النتائج 1 إلى 5 من 5

الموضوع: طلب نصيحة من الخبراء والناس الى مجربة وشكرا

العرض المتطور

المشاركة السابقة المشاركة السابقة   المشاركة التالية المشاركة التالية
    عضو الصورة الرمزية hishamtotti

طلب نصيحة من الخبراء والناس الى مجربة وشكرا

اولا يارب الناس كلها تكون بخير وكويسة

ثانيا انا عندى كارتين شاشة مشغلهم كروس فاير
    6850 2 جيجا
    6870 1 جيجا

بروسيسور i5 2500k مكسور سرعتة ل 4.4

بوردة z68 GB رمات 8 جيجا

وانا اتخنقت من انك تلعب لعبة تلاقى الكروس فاير مش شغال كارت واحد بس الى علية اللود

بس فى اللعب الى بيكون شغال فيها بتكون الفريمز والجرافيك تمام

دلوقتى انا ناويت ابيع الكارتين واشترى كارت واحد المزنية تقريبا 2000 جنية ممكن لو زيادة بسيطة مش مشكلة

بس الاداء اهم حاجة يكون اعلى من الكروس فاير وانا كنت عامل موضوع على الكروس فير وعايز الناس تقولى الاداء هيكون اعلى

ولا هو هو دة الموضوع
    https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=280947

ياريت الى يرشح كارت يكون عارف امكانياتة كويس وتكون اعلى من النتائج الى فى الموضوع بتاعى

وشكرا

التعديل الأخير تم بواسطة hishamtotti ; 11-10-2012 الساعة 18:47

عضو الصورة الرمزية hishamtotti

رد: طلب نصيحة من الخبراء والناس الى مجربة وشكرا

101 مشاهدة ومفيش ولا رد هو الموضوع صعب اوى كدة ولا اية يا جماعة

عضو

على ما اعتقد عندما يعمل كرتان 6870 معا فليس هناك كرت سيستطيع التغلب عليهم بفارق كبير يعني مثلا ربما ستجد كرت مثل gtx690 لكن لن يكون هناك فرق كبير
    و لن يكون هناك فرق بالاداء ما دام الفريمات ارتفعت لفوق ال 30 فريم و ما شاء الله الاداء عند خرافي و الفريمات ما بتنزل عن ال 80
    فلماذا تريد تغيير الكرتين... و مشكلة ان الكرتين لا يعملو معا هذه مشكلة يمكن حلها على ما اعتقد او ربما فقط ببعض الالعاب
    لكن اذا كنت تريد التغيير فأكيد انصحك بكرت amd 7970 او gtx 690 يعني ما شاء الله الميزانية لديك عالية و اعتقد انها ستكفي لكرت 7970 لكن صدقني لست مطر للتغيير الآن حتى لو كان كرت واحد 6870 فهذا الكرت لوحده يستطيع تشغيل جميع الالعاب و بفريمات عالية

مشرف سابق

لتحصل علي كرت يتغلب علي كرتين 6870+6850 في وضعية CF فالكروت التي ستتغلب عليهما هي 7970 أو 670 وما أعلي غير ذلك سيكون اهدارا للمال وللأداء

عضو ذهبي

اذيك يا هشام عامل ايه فكرنى انا مينا

بقولك الكارت الذى سوف يتفوق عليهم اذا لا تريد الانتظار هو hd 7950 3gb و gtx 590 و gtx 670 و hd 6990 هؤلاء هم الكروت التقدر على الاقل تتفوق عليهم وتحس فى فرق على الاقل ويستحسن يكون اعلى كمان من هؤلاء كروت والافضل ليك الاتنظار قليلا لغايه سنه جايه اول 2013 هينزل فئه hd 8000 وهتنزل بعض كروت نفس سعر hd 7000 وبعض كروت هتكون ارخص من فئه hd 7000 انا قريت كلام ده فى بعض مواقع اجنبيه كنت بتصفح من جوجل وكلام ده حقيقى وموثوق فيه ده غير ادائو هيكون هايل جدا

انتظر اول سنه 2013 ينزل فئه hd 8000 وتشتيرى 8950 او 8970 وتريح دماغك بجد او تجيب من nvidia geforce فئه gtx 700 وتشتيرى gtx 770 بس الافضل ليك تشتيرى gtx 770 او تشتيرى hd 8970 بس الافضل هيكون فى سعر طبعا hd 8970

دى نصيحتى ليك ودى افضل حاجه ومتلفش كتير القولتلك عليه ده هو افضل حاجه ومستنساش برضو ان كارت شاشه الواحد single هيكون افضل من كروس فاير بزاد لو من فئه احدث

المفضلات