النتائج 1 إلى 7 من 7

الموضوع: استفسار بخصوص قوانين القسم وسؤال عن عرب فيلمز

عضو

استفسار بخصوص قوانين القسم وسؤال عن عرب فيلمز

السلام عليكم كان عندي سؤال بخصوص شروط طلب الدعوات التي اجدهـا في معظمها عادلة ومنصفة جدا ولكن بخصوص شرط الراشيو بروف اللي بيتطلب 2 بروف فيه ناس اعتقد زي حالاتي مثلا ماعندوش غير account واحد فبلتالي مش هأقدر اقدم غير راشيوبرف واحد على سبيل المثال.
    ثانيا: بالنسبة لعرب فيلمز هو مستوى كام وهل فعلا الدعوات مقتصرة على الاعضاء ال VIP في الوقت الحالي.
    ثالثا وأخيرًا : بالنسبة لعدد المشاركات نوروني بعد اذنكم ماهو المقصود بالسبام هل هو تكرار المشاركات الغير مفيدة ام يمتد لمشاركات الشكر على المواضيع لإن في الغالب في منتدى عملاق زي عرب فيلمز فيه ناس جزاها الله خير بتعمل مواضيع مفيدة جدا والواحد لازم يشكرهـا على الافادة اللي عادت عليها أرجو المساعدة في توضيح تلك النقاط و أأسف على الاطالة. وأنا غير متأكد هل إذا كان صحيح عمل موضوع للاستفسار ام الأحسن سؤال أحد المشرفين على الخاص ولكن جه في بالي إن ممكن ناس تانية يكون عندها نفس التساؤلات فـعلشان الفايدة تعم واشكركم مقدما على سعة صدركم.

عضو

رد: استفسار بخصوص قوانين القسم وسؤال عن عرب فيلمز

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة genieriodan مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم كان عندي سؤال بخصوص شروط طلب الدعوات التي اجدهـا في معظمها عادلة ومنصفة جدا ولكن بخصوص شرط الراشيو بروف اللي بيتطلب 2 بروف فيه ناس اعتقد زي حالاتي مثلا ماعندوش غير account واحد فبلتالي مش هأقدر اقدم غير راشيوبرف واحد على سبيل المثال.
    ثانيا: بالنسبة لعرب فيلمز هو مستوى كام وهل فعلا الدعوات مقتصرة على الاعضاء ال VIP في الوقت الحالي.
    ثالثا وأخيرًا : بالنسبة لعدد المشاركات نوروني بعد اذنكم ماهو المقصود بالسبام هل هو تكرار المشاركات الغير مفيدة ام يمتد لمشاركات الشكر على المواضيع لإن في الغالب في منتدى عملاق زي عرب فيلمز فيه ناس جزاها الله خير بتعمل مواضيع مفيدة جدا والواحد لازم يشكرهـا على الافادة اللي عادت عليها أرجو المساعدة في توضيح تلك النقاط و أأسف على الاطالة. وأنا غير متأكد هل إذا كان صحيح عمل موضوع للاستفسار ام الأحسن سؤال أحد المشرفين على الخاص ولكن جه في بالي إن ممكن ناس تانية يكون عندها نفس التساؤلات فـعلشان الفايدة تعم واشكركم مقدما على سعة صدركم.
    مشاركتك جميلة اخي بالنسبة للبروف يمكنك وضع بروف واحد بالنسبة للجيفات المجانية او بعد موافقة صاحب الجيف و اذا تحصلت على دعوة راح يكون عندك 2 بروف و تنتهي المشكلة دي
    عرب فيلمز موقع جميل اعتقد انو محتل المرتبة الاولى للتراكرات العربية و فيه مواقع عربية رائعة مثل البي تو بي و عرب تورنت و عربيا و عرب ليكرز و الكثير و الدعوات هناك مقتصرة على الاعضاء الفي اي بي فقط
    السبام يا غالي هو ان تكون مشاركتك ملهاش لزوم و تكرار نفس المشاركة
    و احسن طريقة لعمل مشاركات انك تقرا الموضوع اللي راح تشارك فيه و من ثم تكون عندك فكرة عن كيفية الرد و بهذا ما راح تعمل سبام و لا شي .. المهم انك تعبر عن وجهت نظرك في الاساس مش عشان تزود المشاركة فقط
    كل الكلام اللي كتبتوا دا من وجهة نظري الشخصية و فيع اعضاء كراماء راح يجاوبون لعى تساؤلاتك

عضو

اشكرك يا أخي بس بالنسبة لموضوع البروف ده أنا مثلا مش باخد غير اللي اكونت اللي أنا محتاجه زي Ipt معايا دلوقتي وهو مش ملبي احتياجاتي بس الحمدلله أهو اللي موجود وبالتالي مش هأقدر آخد دعوة من موقع تاني وأعمل عليها بفر وأنا مش محتاجها أصلا علشان أوصل للدعوة اللي أنا عايزها في الأساس أتمنى تكون فكرتي وصلت أنا كل قصدي يكفي اكونت واحد يكون مر عليه فترة معينة و رشيو محترمة بحيث تبين الغرض منها وخلاص إن العضو ده يقدر يحافظ على الاكونت.
    بالنسبة لموقع التورنت العربية أنا القيت نظرة على محتويتها كلها ولم اجد فيها ماأريد اطلاقا يعني أنا مثلا ببحث عن الأغاني الكاملة لبعض المغنيين وبعد الأفلام الوثائقية باللغة العربية وبعد الاخوة في منتدى شقيق أنا كل نشاطي هناك بالمناسبة قالوا لي إن Arabfilms هو أقرب حاجة ليلي إنت بتدور عليه علشان كده كنت عايز أعرف بس مستوى كام والدعوات متاحة ولا لأ
    وأنا شاكر ليك جدا على ردك.

