النتائج 1 إلى 4 من 4

الموضوع: عندى مشكلة مع IP Header / TCP Header / UDP Header

عضوية جديدة

Exclamation عندى مشكلة مع IP Header / TCP Header / UDP Header

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اهلا بكم اعضاء عرب هاردوير الكرام دى اول مشاركة ليا في المنتدى الجميل دة جزاكم الله خيرا عندى مشكلة مع IP Header / TCP Header / UDP Header انا على فكرة لسه مش بدرس ال CCNA انا لسه جديد في المجال و المهندس المحترم جدا ياسر رمزى و المهندس المحترم جدا lumark شوفت الفديوهات بتاعتهم و قالوا نصيحة اللى ميعرفش في ال network احسن انه يبدأ بالnetwork+ و فعلا بدأت بيها جزاكم الله خيرا في الدنيا و الاخرة ان شاء الله يا ريت بس شرح لل IP Header / TCP Header / UDP Header علشان بجد مش عارف افهمهم خالص مش عارف ليه واللى يعرف يفهمنى الجزء دة هدعى له في كل صلاة و شكرا و السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
    التعديل الأخير تم بواسطة LoveCisco ; 22-05-2013 الساعة 03:08

عضوية جديدة

رد: عندى مشكلة مع IP Header / TCP Header / UDP Header

يعنى مفيش حد قادر يساعدنى بأى معلومة توضح الفرق بينهم و شرحهم بطريقة سهلة

عضوية جديدة

اخي الكريم the IP header هو عدد من byte تحمل معلومات مهمة عن ال data المراد نقلها يقوم بتحليلها وفهمها كل من الراوترات وبعض اجهزة الشبكة الاخري ولكل بروتوكول من بروتوكولات النقل transport protocol مثل ال tcp /udp هيدرات header يمكنك البحث في صور قوقل عن الفروقات بينهما لان الشرح يطول وانا علي استعداد تام بعد ذلك ان اجيب علي اي استفسار وبارك الله فيك اخي الكريم

عضوية جديدة

بارك الله فيك يا استاذ محمد شكرا على اهتمامك انا الحمد لله قدرت اوصل للفرق بينهم الله يكرمك يا باشمهندس

المفضلات