النتائج 1 إلى 5 من 5

الموضوع: سؤال : اشترى لاب توب بنسخه ويندوز ولا من غير نسخه ويندوز؟

عضوية جديدة

سؤال : اشترى لاب توب بنسخه ويندوز ولا من غير نسخه ويندوز؟

انا محتار شديد الحيره فى موضوع الويندوز ده

انا خلاص استقريت على نوع لاب توب dell وموجود منه من غير ويندوز وفيه بنسخه 7 هوم بريميم وفيه بنسخه 8 وكل بسعره طبعا . انا مش فارق معايا الفلوس بس المهم اخد حاجه نضيفه وتريحنى وما اندمش عليها بعد كده

تنصحونى
    1- اجيب اللى من غير نسخه واسطب انا نسخه عاديه .. ميزتها انه مش مرتبط بحاجه اسطب نسخه 7 .الشهر اللى بعده اجرب ال8 . اشيلهم الاتنين وانزل الاكس بى .عيبها طبعا انها نسخه مش اصليه

2- اشترى ابو نسخه 7 لانه متجرب واتهرس وميكروسوفت جابت اخرها فيه ومحدش اشتكى منه على الاطلاق عيبها انى خلاص هارتبط بالنسخه دى طول عمر الجهاز

3- اشترى ابو نسخه 8 اللى عامل انبهار لكل مستخدميه على مستوى العالم بس قلقان لانه لسه جديد ولسه الاصدارات الجامده منه لسه مانزلتش .. وناس كتير اشتكت من صعوبة التعامل معاه ومش عارفه تسطب العاب وبرامج وناس جايبه اللاب بيه وشالته ونزلت نسخ تانيه

انا فكرت معاكم بصوت عالى وده كل اللى بيدور فى بالى ..افتونى فى امرى يا رجاله

عضو

رد: سؤال : اشترى لاب توب بنسخه ويندوز ولا من غير نسخه ويندوز؟

جيب ويندوز ٧ و في خيار ترقيه مطروح لنهايه شهر يناير بمبلغ ٤٠ دولار يعني ٢٤٠ جنيه. و خيار ترقيه من ويندوز ٧ لو لسه شاري جديد ب٢٠ دولار لنهايه شهر فبراير. بس الترقيه مربوطة بالابتوب مبتتنقلش لغيره يعني متتحطش علي جهاز مكتبي.

مخالف للقوانين

انا افضل ان تشتري لابتوب بدون ويندوز افضل شيء لانك مع الاب بويندوز اصلي ستبقى مقيد بالويندوز والبرامج التي معها + كل ما تعمل ريكفري بتروح كل الملفات من الهارد وهذا شيء متعب جدا

لا يوجد فرق بين النسخ الاصلية والمكركة

عضو فضي

انا لسه شاري لاب ديل 7520 بنسخه 8 بصراحه نسخه وهم بس للاسف هضطر اعمل ليها ريكفري واغيرها واسطب 7

عضوية جديدة

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة youlost مشاهدة المشاركة
    انا لسه شاري لاب ديل 7520 بنسخه 8 بصراحه نسخه وهم بس للاسف هضطر اعمل ليها ريكفري واغيرها واسطب 7
    هتغيرها ليه ما دامت عاجباك
    وليه ما تسطبش ال7 على الهارد العادى وتخلى ال8 على الهارد الssd

المفضلات