النتائج 1 إلى 8 من 8

الموضوع: بخصوص اللاب ديل 5520 منتظر رد سريع لانى ناوى اشترى الجهاز بكرة إن شاء الله

عضو

بخصوص اللاب ديل 5520 منتظر رد سريع لانى ناوى اشترى الجهاز بكرة إن شاء الله

انا نزلت مول البستان وبصيت على الأسعار ولقيتها بتتراوح بين 3650 و 3600 بالضمان بس فى كام سؤال للاستاذ خالد

1-هل فى فرق بين ضمان كويست وبى دى ال فى اى حاجة يعنى لو فى محل بضمان كويست ومحل تانى بضمان بى دى ال وبنفس السعر اختار مين فيهم؟؟؟؟

2- لما روحت ايجيبت لاب توب قالى الضمان مترا !!! فهل فى ضمان مترا للاب الديل ولا كويست وبى دى ال بس ؟؟؟؟؟؟

3- روحت محل برضه وقالى الجهاز بضمان الوكيل لمدة 15 شهر !!! اللى اعرفه انه لمدة سنة فده معناه ايه؟؟؟؟

4- الجهاز ده نزل حوالى 400 جنيه خلال شهر تقريبا يعنى فى شهر 9 كان بحوالى 4000 او 4100 دلوقتى بقه ب 3600 ايه سبب الموضوع ده

5- لما اشترى الجهاز إن شاء الله المفروض افتح العلبة واتاكد من مكوناته ولا العلبة بتكون متبرشمة

6- لو فى اى نصيحة بالنسبة للشراء مع العلم ان ده اول لاب اجيبه فى حياتى فيارب يطلع اختيار موفق إن شاء الله
    التعديل الأخير تم بواسطة santos2 ; 18-10-2012 الساعة 18:59

عضوية جديدة

رد: بخصوص اللاب ديل 5520 منتظر رد سريع لانى ناوى اشترى الجهاز بكرة إن شاء الله

الجهاز معايا من اسبوع
    الجهاز تحفه بمعنى الكلمه بص بقا هاته من شرق اسيا فى مول سوق العصر الشيخ محمد هناك قوله انا تبع وسام و هو هيعمل معاك احلى واجب و هو بضمان بى دى ال و محل نمضمون جدا جدا بعد البيع و لو فى اى حاجه فى الجهاز بعد كده هيغيرهالك و انت واقف
    العلبه بتيجى متبرشمه و متخفش المحل كده كده مضمون جدا متخفش

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wesamIT مشاهدة المشاركة
    الجهاز معايا من اسبوع
    الجهاز تحفه بمعنى الكلمه بص بقا هاته من شرق اسيا فى مول سوق العصر الشيخ محمد هناك قوله انا تبع وسام و هو هيعمل معاك احلى واجب و هو بضمان بى دى ال و محل نمضمون جدا جدا بعد البيع و لو فى اى حاجه فى الجهاز بعد كده هيغيرهالك و انت واقف
    العلبه بتيجى متبرشمه و متخفش المحل كده كده مضمون جدا متخفش
    شكرا يا وسام بس انت اشتريته بكام ومش هما ليهم برضه فرع فى مول البستان اصل ده اقرب لى

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة santos2 مشاهدة المشاركة
    شكرا يا وسام بس انت اشتريته بكام ومش هما ليهم برضه فرع فى مول البستان اصل ده اقرب لى
    واللـهى العظيم اقسم باالله حسيت انهاا وااخده صييت ع الـفاااضى

رحت لشرق اسيا النهاارده وعشاان اجييب الموديل داا لقيتو بيقوولى هنديك الجهااز بضماان المحل

ازااى ياا عم بضماان المحل قاالى قلتلو احنا سمعه ومش سمعه قلتلو سلـام

عضو

انا مش عارف انتو وجعين دماغمك باللابتوب ديل ده ليه بلاش منه خالص

في احسن منه كتير

عضو فضي

انا نزلت مول البستان وبصيت على الأسعار ولقيتها بتتراوح بين 3650 و 3600 بالضمان بس فى كام سؤال للاستاذ خالد

1-هل فى فرق بين ضمان كويست وبى دى ال فى اى حاجة يعنى لو فى محل بضمان كويست ومحل تانى بضمان بى دى ال وبنفس السعر اختار مين فيهم؟؟؟؟
    مفيش فرق وساعات الإثنين في الضمان بيستقبلوا ضمان بعضهم أهم حاجة يكون بضمان واحد من الإثنين ويكون ملزوق على العلبة
    2- لما روحت ايجيبت لاب توب قالى الضمان مترا !!! فهل فى ضمان مترا للاب الديل ولا كويست وبى دى ال بس ؟؟؟؟؟؟
    ابعد عن إيجبت لابتوب فيما يتعلق بديل في الفترة الحالية لأن عندهم ريفبريشد
    3- روحت محل برضه وقالى الجهاز بضمان الوكيل لمدة 15 شهر !!! اللى اعرفه انه لمدة سنة فده معناه ايه؟؟؟؟
    الضمان فقط لمدة 12 شهر وإلي بيقولك كده لإما نصاب أو تبع شركة فاهم ودي بتديلك تمديد للضمان 3 شهور زيادة بس قطع الغيار بتكون من عندهم
    4- الجهاز ده نزل حوالى 400 جنيه خلال شهر تقريبا يعنى فى شهر 9 كان بحوالى 4000 او 4100 دلوقتى بقه ب 3600 ايه سبب الموضوع ده
    الجهاز ما نزلش ثمنه غير 200 جنيه فحسب من التوكيل والتوكيل نزل سعره لفترة محدودة علشان محاربة الريفبريش علشان كده ثمن الجهاز بضمان كويست حتلاقيه يتراوح بين 3600 و3800 وفيه عرض جامد دلوقتي في شركة البركة ب4000 جنيه الجهاز برامات 6 وهارد تيرا وكل العروض ستنتهي على العيد
    5- لما اشترى الجهاز إن شاء الله المفروض افتح العلبة واتاكد من مكوناته ولا العلبة بتكون متبرشمة
    الكرتونة بتكون متبرشمة إلا لو مش كان عند المحل غير قطعة واحدة وعارضها
    6- لو فى اى نصيحة بالنسبة للشراء مع العلم ان ده اول لاب اجيبه فى حياتى فيارب يطلع اختيار موفق إن شاء الله
    أول محل تروح ليه هو شركة البركة بكومبيو سيتي ولو ملقيتش عندها إلي إنت عاوزه روح على أي محل تاني زي شرق آسيا أو هاي تيك وأهم حاجة يكون ملزوق على الجهاز من الجنب كلمة كويست أو من الوجه الأمامي بي دي إل
    واعرف إن ليك حق إستبدال في أول 14 يوم يعني لو حاجة حصلت في الجهاز تروح تبدله بواحد تاني

عضوية جديدة

ايوه ليهم فرع فى البستان بس انا اتعاملت مع اللى فى سوق العصر.بس بجد الناس فى غايه الاحترام و يجبروك انك تقول للناس تروحلهم
    لان انا شخصيا مكنتش فاهم اسلوب البطاريه انها مش بتشحن غير و هو اقل من 95 فى الميه و فعلا روحت و اتاكدت ان البطاريه كده و سليمه و مع زلك قالى برده عشان اريحك هغيرك البطاريه
    .بجد ناس فى غايه الاحترام و الادب

عضوية جديدة

انا جبته كور اى سفن رام 6 جيجا هارد 1 تيرا كارت اى تى اى ب 4700 ضمان بى دى ال

المفضلات