النتائج 1 إلى 3 من 3

الموضوع: عاوز كارت شاشه و مش عارف ينفع اصلا ولا لا !

عضو

Cool عاوز كارت شاشه و مش عارف ينفع اصلا ولا لا !

السلام عليكم اولا

من كام يوم جالى lenovo b570e هديه, هو كويس بس مشكلته ان كارت الشاشه فيه 64 و من ناحيه الالعاب ضايع جدا بسبب ضعف كارت الشاشه ده, فا مش عارف ممكن اجيب كارت شاشه ولا لا و لو فيه هيكون فين و ازاى بيكون تركيبه, مش عارف اعمل ايه
    شكرا..

عضو الصورة الرمزية fantastic

رد: عاوز كارت شاشه و مش عارف ينفع اصلا ولا لا !

اخي الكريم ان كرت الشاشة عندك مدمج لا يكمن تغيرة وحتى المعالج عندك من نوع بينتيوم و هو ضعيف جدا لذلك جهازك بشكل عام لا يصلح للالعاب
    لا من جهة المعالج و لا من كرت الشاشة اذلك انصحك بشراء محمول جديد بمواصفات جيدة معالج لا يقل عن core i5 و كرت شاشة لا يقل bus memory عن 128 bit او اكس بوكس لكي تستطيع
    لعب الالعاب بشكل جيد
    عندما يجتمع من اجلك33 دولة أوروبية...................عندما ينتشر من اجلك 1890صحيفة يوميا في كل انحاء العالم
    عندما يجتمع مجلس الامن اكثر من مرة و ينقسم قسمان................عندما يجتمع مجلس حقوق الإنسان اكثر من مرة وينقسم قسمان
    عندما يهتز عرش امريكا من اجلك من انت ............عندما تهتز عروش الملوك وامراء الخليج من اجلك من انت
    عندما تشتكي من كلة الكهرباء والمازوت والبنزين والغاز وقلت العمل وتتحمل البرد ولامطر ولامرض
    عندما تفقد الامان عندما تفقد اعز ناس اليك عندما دموع القهر تنزل من عينيك وعندما تراقب اطفالك يتعزبون
    عندما تقبل كل هذا التحدي استحلفك بالعزيز الجبار مالك السماوات ولاارض من انت
    انا جبل الشيخ انا حوران انا جبل العرب انا البحر انا الفرات انا الصحراء انا جبال انا زيتون انا القطن انا القمح انا قاسيون انا الفيحاء انا الشهباء
    انا زنوبية انا صالح العلي انا ابراهيم هنانو انا سعد الله جابري انا يوسف العظمة انا سلطان باشا الاطرش انااناانا سورية

عضو فضي

رد: عاوز كارت شاشه و مش عارف ينفع اصلا ولا لا !

اللابات عمومًا لا يمكن تغيير كروت الشاشة بها إلا لموديلات معينة وبالإضافة كما قال الأخ البروسيسور ضعيف

المفضلات