أنا ناوي أن شاء الله أجيب الشاشه دي بس كنت عايز أسأل حد جرب موضوع الباك ليت في الشاشه دي ظاهر ولا لأ
علشان كنت عايز أجيب الموديل الأحسن (P2370) بس لقيت فيه مشكله الباك ليت دي بزياده فلغيت الفكره دي من دماغي أساسا لأن أنا عندي الphilips 190cw9fb/97 و كرههتها بسسب الموضوع ده وياريت معلش لو فيها رزاله تجيب أي خلفيه سوداء أن شا الله حتى تجيب screen saver و تختار blank و تعمل preview و تصورلونا الشاشه أنا عارف أني كده بطول عليكم بس التجار عندنا ما بيجربوش قبل الشرا
بصوا يا جماعه الbacklight ده هو ظهور أضاءه خفيفه تبان كأنها بهتان في اللون الأسود بس هيا أضاءه تحتيه في الطرف العلوي و السفلي من الشاشه و اللون ده ببيبان كأنه بهتان أو لون أبيض و الموضوع ده بيبان بس مع الألوان الغامقه خاصه اللون الأسود و ده موضوع منتشر في معظم الشاشات الlcd
سؤال كمان الشاشه دي للناس اللي جربت الشاشات الكبيره مع الhd4850 يا ترى حتضايقني في الألعاب هوه في الريفيو بتاعت الكارت أشتغل كويس على الريزلوشن ده بس ده مايمنعش أن الواحد يطمن منكم برده لأن في الريفيو بيبقى في ظروف خاصه و لو أنا أضطريت أقلل الريزلوشن عن الnative 1920x1080 الصوره حتبقى وحشه و أدي لينك لموضوع الباك ليت و فيه صوره كمان ليه بس كملوا الردود لأخر الصفحه
https://www.arabhardware.net/forum/sh...d.php?t=117746