووووووووووووووووووووووووى فكدة بالطبع الواحد فقد الامل فى الموضوع بتاع الالعاب دة

بالنسبه للتهنيج اكيد سيحصل لان المعالج ضعيف اخوي والكرت لحد الان لم تذكر ما هوة ولا اثصد حجمه اريد رقمه

اكيد نسخه 64 افضل لان لديك رامات 4 جيجا ولن تستفيد متها الا اذا كان عندك 64 بت

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة يوسف 017 مشاهدة المشاركة
    اولا بشكركم جدا جدا على الردود والافادة انا عندى سؤال لاخوى anahmedm ازاى انت كاتب لو نزلت اكسب بى ولا لعبة هتشتغل من الاكس بى دة بتاع الالعاب ؟؟ السفن بيكون تقيل صح ولا اية ؟واخوى mask_of_fear يعنى من رأيك ويندوز 64 بت افضل ؟ اصل انا مش بفهم اوى يعنى فى الحجات دية ودلوقتى انا جربت pes 2012 على low بتهنج تهنيج بسيط و needfor speed run تهنيج جامد اووووووووووووووووووووووووى فكدة بالطبع الواحد فقد الامل فى الموضوع بتاع الالعاب دة
    صحيح لو نزلت اكس بى لم تعمل الالعاب المذكورة لان الامكانيات ضعيفة ودة عن تجربة شخصية مع معظم الالعاب ال حضرتك ذكرهااما مع السفن هتشتغل ان شاءالله تمام

عضوية جديدة

بالنسبة لمحاكى البلى ستيشن 2 اقل حاجة عشان يشتغل كويس معالج i3
    :mad:

مخالف للقوانين

يا اخوان الجهاز مواصفاته تعبانة وما بتوقع يشغل الالعاب المذكورة بدون تقطيع وبالنسبة لويندوز 7 64 بت ما بنصحك تنزلها لانو المعالج ما بيقدر يتحملها وبصير يعلق بنصحك ما تجرب العاب لانو الرامات ما بتاثر على اداء الجهاز كرت الشاشة مدمج وهو ضعيف جدا اما المصيبة بنتيوم 4 بركان منفجر بس شاطر يطلع حرارة اما اداء انسى الله يعينك:eek::eek:

مخالف للقوانين

الاخ anahmedo بس انتا متاكد من لعبة كرايسس تشتغل بدون تقطيع

المفضلات