صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 20

الموضوع: استفسار عن استخدام برنامج الغش mRatio مع برنامجUTORRENT بجانب برنامج فيوز واكستريم مو

مشرف سابق

استفسار عن استخدام برنامج الغش mRatio مع برنامجUTORRENT بجانب برنامج فيوز واكستريم مو

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

انا بقالى 20 يوم بستخدم برنامج فيوز واكستريم مود وحملت كذا حاجة كدة
    بس البرنامج بيحمل حلاوة لكن فى الرفع الوهمى قرفنى مرة يرفع وعشرة لا
    المهم يعنى نسبة الدونلود بقيت اضعاف نسبة الابلود فى تورنت ليش
    فا الحمدلله اتقفل حسابى امبارح وقالولى مبروك عشان انت نسبة الراتو وحشة يا معلم:D
    بصراحة ناس فى منتها الاحترام
    :D

المهم انا كنت متوقع كدة فا عملت اكونت تانى ومش عايزو يتقفل بقى

دلوقت انا شوفت شرح برنامج

mRatio بس الى فهمتو من الشرح اوى انو لازم يستخدم مع برنامج UTORRENT
    وبتشوف اصدار برنامج يوتورنت وتشوف زيو فى mRatio
    المهم انا عايز بس استفسر على كذا حاجة كدة
    وياريت الاقى الاجابات عندكو

1/ ينفع استخدام برنامج مراتو ويوتورنت بجانب استخدامى لبرنامج فيوز واكستريم مود مع العلم انى مش هحمل اى حاجة على بنرامج يوتورنت انا استخدامى الاول للفيوز
    2/ بالنسبة لاى ملف هحملو على برنامج مراتو عشان اغش علية هوة لازم يحمل الملف الاول وهمى وبعدين يرفعو مينفعش يرفعو على طول

3/ بالنسبة للبرنامج مراتو وهوة بيحمل وبيرفع الملف وهمى هيأثر على سرعة النت عندى وكدة ولا هو ملوش دعوة بسرعة النت ومش بياثر عليها
    4/ اية فايدة برنامج UTORRENT مع برنامج MRAITO على الرغم انى مش هستخدم برنامج UTORRENT
    4 دلوقت انا سرعة التحميل عندى 2 ميجا اخلى سرعة الابلود فى برنامج MRAITO كام ونسبة الدونلود كام

اسف على الاطالة
    وشكرا

وشكررررررررررررا

عضو فضي

رد: استفسار عن استخدام برنامج الغش mRatio مع برنامجUTORRENT بجانب برنامج فيوز واكستري

لا يا باشا .. انتا فهمتني غلط

انتا هتختار ال Build بتاعك من اللينك اللي كنت حاطه عموما .. هتلاقي هناك Vuze بس انا بقول Utorrent افتراضا و لانه اكتر برنامج الناس بتستعمله

ياريت اكون فهمتك .. هتطبق نفس الشرح و هتلاقي ال Vuze في نفس اللينك

عضو

رد: استفسار عن استخدام برنامج الغش mRatio مع برنامجUTORRENT بجانب برنامج فيوز واكستري

يا بشا استخدم الرشيو فاكر وريح دماغك من وجع القلب ده كله وانا شغال عليه والحمد لله تمام

عضو

ممكن حد بدبنى لينك لتحميل Ratio faker وهل هوا محتاج شرح ولا ايه لانى مجربتهوش قبل كدا

مشرف سابق

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed.elgamasy مشاهدة المشاركة
    يا بشا استخدم الرشيو فاكر وريح دماغك من وجع القلب ده كله وانا شغال عليه والحمد لله تمام
    الفكرة يا صاحبى مش فى الراشيو فاكر او غيرو الفكرة ان الواحد بيدور على الحاجة الاضمن وعلى فكرة برنامج فيوز واكستريم مود دة أمن برنامج فى الغش برنامج فوق الممتاز ودة رقم واحد على العالم فى الغش وصعب جدا حد يكتشفو
    بس عايز الى يستخدمو يكون فاهم وخبرة شوية :D لكن انا بعيد عنك لسة جديد فا قاعد اخبط لحد ما افهم الدنيا ماشية ازاى واهوة كلو بيجى بالحب:D
    انا مش حارق دمى غير البان الى خدتو امبارح وانا مش واخد بالى خالص :D كنت عايز اعمل فى الكمبيوتر كدة :ah42:

مشرف سابق

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TorRent مشاهدة المشاركة
    ممكن حد بدبنى لينك لتحميل Ratio faker وهل هوا محتاج شرح ولا ايه لانى مجربتهوش قبل كدا

انت تأمر يا معلم انا رفعتهولك مخصوص اينعم هوة حجمو كبير جدا بس مفيش حاجة تكبر عليك خد بقى احلى لينك للبرنامج من اجلك يا برنس الجيل :D

https://www.mediafire.com/?owe8j8r8hrk595l

تحياتى يا حاج:ah7:

عضو

2/ بالنسبة لاى ملف هحملو على برنامج مراتو عشان اغش علية هوة لازم يحمل الملف الاول وهمى وبعدين يرفعو مينفعش يرفعو على طول

ينفع ترفع على طول كأنك سيدرز

3/ بالنسبة للبرنامج مراتو وهوة بيحمل وبيرفع الملف وهمى هيأثر على سرعة النت عندى وكدة ولا هو ملوش دعوة بسرعة النت ومش بياثر عليها

ملهوش دعوه خالص بسرعه النت عندك ,,,,اشتغل عادى خالص ولا حتحس بيه على الاطلاق

4/ اية فايدة برنامج UTORRENT مع برنامج MRAITO على الرغم انى مش هستخدم برنامج UTORRENT

اختر الكلاينت اللي عاوز تغش بيه , اتأكد ان الكلاينت ده موجود نفس الاصدارة ونفس الbuild في جهازك وبتستعمله للتحميل علشان تطبق عملية ال memory reader

خاصية الـMemory Reader فايدتها انها تظهرك للتراكر أكنك بتستخدم Client حقيقي زي الـUtorrent, Vuze, Bitcomet و غيرهم

مش شرط Utorrent
    ممكن الفيوز

4 دلوقت انا سرعة التحميل عندى 2 ميجا اخلى سرعة الابلود فى برنامج MRAITO كام ونسبة الدونلود كام

يعنى سرعه التحميل عندك تقريبا
    250 kb/s صح ؟
    ممكن تخلى سرعه التحميل الوهمى 300 او ازيد والرفع 120 او ازيد شويه
    انت لازم تقدر سرعتك بنفسك حسب التراكر اللى تغش عليه
    في تراكرات ممكن تغش عليها بسرعات عالية وانت سرعتك اصلا بطيئة ومش هيلاحظ التراكر مثل IPTorrent او torrentday او HDspace وغيره

استخدم الغش دا فى الضروره فقط يعنى لو الرشيو بتاعك مظبوط دلوقتى استخدم الاكستريم مود افضل وامن انما لو الراشيو بايظ منك استخدم البرنامج دا

واحسن حاجه انك تجيب دعوه IPT
    نظام بونص رائع جدا
    وغش فيه سهـــــــــل جدا لاقصى درجه
    ومحتوى كبير لا يقل عن تورنت ليتش
    وكمان يحتوى على كثير من الملفات freeleech

تحياتى

التعديل الأخير تم بواسطة TorRent ; 08-02-2013 الساعة 18:02

عضو فضي

انتا خدت بان هههههههههه وامبارح عمال تقولي علي الفيس عايز تظبط الرايشو وبتاع :D

ربنا يسترها عليا ومش البس انا كمان بان )))))))))

عضو برونزي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TERGAAAA مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

انا بقالى 20 يوم بستخدم برنامج فيوز واكستريم مود وحملت كذا حاجة كدة
    بس البرنامج بيحمل حلاوة لكن فى الرفع الوهمى قرفنى مرة يرفع وعشرة لا
    المهم يعنى نسبة الدونلود بقيت اضعاف نسبة الابلود فى تورنت ليش
    فا الحمدلله اتقفل حسابى امبارح وقالولى مبروك عشان انت نسبة الراتو وحشة يا معلم:D
    بصراحة ناس فى منتها الاحترام
    المهم انا كنت متوقع كدة فا عملت اكونت تانى ومش عايزو يتقفل بقى