عضو برونزي الصورة الرمزية DrHide

شوف يا باشا
    الاول منور القسم ...
    بالنسبة للريشيو برووف او البرووف لينك دا اعتقد انه شرط اساسى لان مشكلة الشروط دى احنا حليناها بعمل جيفات مجانية غير مشروطة و بالتالى اصبحت شروط القسم اساسية الا اذا كان لصاحب الجيف راى اخر
    عرب فيلمز من وجهة نظرى هو افضل تراكر عربى و بعده بى تو بى و بعده شيرنج كود و عربيا
    بالنسبة لليفل صعب تلاقى تصنيف للتراكرات العربية وانا شخصيا اعتبر عرب فيلمز فى المستوى التالت (كان ممكن يبقى اعلى لولا انه بيفتح تسجيل كل فترة
    الدعوات هناك للفى اى بى بس

عضو

أخي العزيز DrHide أولا شكر جزيل على مشاركتك بخصوص الرشيو بروف ده أكيد أساسي جدا ومنصف إلى أبعد الحدود أنا قصدي لييه 2 مش واحد بس يكون كفاية ؟ هو ده اللي بحاول أوصل ليه إذا كان مثلا حد معاه تراكير واحد عليه بفر محترم من فترة طويلة اعتقد فالحالة دي المفروض يكفي هنا رشيو بروف 1 مش 2 كفاية.
    تاني حاجة عندي اقتراح نوعا ما بالنسبة مثلا لموضوع الرشيو بروف إن مثلا ممكن حد يخلي صديق ليه يكتب اسمه والتاريخ في الاكونت بتاعه ومجرد يبعتله سكرين شوت أو باستخدام الفوتوشوب أنا قلت بس مجرد اطرح الفكرة على مشرفي القسم لأن الناس بقى هدفها التجميع وخلاص دون الحاجة والاكونتس بتتقفل على الفاضي وخلاص وسمعتنا بتسوء.

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة genieriodan مشاهدة المشاركة
    اشكرك يا أخي بس بالنسبة لموضوع البروف ده أنا مثلا مش باخد غير اللي اكونت اللي أنا محتاجه زي Ipt معايا دلوقتي وهو مش ملبي احتياجاتي بس الحمدلله أهو اللي موجود وبالتالي مش هأقدر آخد دعوة من موقع تاني وأعمل عليها بفر وأنا مش محتاجها أصلا علشان أوصل للدعوة اللي أنا عايزها في الأساس أتمنى تكون فكرتي وصلت أنا كل قصدي يكفي اكونت واحد يكون مر عليه فترة معينة و رشيو محترمة بحيث تبين الغرض منها وخلاص إن العضو ده يقدر يحافظ على الاكونت.
    بالنسبة لموقع التورنت العربية أنا القيت نظرة على محتويتها كلها ولم اجد فيها ماأريد اطلاقا يعني أنا مثلا ببحث عن الأغاني الكاملة لبعض المغنيين وبعد الأفلام الوثائقية باللغة العربية وبعد الاخوة في منتدى شقيق أنا كل نشاطي هناك بالمناسبة قالوا لي إن Arabfilms هو أقرب حاجة ليلي إنت بتدور عليه علشان كده كنت عايز أعرف بس مستوى كام والدعوات متاحة ولا لأ
    وأنا شاكر ليك جدا على ردك.

اذا بتريد المحتوى من حيث الافلام الوثائقية انا ارشح عرب بي تو بي فيه ملفات محترمة
    اما بالنسبة لكلمة التجميع بما اني انا مثلا او اي شخص آخر يمتلك مجموعة مواقع اعتقد ان الحق للجميع في امتلاك نفس المجموعة بشرط انو يكون فيه نشاط على التراكر
    اللي بيجمع المواقع تجد عنده من كل تراكر حسابين او اكثر و هذا هو التجميع . يعني لو ركزنا بالمنطق .. اليد الواحدة لا تصفق . و لهذا نحتاج لمواقع بديلة

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة DNNXFile مشاهدة المشاركة
    اذا بتريد المحتوى من حيث الافلام الوثائقية انا ارشح عرب بي تو بي فيه ملفات محترمة
    اما بالنسبة لكلمة التجميع بما اني انا مثلا او اي شخص آخر يمتلك مجموعة مواقع اعتقد ان الحق للجميع في امتلاك نفس المجموعة بشرط انو يكون فيه نشاط على التراكر
    اللي بيجمع المواقع تجد عنده من كل تراكر حسابين او اكثر و هذا هو التجميع . يعني لو ركزنا بالمنطق .. اليد الواحدة لا تصفق . و لهذا نحتاج لمواقع بديلة
    أنا بسيط على ArabP2P من اكونت أحد من اصدقائي وجدت إن المحتوى قليل وفي نفس الوقت السيديرز ممكن يوصلوا ل 1 فقط على العموم البحث مستمر وبالنسبة لموضوع التجميع يا أخي أنا طبعا اقصد الناس اللي بتروح تلم 10 موقع ومبتعملش بيهم أي حاجة وطبعا أكيد الواحد بيحتاج موقع بديلا لتلبية احتياجاته.

المفضلات