صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 21

الموضوع: ثقافه التبرع

عضو

Cool ثقافه التبرع

السلام عليكم

بقالى كام يوم كده كنت بتابع مع اصدقاء ليا اخبار الدعوات والتراكرز وان اغلب الفئات العليا منها بتطلب منك التبرع ليها عشان الصرف على التراكر فى مقابل فوائد منها انك يجيلك جيجات ابلود وانك تكون vib ونجمه الدونر تاخدها والاهم بقا الدعوات

فيه ناس بتتبرع عشان بتبيع الدعوات وفيه ناس شايفه ان التراكر بيوفر عليهم فلوس كتير كان ممكن يدفعوها على الافلام والجيمز وخلافه فده يبقى هبه منهم للموقع لتحسينه واستمراره فى تقديم خدماته

السؤال بقا هل انت اتبرعت او حتى فكرت تتبرع قبل كده؟ طيب اتبرعت بكام؟ ايه التراكر اللى اتبرعت او نفسك حتى تتبرع ليها وشايف انها تستحق كده؟ هل كان ليك اسباب معينه للتبرع؟ هل انت شايف ان التبرع ده من حق التراكر ولا سرقه؟ايه قيمه التبرع اللى قدمته لو انت عايز تقول؟

انا عن نفسى شايف ان معندناش لسه الثقافه دى مش بس فى المجال ده فى كل حاجه بناخد دايما ومبنديش وبننسى اللى ساعدنا (طبعا الكلام ده للمقتدر بس الباقى له عزره)

ياريت الناس تقول رايها حتى لو مش بتتبرع اصلا ..
    التعديل الأخير تم بواسطة abosta ; 23-02-2013 الساعة 21:30

عضو

رد: ثقافه التبرع

انا عن نفسى عندى 2 اكونت متبرع عليهم SCC/Music-Vid بس التبرع مش كتير من 5 يورو الى 20 يورو لانهم وفروا عليا فلوس كتير كمان عشان يفوتولى اى غلطه صغيره كده ولا حاجه وناوى اتبرع فى FTN عشان الدعوات بس واللى يستحق فعلا التبرع ipt و tl

عضو فضي

فى كل حاجه بناخد دايما ومبنديش
    !!!! جرى ايه يا ...

و عموما اتفق معاك بس مقدرتش اسيب دي تعدي :D:D:D
    الصور المرفقة الصور المرفقة
    التعديل الأخير تم بواسطة AbdullahEGY ; 23-02-2013 الساعة 21:48

عضو فضي

انا عن نفسى شايف ان معندناش لسه الثقافه دى مش بس فى المجال ده فى كل حاجه بناخد دايما ومبنديش وبننسى اللى ساعدنا (طبعا الكلام ده للمقتدر بس الباقى له عزره)

انتا جبت المفيد وعموما انا مجربتش التبرع ده ولا هتبرع ))
    بس بجد TL W IPT دول لو الواحد فكر يعني في يوم من الايام يتبرع ممكن يتبرع ليهم وعلي فكره الناس تستحق التبرع
    :D

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 0SAND0 مشاهدة المشاركة
    !!!! جرى ايه يا ...

و عموما اتفق معاك بس مقدرتش اسيب دي تعدي :D:D:D
    ههههههه ماشى

عضو

معاك حق الثقافة لسة مش منتشرة رغم أن الهدف الأصلي من التورنت هو المشاركة يعني خد و هات
    و أنا نفسي أتبرع و قريب حعمل كده ان شاء الله
    و من اللي بستخدمه شايف ال ipt و btn يستحقوا جدا التبرع

عضو

ههههههههههههههههههه هى الناس بتتبرع للمستشقيات ولا للغلابه ولا هى الناس لقيا تاكل علشان تتبرع للتراكرات طب نفكر نتبرع لمستشفى 57357

عضو فضي

اها والله عندك حق يا ابو حميد ,, لو الشعب حالته ارتاحت يفكر بقي في التراكرات انما الشعب فعلا مش لاقي ياكل :D

عضو

والله يا عم الواحد بيدفع فلوس النت بتزعل وهو بيدافعها والله تلاقى الناس بره فى الدول الاوربيه سرعات عاليه كيك وبارخص الاسعار زاحنا اقل السرعات وغاليه كيك تقولولى اتبرعوا للتراكرات

عضو

هى دى مش دعوه للتبرع..مجرد موضوع للمناقشه عن حاجه بتحصل فعلا وناس كتير فى مصر بتعملها وتتبرع والباب مفتوح للمناقشه سواء بتتبرع او لا او قادر تتبرع او لا

عضو برونزي الصورة الرمزية mezo92

لو جينا بصينا لي 10 يورو عندهم ،، هتلاقيها زي كأنها عشره جنيه لو انت مصري او 10 ريال لو انت سعودي وهكذا

لكن لو بصينا هنا التبرعات بكام :D 10 يورو يعني 90 جنيه :D :D واضرب في المضاعفات

عن نفسي فكرت في التبرع واللي عايز اتبرعلهم TL & SCC لانهم محترمين جدا

و bitme.org علشان عايز ادخله ومش عارف اجيب فيه دعوة خالص :D

مشرف سابق

كفايه علينا فلوس النت اللي بندفعها قدام السرعه العيانه

احنا عايزين حد يتبرعلنا :D
    التعديل الأخير تم بواسطة HD-LEGEND ; 24-02-2013 الساعة 15:01