هههههههههههههههه
    البقاء لله :D
    عادي ولا يهمك كلنا اتقفلت منا مواقع لما كنا بنتعلم
    دلوقت انا شوفت شرح برنامج
    mRatio بس الى فهمتو من الشرح اوى انو لازم يستخدم مع برنامج UTORRENT
    وبتشوف اصدار برنامج يوتورنت وتشوف زيو فى mRatio
    المهم انا عايز بس استفسر على كذا حاجة كدة
    وياريت الاقى الاجابات عندكو

1/ ينفع استخدام برنامج مراتو ويوتورنت بجانب استخدامى لبرنامج فيوز واكستريم مود مع العلم انى مش هحمل اى حاجة على بنرامج يوتورنت انا استخدامى الاول للفيوز

اسف على الاطالة
    وشكرا

وشكررررررررررررا
    1-ينفع بس بشرط أن ميكوش في أي تورنت في أي برنامج للتراكر اللي هتغش عليه أو بردو ميوكنش في ملفات تورنت لنفس التراكر في أكتر من برنامج يعني واحد لليش مثلا وبرنامج لتراكر تاني وبرنامج للغش علي تراكر تالت

2-الأخ TorRent قاللك ينفع .. هو ينفع .. لكن أوعي تعمل كدة .. الخيار ده يستعمل لما يكون ملف حملته حقيقي الأول وعايز تغش عليه .. انما لو استعملته علي ملف بدون تحميله لو هتصييييع .. عن تجربة عضو هنا في المنتدي .. لأنك هترفع علي ملف محملتهوش فالتراكر هيقولك انت ازاي رفعت علي ملف محملتهوش .. وهتتظرف باند تاني محترم زي الأولاني وتغني أغنية شيرين .. (باند تاني .. هو قلبي لسة طاب من الأولاني) .. :D

3-زي ماقلك العضو TorRent ملهوش أي دعوة بسرعة النت .. ولو أن ليا تجربه أن النت أحيانا كان بيتقل أثناء الغش بـ Mratio لكن بيكون سبب فني ملهوش دعوة بالغش خالص .. حتي أني شكيت أن ده ذنب الغش :D

4-ملهوش فايدة أنا كنت بحمل ببرنامج اكستريم مود من تراكر Bitmetv وبعد التحميل بسيب الملف المدة القانونية في السيد وبعد كام يوم بغش ببرنامج Mratio علي تورنت تاني وبظبط الراشيو يعني Utorrent ملهوش دخل بالموضوع أصلا.

5-بالنسبة للسرعة دي بتتظبط علي حسب الملف لكن بيكون في حد أعلي للسرعة يعني أنا من فتره كان عندي سرعة 1 ميجا كنت بحمل ملف وهمي بسرعة 400 وأرفع بسرعة 200 ..... لكن أحيانا كنت يتخنق من السرعة البطيئة وبغامر وأحمل بسرعة 600 وأرفع بـ 300 أو 400 .. بس ده مش كتير وفيها مخاطرة طبعا
    ولما كنت بغش بيه علي Iptorrent و HDtorrent كنت بحمل وهمي بسرعة 900 وبرفع بسرعة بقي اممممم مش فاكر لكن كانت بتكون علي حسب التورنت مرة 200 ومرة 400 ومرة 600
    لذلك متخافش وقوي قلبك :D
    وفي الأول والأخر أحنا بنغش
    يعني أهم حاجة تكون مقوي قلبك ومستعد للمخاطرة لكن بعقل ولازم تكون حاطط في دماغك أن احنا ممكن نتكشف في أي وقت ونتقفش والأكونت ينضرب عادي علشان لو حصلت في أي لحظة متزعلش عليه
    [CENTER][IMG]https://hh7.an3m1.com/Sep/an3m1.com_13464408511.jpg[/IMG][SIZE=3][SIZE=3][FONT=courier new][/FONT][/SIZE][/SIZE][B][SIZE=3][FONT=times new roman][/FONT][/SIZE][/B]
    [B][SIZE=3][FONT=times new roman][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=239720&highlight="]مراجعة بسيطة للكارت 4670 [/URL][/FONT][/SIZE][/B]
    [B][SIZE=3][FONT=times new roman][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=269581&p=2115334#post2115334"]مراجعة بسيطة لكارت 5570 [/URL][/FONT][/SIZE][/B]

