النتائج 1 إلى 4 من 4

الموضوع: استفسارات عن cloud computing

عضو الصورة الرمزية HMS10

استفسارات عن cloud computing

انا عندي استفسارات عن cloud computing. انا مش خريج Computer Science هل دي هتفرق؟ ايه الشهادات اللي هاحتاجها ؟ هل هاحتاج اتعلم لغات برمجة؟

عضو

رد: استفسارات عن cloud computing

هل من رد ياعمالقة المنتدي ؟؟؟؟؟؟

عضو فضي الصورة الرمزية internetworld

مجالات ال Cloud Computing كثيرة ومتعدده عليك الاجتهاد اكثر فى تحديد فى اى مجال من ضمن مجالاته تريد العمل
    اما بالنسبه لاستفسارك
    انا مش خريج Computer Science هل دي هتفرق؟
    فالاجابه
    المهاره المطلوبه هى الفرق فان كنت تجيد ما تعلمه وتعمله ومتميز فيه فلن يمنعك تخصصك الجامعى .....تعلم واجتهد وتميز وحترف ما تعمله وتميز فى طبيقه واحترف حلول المشكلات وتوكل على الله فمن المؤكد انك ستجد لك مكانا فى هذا العالم
    وتذكر دائما " أن الله لايضيع أجر من أحسن عملا "
    أحسن العمل وعلى الله اجرك .....فهذا وعد ربانى وحق على الله ان جزيك اجر ما احسنت عمله
    ابحث فى جوجل اكتر عن مقالات تتحدث عن Cloud Computing وحينما تجد ما يطمئن اليه قلبك وتريد العمل فيه .... ابدا فى البحث عن خطوات دراسته المهنجيه واحترافه
    بالتوفيق اخى الكريم ولا تنسانا من صالح دعائك

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة internetworld مشاهدة المشاركة
    مجالات ال Cloud Computing كثيرة ومتعدده عليك الاجتهاد اكثر فى تحديد فى اى مجال من ضمن مجالاته تريد العمل
    اما بالنسبه لاستفسارك
    انا مش خريج Computer Science هل دي هتفرق؟
    فالاجابه
    المهاره المطلوبه هى الفرق فان كنت تجيد ما تعلمه وتعمله ومتميز فيه فلن يمنعك تخصصك الجامعى .....تعلم واجتهد وتميز وحترف ما تعمله وتميز فى طبيقه واحترف حلول المشكلات وتوكل على الله فمن المؤكد انك ستجد لك مكانا فى هذا العالم
    وتذكر دائما " أن الله لايضيع أجر من أحسن عملا "
    أحسن العمل وعلى الله اجرك .....فهذا وعد ربانى وحق على الله ان جزيك اجر ما احسنت عمله
    ابحث فى جوجل اكتر عن مقالات تتحدث عن Cloud Computing وحينما تجد ما يطمئن اليه قلبك وتريد العمل فيه .... ابدا فى البحث عن خطوات دراسته المهنجيه واحترافه
    بالتوفيق اخى الكريم ولا تنسانا من صالح دعائك

شكرا علي الرد ... لكن لو انا عايز اشتغل في مجال ال cloud بس مش عارف انواعه ... ممكن حضرتك تقولنا ايه هي انواع ال cloud وفين الماتريال اللي اقدر اذاكر منها وياريت لو في لينكات ليها
    جزاك الله خير

المفضلات