النتائج 1 إلى 7 من 7

الموضوع: لاب سونى امكانيات فظيعه والسعر متوسط

عضوية جديدة

لاب سونى امكانيات فظيعه والسعر متوسط

يا جماعه ايه رأيكم فى اللاب ده
    Sony Vaio SVE15116EAB

Model Name Sony VAIO™ SVE15116EAB
    Processor Intel® Core™ i5-2450M Processor 2.50 GHz with Turbo Boost up to 3.10 GHz
    Cache 3 MB (L3 Cache)
    Memory 4 GB (4 GB (SO-DIMM) x 1) DDR3 SDRAM (upgradeable up to 8 GB)
    Video Graphics AMD Radeon™ HD 7650M Dedicated 1 GB DDR3
    Chipset Intel® HM76 Express Chipset
    Hard Disk 500 GB (Serial ATA, 5400 rpm)
    Webcam HD web camera powered by "Exmor for PC" (Resolution: 1280 x 1024, Effective Pixels: 1.31 Mega pixels)
    Network interface Integrated 1000BASE-T/100BASE-TX/10BASE-T x 1
    Display 15.5 inch wide (WXGA: 1366 x 76 TFT colour display (VAIO Display, LED backlight)
    Wireless Connectivity IEEE 802.11b/g/n,, Bluetooth® standard Ver. 4.0 + HS
    Keyboard 19.05 mm key pitch/2.0 mm keystroke, 103 keys
    Pointing Device Touchpad (Gesture supported)
    Battery 6-cell Lithium-Ion (Li-Ion)
    Weight 2.70 kg (Including the supplied battery)
    Dimensions 371.9 x 25.3-35.1 x 253.5 mm
    Operating System Windows® 7 Home Basic with Service Pack 1 64bit
    Warranty 1 year
    Color Black
    انا شايف ان الامكانيات فظيعه جدا بس انا مقلق من السعر شويه يعنى المفروض الامكانيات دى فى نوع سونى تبقى معديه 7000 او 8000
    وهى اصلا بسعر 4800
    هل ده كويس ولا ممكن يبفى فيه مشكله وهل السونى كويس مع الالعاب والشغل التقيل

عضوية جديدة

رد: لاب سونى امكانيات فظيعه والسعر متوسط

اذيك يا وليد شكرا علي ردك لموضوعي الخاص بي علي فكرة امكانيات باردوا الجهاز بتعاك كويسة بس غريبة انة سعرة 4800 بس ممكن يكون فرز تاني عادي بس علي العموم سوني فهيا اعلي من توشيبا نوعاً ما بس اتاكد من النت ان النوع دة مشهور جايز ممكن يكون تقليد او حاجة تانية بس عن نفسي انا بفضل توشيبا لاني كان معاية واحد وكنت بشغالة 18 ساعة في اليوم متواصل وفي مثل بيقول الي تعرفة احسن من الي متعرفهوش
    التعديل الأخير تم بواسطة Elkingkeko ; 06-12-2012 الساعة 17:16

عضو

انا معرفش السعر دة جديد ولا مستعمل ؟؟ انا جايبة سونى فايو core i3 + vega 512 nvidia وكان عامل 4400 جنية من 8 شهور ؟؟؟

اسأل على سعرة فى اى موقع معتمد للاسعار للابات .. واتأكد انة مش مستعمل ولو السعر دة موجود فعلا ياريت تبلغنى بيه عشان اجيب واحد انا كمان :D

بخصوص ماركة السونى بجد ممتازة شغل 24 ساعة ومبيقولش حاجة ولا بيحصلة حاجة .. تقريبا مفيش درجة حرارة وبتبقى فى المتوسط مش عالية لما تشغل العاب تقيلة او برامج تقلية
    ده عن استخدام يومى للجهاز بتاعى لمدة 8 شهور

عضو فضي الصورة الرمزية mohamedalaa6

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rehab mohsen مشاهدة المشاركة
    انا معرفش السعر دة جديد ولا مستعمل ؟؟ انا جايبة سونى فايو core i3 + vega 512 nvidia وكان عامل 4400 جنية من 8 شهور ؟؟؟

اسأل على سعرة فى اى موقع معتمد للاسعار للابات .. واتأكد انة مش مستعمل ولو السعر دة موجود فعلا ياريت تبلغنى بيه عشان اجيب واحد انا كمان :D

بخصوص ماركة السونى بجد ممتازة شغل 24 ساعة ومبيقولش حاجة ولا بيحصلة حاجة .. تقريبا مفيش درجة حرارة وبتبقى فى المتوسط مش عالية لما تشغل العاب تقيلة او برامج تقلية
    ده عن استخدام يومى للجهاز بتاعى لمدة 8 شهور
    واحد قريبى جايب زيك من نفس الفترة تقريبا ب3600 بكارت شاشة داخلى

يا جماعاة المواصفات حلوة بس مهيش فظيعة يعنى ولا حاجة

بس السونى سعره عالى طبعا وكويس جدا على المواصفات دى لو جديد
    [CENTER][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=315460"][COLOR=#ff0000][SIZE=4][FONT=comic sans ms] أعرف الفرق بين FAT,FAT32,NTFS[/FONT][/SIZE][/COLOR][/URL][/B]

[URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=314696&page=4&p=2319123#post2319123"][COLOR=#ff0000][B][SIZE=4]أسهل و أبسط طريقة لتنزيل نسخ الوبدوز من خلال الفلاش ميمورى

[/SIZE][/B][/COLOR][/URL][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=315735"][SIZE=4][COLOR=#ff0000] شرح لطريقة حل مشكلة توافق IDM مع firefox للأبد[/COLOR][/SIZE][/URL][/B]

[h=2][SIZE=4] [URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=351789&p=2558927#post2558927"][COLOR=#ff0000]أسهل طريقة لحذف الباسورد لجميع نسخ الويندوز[/COLOR][/URL][/SIZE][/h]

[URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=314696&page=4&p=2319123#post2319123"]
    [/URL]

[/CENTER]

عضو الصورة الرمزية kaappoo

بعد اذن صاحب الموضوع ......ليه معظم اسعار اللابتوبات السوني اغلى من باقي الماركات الاخرى في حالة تشابه الامكانيات بينهم ؟

عضوية جديدة

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kaappoo مشاهدة المشاركة
    بعد اذن صاحب الموضوع ......ليه معظم اسعار اللابتوبات السوني اغلى من باقي الماركات الاخرى في حالة تشابه الامكانيات بينهم ؟
    لان الماركة بتفرق ياباشا يعني حتشوف موضوع انا عاملة هنا بالمنتدي لاب توشيبا اغلي 1000 من لاب اتش بي وتقريباً نفس الامكانيات بالظبط

عضو فضي

الجهاز ده سعره طبيعي والإمكانيات لا تسحق هذا السعر سواء في سوني أو غيره مادام اللاب مالتيميديا
    لاب التوشيبا أغلى من الإتش بي لفرق البروسيسور وأفضل في الخامات فحسب وأقل في الحرارة لكن ليس بكثير

المفضلات