[/CENTER]

مشرف سابق

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TorRent مشاهدة المشاركة

ينفع ترفع على طول كأنك سيدرز

ملهوش دعوه خالص بسرعه النت عندك ,,,,اشتغل عادى خالص ولا حتحس بيه على الاطلاق

اختر الكلاينت اللي عاوز تغش بيه , اتأكد ان الكلاينت ده موجود نفس الاصدارة ونفس الbuild في جهازك وبتستعمله للتحميل علشان تطبق عملية ال memory reader

خاصية الـMemory Reader فايدتها انها تظهرك للتراكر أكنك بتستخدم Client حقيقي زي الـUtorrent, Vuze, Bitcomet و غيرهم

مش شرط Utorrent
    ممكن الفيوز

يعنى سرعه التحميل عندك تقريبا
    250 kb/s صح ؟
    ممكن تخلى سرعه التحميل الوهمى 300 او ازيد والرفع 120 او ازيد شويه

انت لازم تقدر سرعتك بنفسك حسب التراكر اللى تغش عليه

في تراكرات ممكن تغش عليها بسرعات عالية وانت سرعتك اصلا بطيئة ومش هيلاحظ التراكر مثل IPTorrent او torrentday او HDspace وغيره

استخدم الغش دا فى الضروره فقط يعنى لو الرشيو بتاعك مظبوط دلوقتى استخدم الاكستريم مود افضل وامن انما لو الراشيو بايظ منك استخدم البرنامج دا

واحسن حاجه انك تجيب دعوه IPT
    نظام بونص رائع جدا
    وغش فيه سهـــــــــل جدا لاقصى درجه
    ومحتوى كبير لا يقل عن تورنت ليتش
    وكمان يحتوى على كثير من الملفات freeleech

تحياتى

شكرا يا معلم على شرحك ومساعدتك احلى تقيم ليك وجزاك الله كل خير والله انت رجل برنس :D

مشرف سابق

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Goku مشاهدة المشاركة

هههههههههههههههه
    البقاء لله :D
    عادي ولا يهمك كلنا اتقفلت منا مواقع لما كنا بنتعلم

1-ينفع بس بشرط أن ميكوش في أي تورنت في أي برنامج للتراكر اللي هتغش عليه أو بردو ميوكنش في ملفات تورنت لنفس التراكر في أكتر من برنامج يعني واحد لليش مثلا وبرنامج لتراكر تاني وبرنامج للغش علي تراكر تالت

2-الأخ TorRent قاللك ينفع .. هو ينفع .. لكن أوعي تعمل كدة .. الخيار ده يستعمل لما يكون ملف حملته حقيقي الأول وعايز تغش عليه .. انما لو استعملته علي ملف بدون تحميله لو هتصييييع .. عن تجربة عضو هنا في المنتدي .. لأنك هترفع علي ملف محملتهوش فالتراكر هيقولك انت ازاي رفعت علي ملف محملتهوش .. وهتتظرف باند تاني محترم زي الأولاني وتغني أغنية شيرين .. (باند تاني .. هو قلبي لسة طاب من الأولاني) .. :D

3-زي ماقلك العضو TorRent ملهوش أي دعوة بسرعة النت .. ولو أن ليا تجربه أن النت أحيانا كان بيتقل أثناء الغش بـ Mratio لكن بيكون سبب فني ملهوش دعوة بالغش خالص .. حتي أني شكيت أن ده ذنب الغش :D

4-ملهوش فايدة أنا كنت بحمل ببرنامج اكستريم مود من تراكر Bitmetv وبعد التحميل بسيب الملف المدة القانونية في السيد وبعد كام يوم بغش ببرنامج Mratio علي تورنت تاني وبظبط الراشيو يعني Utorrent ملهوش دخل بالموضوع أصلا.

