النتائج 1 إلى 5 من 5

الموضوع: استفسار بخصوص تركيب كارت الشاشة الخارجى

عضو

استفسار بخصوص تركيب كارت الشاشة الخارجى

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتةاخوانى الافاضل عندى استفسار بخصوص مزر بورد من نوع msihttps://www.msi.com/product/mb/970A-...l#/?div=Detailعايز اعرف مداخل كرت الشاشة الخارجى هما الاتنين نفس القدرات ولا فى واحد اقوى من التانى نظرا لضعفى فى اللغة الاجنبية معرفتش افهم النقطة دى من موقع الشركةوالحكمة من أنى عايز اعرف هما الاتنين نفس القوة ولا فى واحد أضف من التانى أنى كنت مركب كارت الشاشة فى الفتحة اللى من فوق الاولى وكنت مركب كارت الصوت فى المكان الصغير فوق كارت الشاشة على طول فا صراحة خوفت من الحرارة فا حبيت أنى ابعد كارت الصوت عن كارت الشاشة عشان الاتنين فوق بعض مباشرة مافيش فرق بينهم حوالى 2 مم فا انا غيرت مكان كارت الشاشة وركبتو فى المكان اللى تحت عشان أبعدو عن كارت الصوت ولاكن لقيت صديق ليا وضحلى موضوع ان فتحات تركيب كروت الشاشة مش كلها بتكون نفس القوة .بناء على زلك حبيت استفسر عن موضوع فتحات كروت الشاشة هل هما الاتنين نفس القوة وأستفسار تانى لو فيها رخامة يعنى مكان تركيب كارت الصوت الصغير دة خالص فى منو اتنين هل هما نفس القوة ولا فى واحد اقوى من التانى كارت الشاشة من نوع amd 6790 وكارت الصوت من نوع asus xonar d2xأتمنى أنى أكون وضحت وجة نظرى وفى أنتظار المساعدة شكرا مقدما السلام عليكم
    اشـهـد ان لا الـه الا الله وان مـحـمـد رسـول الله

مـش عـــــــــارف الـعـب ايـــة !!!

عضو فضي الصورة الرمزية الحياة وهلة

رد: استفسار بخصوص تركيب كارت الشاشة الخارجى

حضرتك عملت موضوع لنفس الاستفسار دا والاعضاء ردو عليك !

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الحياة وهلة مشاهدة المشاركة
    حضرتك عملت موضوع لنفس الاستفسار دا والاعضاء ردو عليك !
    انا فعلا عملت موضوع يعتبر لنفس الاستفسار ولاكن محدش جاوبنى على سؤالى اللى هوا الشقين نفسى القوى ولا واحد غير التانى اغلبية الناس قالولى ركب الكارت فى المكان الاول طيب مش فى مصلحتى أنو أركبو فى المكان الاول عشان الحرارة متبقاش مباشرة على كارت الصوت واستنيت ان حد يقولى الشق التانى بنفس قوة الشق الاول ولا لا محدش جاوبنى فا قولت أسئلى فى قسم اللوحة الام يمكن تكون الافادة أكتر أية رأى حضرتك بقى
    اشـهـد ان لا الـه الا الله وان مـحـمـد رسـول الله

مـش عـــــــــارف الـعـب ايـــة !!!

عضو فضي الصورة الرمزية الحياة وهلة

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة xXx_2010 مشاهدة المشاركة
    انا فعلا عملت موضوع يعتبر لنفس الاستفسار ولاكن محدش جاوبنى على سؤالى اللى هوا الشقين نفسى القوى ولا واحد غير التانى اغلبية الناس قالولى ركب الكارت فى المكان الاول طيب مش فى مصلحتى أنو أركبو فى المكان الاول عشان الحرارة متبقاش مباشرة على كارت الصوت واستنيت ان حد يقولى الشق التانى بنفس قوة الشق الاول ولا لا محدش جاوبنى فا قولت أسئلى فى قسم اللوحة الام يمكن تكون الافادة أكتر أية رأى حضرتك بقى
    حضرتك لو ركزت فى الردود هتلاقى ان كلهم قالولك ركب الكرت فى الشق الاول والاداء مش هايختلف بين الشق الاول والتانى
    وبالنسبة لكرت الصوت ايضا قالولك مش هاتفرق يعنى ممكن تركب الكرت فى اى شق من الاتنين

عضو محترف الصورة الرمزية unexpected

وعليكم السلام
    اخي لا حاجة لتكرار المواضيع لانة مخالف لقوانين المنتدى والاجابة وجودة في موضوع الاول انا وجميع الاخوة نصحناك ان تركب البطاقة الرسومية في الشق الاول
    يغلق
    CPU: I7 4770K
    Motherboard: ASUS Z87-DELUXE
    video card: Gigabyte GTX 780 OC
    RAM: G.Skill 2x4GB DDR3
    Samsung 840 Pro Series 2.5'' 128GB SSD SATA III
    Cooling: Noctua NH-D14
    PSU: Seasonic X-Series 850W
    unexpected out

المفضلات