عضو برونزي

بالفعل هي فكرة التراكرز دي يتغنينا عن دفع فلوس كتير وكمان بمبتخليناش نتذل للمواقع العادية زي myegy علي سبيل المثال وطبعا أكيد كل واحد فينا قبل ما يعرف التورنت شاف ازاي كان مزلول مع مواقع كتير بس ده بالنسبة للداونلودر يعني
    فلما نلاقي تراكرز سهلة وبنزل اللي احنا عايزينه ومش بنرفع حتي حقيقي النسبة المطلوبة وده بالنسبة لأغلب الناس فالمفروض أننا نوفي جزء من الحق ده ولو بـ1 يورو وسعتها لو ده حصل كتير هيعرفوا أن العرب مش متخلفين وانما الظروف بس هي اللي عملت فيهم كدة :D
    أنا معملتهاش قبل كدة ولو أقدر هعملها لتراكرز كتير لأنهم يستحقوا وأكثرهم TL و IPT بس طبعا في تراكرز تاني كتير تستحق
    وبالنسبة لرأي أن التبرع أفضل يكون للمستشفيات والخ . تخيل مفيش تراكرز هتعمل ايه .. اعتبرها كمقابل مادي مش تبرع يعني تحمل كل شهر وتدفع في السنة الواحدة مثلا 10 يورو متعتبرش شئ لو حسبتها علي الشهور بس هتثبت لهم اننا راقيين فكريا
    ومع ذلك فده لا يمنع التبرع للداخل فهذا أجره لك ويفعل لأجل الثواب أو الإنسانية أما ما نحكي عنه فهو تبرع بمقابل وله أهداف مفيدة لسمعتنا كعرب ..
    [CENTER][IMG]https://hh7.an3m1.com/Sep/an3m1.com_13464408511.jpg[/IMG][SIZE=3][SIZE=3][FONT=courier new][/FONT][/SIZE][/SIZE][B][SIZE=3][FONT=times new roman][/FONT][/SIZE][/B]
    [B][SIZE=3][FONT=times new roman][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=239720&highlight="]مراجعة بسيطة للكارت 4670 [/URL][/FONT][/SIZE][/B]
    [B][SIZE=3][FONT=times new roman][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=269581&p=2115334#post2115334"]مراجعة بسيطة لكارت 5570 [/URL][/FONT][/SIZE][/B]

[/CENTER]

عضو فضي الصورة الرمزية Unknown_Dragon

يا عمى الحج هو احنا لاقيين ناكل عيش حاف (دول بقوا 3 ترغفة حتى )
    طيب الاجانب و معاهم على قلبهم قد كده و عايشين عيشة مستريحة على الاخر و اقلل واحد هناك عنده سرعة 30 ميجا و بيدفع شوية فكة يعنى ممكن يشترى شوية بونبونى و يجيب بقية الواحد دولار اللى اشترى بيه البونبونى و يحود على شركة النت و يدفع الاشتراك
    انا مستعبدش ان النت يكون هناك ببلاش اصلا لكل الناس
    تلاقيهم بيقولوا الاستاذ اللى فى اول الشارع خد نت طب الاستاذ اللى فى اخر الشارع خد نت و انتى يا مدام خدتى نت و انته يا بنى خد نت يعنى الشارع كله خد نت
    المهم : الواحد لما بيجى يدفع الاشتراك بيدفع و هو بيعيط و يعقد يحضن فى الفلوس و يودعها قبل ما يديها لشركة النت و يقلها هتوحشينى يا غالية بس اعمل ايه المزاج طالب نت
    ويا ريت سرعتنا عدلة ده انا بحمل الجيجا فى خمس ساعات يعنى لو سبت الجهاز شغال السنة اللى هتبرع فيها دى لو سبت الجهاز شغال 24 ساعة فى 365 يوم اخرى حمل 150 جيجا بخلاف ان الكهربا هتيجى غالية جدا .... ده اذا كان انا مبشغلش الكمبيوتر خالص ة فاتورة الكهربا نار ر ر ر ر ر ر ر ر ر
    يعنى هيبقى فلوس نت وفلوس تبرع و فلوس كهربا
    و ان محملتش ال 150 جيجا دول يبقى ملوش لزمة التبرع و يبقى انا مخدتش حقى و مستحقى (ده تبرع مش اى كلام )
    وبعدين اى تراكر هيطلب اقل حاجة بتاع 10 دولار يعنى 70 جنيه يعنى اجيب كيلو لحمة و اقعد اكله احسن من النت ما فيه
    وبعدين ما له الغش ما هو حلو وزى الفل اهه و كمان التراكرات الرشيو فرى زى الفل وكل يوم بيطلع تراكر جديد و بيحط كل الملفات و الافلام اللى بتنزل من ساعة ما فتح و بيحعها بسيد بوكس و ان مصر اتبدنت من تراكر ننقل على التانى و اهم على قفا من يشيل ( اه يا قفايا )
    و بعدين حظر دول معينة كاملة واعطاها بان انا عن نفسى بشوفه عتصرية بحت تحت غطاء انهم خالفوا القانون كل مكان فيه الوحش و الحلو وحتى لو فيه بلد معظم اللى فيها غشاشين زى مصر اكيد فيها ناس مش بتغش
    بس هيا عنصرية و سوء انطباع عن الدول
    ومن حبنا حبناه و من كرهنا كرهناه
    عن نفسى عمرى ما هسجل فى موقع مبند مصر مش مسألة مبادئ او كرامة او الكلام الانشا ده انما المسألة مسألة انا اتعب نفسى ليه وكل حاجة فى كل حتة
    و هتبرع بقى ان شاء الله لما اتوظف ومرتبى يوصل 10000000000090909
    دولار
    التعديل الأخير تم بواسطة Unknown_Dragon ; 24-02-2013 الساعة 20:28

عضو

طيب حضرتك لنفرض انك هتتبرع ايه التراكرز اللى شايفها تستحق كده..الموضوع هدفه زياده التفاعل وابداء الرأى مش جمع تبرعات...

صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة

المفضلات