5-بالنسبة للسرعة دي بتتظبط علي حسب الملف لكن بيكون في حد أعلي للسرعة يعني أنا من فتره كان عندي سرعة 1 ميجا كنت بحمل ملف وهمي بسرعة 400 وأرفع بسرعة 200 ..... لكن أحيانا كنت يتخنق من السرعة البطيئة وبغامر وأحمل بسرعة 600 وأرفع بـ 300 أو 400 .. بس ده مش كتير وفيها مخاطرة طبعا
    ولما كنت بغش بيه علي Iptorrent و HDtorrent كنت بحمل وهمي بسرعة 900 وبرفع بسرعة بقي اممممم مش فاكر لكن كانت بتكون علي حسب التورنت مرة 200 ومرة 400 ومرة 600
    لذلك متخافش وقوي قلبك :D
    وفي الأول والأخر أحنا بنغش
    يعني أهم حاجة تكون مقوي قلبك ومستعد للمخاطرة لكن بعقل ولازم تكون حاطط في دماغك أن احنا ممكن نتكشف في أي وقت ونتقفش والأكونت ينضرب عادي علشان لو حصلت في أي لحظة متزعلش عليه
    الاول ازيك يا حاج:D عامل اية واخبارك اية مبروك عليا البان :D
    نرجع بقى لموضوعنا دلوقت انا لسة عارف حاليا انى ممكن استخدم الفيو مع مراتو فى الغش بس انا ملقتش الكلينت بتاع اخر اصدار للفيوز الى انا بستعملو الى هوة 4.8.1 فى الكلينت فى المراتو ودورت علية بردو مش لاقيتو :D
    على كل حال لو انت ععندك الكلينت دة ياريت ترفعو وجزاك الله كل خير عشان انا اصلا بكرة اليوتورنت ومش بستريح لشكلى وغباوتو:D

بالنسة لمووضع الرفع الوهمى على مراتو بدون تحميل والله انا شغال رفع وهمى بدون تحميل من المغرب ورفع 6 ججيا والدنيا ماشية حلاوة ومخلى سرعة الرفع 320 كيلو على سرعتى الى هيا 2 ميجا ورنبا حليم ستار يا صاحبى:D

وبعدين انا الى خلانى الجىء لمراتو غباوت الفيوز بعد ما يخلص تحميل لملف بيد رفع وهمى يجى 10 دقايق وبعدين يسكت وطبعا التراكز مش هيستنى سيادتو يحن علينا عشان يرفع راح خبطنى بان على طول :D

عمتا رنبا يسترهااااا

عضو برونزي

أنا تمام زي الفل ومبروك علينا كلنا وعقبال باقي الأعضاء
    أنا معنديش الكلانيت
    أنا كنت بستخدم أي كلانيت الموجود للفيوز في mratio مش هتفرق وكمان مكنتش بستخدم خاصية الميموري ريد دي خالص أصلي بكبر دماغي خالص :D
    أنت بتقول أنك بترفع علي تورنت محملتهوش .. خلي بالك
    أنا في الأول لما كنت أبقي مخنوق من حاجة ووقت الغش ياجي كنت بغش بسرعة 2000 كيلو يعني 2 ميجا وهي أعلي سرعة في الرفع في البرنامج ده تقريبا
    تقريبا عملتها كذا مرة
    الشاهد من ذكر النقطة دي أن أحيانا ممكن تعمل حاجة جنونية وتعدي .. لكن أحيانا تغس بسرعة 60 كيلو وتتقفش :D
    فخلي بالك دايما ولما تعمل حاجة كدة توقع الأسوء
    وكمان متنساش أنك لسة عضو جديد هناك والعين عليك دي كمان حاجة تانية لازم تاخد بالك منها
    التعديل الأخير تم بواسطة Goku ; 09-02-2013 الساعة 04:33
    [CENTER][IMG]https://hh7.an3m1.com/Sep/an3m1.com_13464408511.jpg[/IMG][SIZE=3][SIZE=3][FONT=courier new][/FONT][/SIZE][/SIZE][B][SIZE=3][FONT=times new roman][/FONT][/SIZE][/B]
    [B][SIZE=3][FONT=times new roman][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=239720&highlight="]مراجعة بسيطة للكارت 4670 [/URL][/FONT][/SIZE][/B]
    [B][SIZE=3][FONT=times new roman][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=269581&p=2115334#post2115334"]مراجعة بسيطة لكارت 5570 [/URL][/FONT][/SIZE][/B]

