النتائج 1 إلى 6 من 6

الموضوع: مشكلة سرعة التصفح أثناء التحميل بالتورنت

عضو

مشكلة سرعة التصفح أثناء التحميل بالتورنت

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته.

عندما أقوم بتحميل ملف عادي و ليس تورنت ، و أقوم بالتصفح سواء من هذا الجهاز أو جهاز آخر على الشبكه تكون سرعة التصفح كما هي لا تتأثر بالداونلود و لها الأولويه ، هذا السيناريو للأسف معكوس تماماً عند التحميل بالتورنت.
    ما أريدُه بالتحديد هو إعطاء الأولويه القصوى للتصفح على حساب التورنت سواء للجهاز إللي بحمل منه تورنت أو أي جهاز آخر على الشبكه.
    أتمنى يكون في حلول فعليه لهذه المُشكله ، مع العِلم أنني أستخدم utorrent , windows 7 ، و router speedtouch
    و شُكراً جزيلاً.

عضو الصورة الرمزية XZOOM-911

رد: مشكلة سرعة التصفح أثناء التحميل بالتورنت

جرب هذا الحل :

عضو فضي

انا بتحصل معايا الحته دي فعلا بس ساعات بيكون التصفح حلو اوي وانا بعمل دون لود تورنت والعكس ساعات بيكون التصفح وحش اوي وانا بعمل دون لود تورنت مش ثابت يعني علي حاجه :D

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة XZOOM-911 مشاهدة المشاركة
    جرب هذا الحل :

هو حسب ما أعرف إن ده لو عايز الأوليه لتحميل ملف عن ملف آخر ، و بستخدمها أحياناً لما بكون بنزل ملفين بعمل واحد low و التاني high لجعل الأولوليه للملف الثاني ، عموماً أنا عملت زي ما قولت ، بارك الله فيك على المشاركه و الرد السريع.

أنا بعمل سيرش من الصبح بخصوص المشكله دي مالاقيتش حل سهل ، عموماً الحل التالي كما هو مُحدد بالصوره حل مؤقت لإنه تقريباً يلغي الآبلود و الآن التصفح مُمتاز ، و لكنه ليس حل عملي مع ملف تورنت ضعيف أو مع برايفت تراكر بالتأكيد ، لذلك إذا كان هناك حل آخر عملي نرجو المُشاركه و شُكراً.

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة youlost مشاهدة المشاركة
    انا بتحصل معايا الحته دي فعلا بس ساعات بيكون التصفح حلو اوي وانا بعمل دون لود تورنت والعكس ساعات بيكون التصفح وحش اوي وانا بعمل دون لود تورنت مش ثابت يعني علي حاجه :D
    في الغالب المشكله بسبب الآبلود ، أكيد لما النت عندك بيبقى سريع هتلاحظ إن الآبلود يكاد يكون مش شغال على ملف التورنت الجاري تحميله و العكس صحيح.
    تِسلم على الرد ، بارك الله فيك.
    الصور المرفقة الصور المرفقة

مشرف سابق

والله يا غالى انا زيك بالظبط بعانى من المشكلة دى فا بضطر اعمل استوب للتحمل واقفل برنامج التحميل من التورنت الى هوة الفيوز او اليوتورنت للتصفخ وبكدة بحل المشكلة
    لكن نفسى الاقى اى حل للمشكلة دى بالفعل التخميل العادى مهما كنت بتحمل ببيكون الصتفح سريع وممتاز لكن مع التورنت بيكون التصفح بطىء جدا وسىء للغاية
    ياريت اخواتنا لو يعرفو حل للمشكلة دى ميبخلوش علينا
    تحياتى

عضو برونزي الصورة الرمزية Mansour A.Hassan

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TERGAAAA مشاهدة المشاركة
    والله يا غالى انا زيك بالظبط بعانى من المشكلة دى فا بضطر اعمل استوب للتحمل واقفل برنامج التحميل من التورنت الى هوة الفيوز او اليوتورنت للتصفخ وبكدة بحل المشكلة
    لكن نفسى الاقى اى حل للمشكلة دى بالفعل التخميل العادى مهما كنت بتحمل ببيكون الصتفح سريع وممتاز لكن مع التورنت بيكون التصفح بطىء جدا وسىء للغاية
    ياريت اخواتنا لو يعرفو حل للمشكلة دى ميبخلوش علينا
    تحياتى

كلامك صح انا عانيت من المشكله دى بس انا السرعه بتاعتى 1 ميجا ولما عايز اتصفح بخلى الدونلود 60 K اذا كنت بحمل تورنت او مانجر ويبقا التصفح سريع وبحمل فى نفسه الوقت

وبكده اقدر اتصفح واحمل بدل مااقفل الونلود خالص علشان التصفح
    [CENTER][B][SIZE=4]صفحتى على الفيس بوك :)

" [I][URL="https://www.facebook.com/MansourA.Hassan2"][COLOR=#ff0000]Mansour A.Hassan[/COLOR][/URL][/I] "

[I][SIZE=4][COLOR=#0000ff]ابتسامتي وضحكتى كل يوم الناس بتشوفها ودائما بسعد اللى حوليا ^_^[/COLOR][/SIZE][/I]
    [URL="https://www.0zz0.com"][IMG]https://www14.0zz0.com/2013/12/30/20/458330302.jpg[/IMG][/URL][/SIZE][/B]

[/CENTER]

المفضلات