النتائج 1 إلى 7 من 7

الموضوع: ياجماعه ارجوكم مساعده الجها

عضوية جديدة

Angry ياجماعه ارجوكم مساعده الجها

يا جماعه انا لسه جايب جهاز 5521 وكنت شوفت امكانياته في موقع egyptlabtop وفي واحد هنا قالي عليه المهم نخش علي المشكله المفروض كارت الشاشه يكون amd لقيته انتيل هل ممكن يكون الجهاز في كارتين والجهاز قاري الانتيل ولا ايه وللعلم محطوط عندي علي اللاب جمب core i5 بادج radeon ياريت يا جماعه الرد بسرعه عشان انا محروق دمي جدا (

مشرف سابق الصورة الرمزية arsenal_henry

رد: ياجماعه ارجوكم مساعده الجها

طبيعي لان الجهاز فيه كارتين واحد داخلي انتل والتاني الـAMD .. عرف الكارت الـAMD وخش على الـDevice manager واتأكد ..

عضوية جديدة

لقيت مكتوب في ال device manger amd radeon 8730 g لكن لما بعمل disable لل intel المفروض اوتوماتيك يشغتل علي الamd القيه يطلع رساله يقولي no amd drivers
    هل كده عيب تعريف ولا عيب ايه ؟!

مشرف سابق الصورة الرمزية arsenal_henry

طالما الكارت معرفه من تعريقات الموقع الرسمي او الاسطوانة اللي جاية معاه (ان وجدت) .. تمام
    دلوقتي الجهاز بيشتغل على كارت الانتل في الوضع الطبيعي ولما تشغل لعبة او تطبيق عالي بيحول على الكارت الـAMD ..

عضو

ما ينفعش تعطل الانتل عشان تشغل الAMD
    بيحصل تحويل تلقائي للكارت AMD لما تخصص لعبة أو تطبيق معين عليه
    عن طريق Switchable Graghics وتخليه High Performance
    وكمان فيه حاجة مهمة افتح خاصية Powerplay في تطبيق AMD Catalyst وخلي الأداء High Performance
    لأنك ممكن مع الوقت اعدادت الطاقة هتتغير معاك وهتلاقي الألعاب والتطبيقات أداؤها قل وده معناه انه نقل علي جرافيك انتل لتقليل استهلاك
    الطاقة ده حصل معايا في لابتوب ديل 5520 حبيت أنبهك انه ما ينفعش تعطل كارت الانتل لأنه في الحالة دي هيحصل خلل في الجرافيك

عضوية جديدة

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ZakiWilliam مشاهدة المشاركة
    يا جماعه انا لسه جايب جهاز 5521 وكنت شوفت امكانياته في موقع egyptlabtop وفي واحد هنا قالي عليه المهم نخش علي المشكله المفروض كارت الشاشه يكون amd لقيته انتيل هل ممكن يكون الجهاز في كارتين والجهاز قاري الانتيل ولا ايه وللعلم محطوط عندي علي اللاب جمب core i5 بادج radeon ياريت يا جماعه الرد بسرعه عشان انا محروق دمي جدا (

انا ناوى اشترى نفس الجهاز اللى حضرتك اشتريته ولاحظت ان سعره 5,555 LE على موقع egyptlaptop حضرتك اشتريته منين وبسعر كام؟ الجهاز امكاناته
    Processor : Intel® Core™ i5-3317U ,Memory : 4 GB ,Video Graphics :AMD Radeon HD8750M 2GB DDR3 ,Hard Disk : 750 GB ,OS : Windows 8 ,Warranty :1 year
    وايه تقييم حضرتك فى الجهاز؟ وهل لديك اى ملاحظات عليه؟

عضو برونزي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Eng_Mohamed187 مشاهدة المشاركة
    انا ناوى اشترى نفس الجهاز اللى حضرتك اشتريته ولاحظت ان سعره 5,555 LE على موقع egyptlaptop حضرتك اشتريته منين وبسعر كام؟ الجهاز امكاناته
    Processor : Intel® Core™ i5-3317U ,Memory : 4 GB ,Video Graphics :AMD Radeon HD8750M 2GB DDR3 ,Hard Disk : 750 GB ,OS : Windows 8 ,Warranty :1 year
    وايه تقييم حضرتك فى الجهاز؟ وهل لديك اى ملاحظات عليه؟
    خد بالك ان الجهاز دة من فئة u موفر للطاقة و هيقل فى الاداء مع الالعاب و البرامج

المفضلات