[/CENTER]

عضو فضي

أنا تمام زي الفل ومبروك علينا كلنا وعقبال باقي الأعضاء :Dأنا معنديش الكلانيتأنا كنت بستخدم أي كلانيت الموجود للفيوز في mratio مش هتفرق وكمان مكنتش بستخدم خاصية الميموري ريد دي خالص أصلي بكبر دماغي خالص :Dأنت بتقول أنك بترفع علي تورنت محملتهوش .. خلي بالكأنا في الأول لما كنت أبقي مخنوق من حاجة ووقت الغش ياجي كنت بغش بسرعة 2000 كيلو يعني 2 ميجا وهي أعلي سرعة في الرفع في البرنامج ده تقريباتقريبا عملتها كذا مرة الشاهد من ذكر النقطة دي أن أحيانا ممكن تعمل حاجة جنونية وتعدي .. لكن أحيانا تغس بسرعة 60 كيلو وتتقفش :D فخلي بالك دايما ولما تعمل حاجة كدة توقع الأسوءوكمان متنساش أنك لسة عضو جديد هناك والعين عليك دي كمان حاجة تانية لازم تاخد بالك منها
    شفت بيغش بكام xDعلشان ماترجعش تتكلم D:

مشرف سابق

أنا تمام زي الفل ومبروك علينا كلنا وعقبال باقي الأعضاء :D
    أنا معنديش الكلانيت
    أنا كنت بستخدم أي كلانيت الموجود للفيوز في mratio مش هتفرق وكمان مكنتش بستخدم خاصية الميموري ريد دي خالص أصلي بكبر دماغي خالص :D
    أنت بتقول أنك بترفع علي تورنت محملتهوش .. خلي بالك
    أنا في الأول لما كنت أبقي مخنوق من حاجة ووقت الغش ياجي كنت بغش بسرعة 2000 كيلو يعني 2 ميجا وهي أعلي سرعة في الرفع في البرنامج ده تقريبا
    تقريبا عملتها كذا مرة
    الشاهد من ذكر النقطة دي أن أحيانا ممكن تعمل حاجة جنونية وتعدي .. لكن أحيانا تغس بسرعة 60 كيلو وتتقفش :D
    فخلي بالك دايما ولما تعمل حاجة كدة توقع الأسوء
    وكمان متنساش أنك لسة عضو جديد هناك والعين عليك دي كمان حاجة تانية لازم تاخد بالك منها
    والله انت راجل برنس :D ياعم اية الحورارات دى دة انا كل يوم اقرا مواضيع واشوف كلام وحاجات وغش وبرامج وكلاينتات وحاجات غريبة انا حاسس انى هتوه:D
    رنبا يسترها علينا
    وبعدين بتغش بى 2 ميجا يا مفترى :D ال وانا كنت بعاتب الراجل امبارح عشان بيغش بى 500 وكنت اقولو انت مفترى :D
    دة طلع غلبان جنبك :D

عمتا بارك الله فيما رزق وعبقال البان التانى عشان انا فى انتظارو :D هما بعتولو امبارح تنبيه عشان الراتو قليل وبدأت ارفع بالام راتو تانى وظبطت الراتو الى 2.1 وبردو لسة التنبيه موجود
    يالا مش هيكون احسن من الى راح:D

ياعنيى عليك يا طيبة:D

مشرف سابق

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 0SAND0 مشاهدة المشاركة
    شفت بيغش بكام xDعلشان ماترجعش تتكلم D:

شفت يا عم ويارتنى ما شفت:D انا كنت ظالمك

صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة

المفضلات