النتائج 1 إلى 9 من 9

الموضوع: CCNP v2 # CCNP v1

عضو

CCNP v2 # CCNP v1

انا امتحنت CCNP Route 640-902 هل بعد هذا التاريخ 29/01/2015 يجب علي امتحان الراوتينج V2 من جديد ام اكمل للسويتشينج ????????:ah24:

عضو

رد: CCNP v2 # CCNP v1

???????????????????
    التعديل الأخير تم بواسطة mokazo ; 30-08-2014 الساعة 17:38

عضوية جديدة

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mokazo مشاهدة المشاركة
    انا امتحنت CCNP Route 640-902 هل بعد هذا التاريخ 29/01/2015 يجب علي امتحان الراوتينج V2 من جديد ام اكمل للسويتشينج ????????:ah24:
    29/1/2015 ده اخر ميعاد للامتحانات القديمه
    سيسكو بتعطيك فرصه انك تكون خلصت التراكات بتاع الccnp كلها والا هتضطر تعيد التراكات اللى امتحنتها فى الccnp
    لو شايف نفسك مش هتلحق تخلص تراك السويتشينج والتربلشوتينج خلال المده دي
    يستحسن تمتحن الامتحانات الجديده احسن عشان ميضعش عليك فلوس الامتحانات التانيه

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samir210210 مشاهدة المشاركة
    سيسكو بتعطيك فرصه انك تكون خلصت التراكات بتاع الccnp كلها والا هتضطر تعيد التراكات اللى امتحنتها فى الccnp
    كلام مش مظبوط
    صاحب المشاركة اللي امتحن route v0.1 يقدر يكمل switch v0.2 عادي ، وبعد اما يخلص t-shoot سواء 0.1 أو 0.2 هايبقى CCNP
    يناير 2015 هو اخر فرصة لتسجيل امتحانات CCNP v0.1 ، وده لا يعني الغاء رصيدك في المستوى

عضو برونزي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MaaM مشاهدة المشاركة
    كلام مش مظبوط
    صاحب المشاركة اللي امتحن route v0.1 يقدر يكمل switch v0.2 عادي ، وبعد اما يخلص t-shoot سواء 0.1 أو 0.2 هايبقى CCNP
    يناير 2015 هو اخر فرصة لتسجيل امتحانات CCNP v0.1 ، وده لا يعني الغاء رصيدك في المستوى
    تمام.. مهما كان module القديم او الجديد بينضاف الى رصيد ccnp . حتى لو الراوت 1 و السوتش 1 و التي شوت 2 بيعطوك شهادة ccnpv2 الجديدة :D
    هذا لينك التغييرات في المنهج (التوبيكز اللي نضافت و اللي نحذفت)
    https://learningcontent.cisco.com/cl...ic_changes.pdf

hope this helps
    [FONT=comic sans ms][I][COLOR=#000000][FONT=times new roman]Data communication Engineer[/FONT][/COLOR][/I][COLOR=#000080]

[/COLOR][SIZE=4][FONT=times new roman][COLOR=#0000CD]بعد الحصول على الشهادة, ادخل الحياة العملية, و اجمع بعض الخبرة, من هنا[/COLOR][/FONT][/SIZE][COLOR=#000080]
    [/COLOR][FONT=times new roman][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=333250&p=2431847&highlight=#post2431847"][COLOR=#FF0000]https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=333250&p=2431847&highlight=#post2431847[/COLOR][/URL][/FONT][COLOR=#000080]
    [/COLOR][/FONT]

عضو

معليش يا شباب سؤال دلوقتي انا حابب اسأل بخصوص الامتحنات الجديده , عشان انا هزاكر الكورس من الشرح اللي موجود في المنتدي هنا , فهل هيتغير فيها محتوى المنهج ولا طريقه الامتحان بس اللي هتتغير ؟

عضوية جديدة

توكل على الله وخلص اللى تخلصة قبل 30 يناير 2015

على فكرة cisco عاملة حاجة اسمها mix انك ينفع يبقى معاك امتحان من القديم وامتحانين من الجديد او العكس او اى combination انت عاوزة

After January 29, only 300-101 ROUTE, 300-115 SWITCH and 300-135 TSHOOT will be available for CCNP Routing and Switching candidates. Before that date, Cisco allows candidates to mix and match old and new exams, so, for example, you can take the old version of the ROUTE, the new version of the SWITCH and any version of the THOOT – or any other combination of the old and new exams.

عضو

ممكن فيديو او كتب المنهج الجديد؟

عضو

المنهج الجديد مش متاح اصلا غير بفلوس من علي cisco press وعلشان تلاقيه مجاني عايزلك سنة علشان تلاقي نسخة مجانية علي النت كدا علشان تحملها .... انا معايا كتاب CCNP ROUTE OFFICIAL CERT GUIDE 300-101 بصيغة WORD مش DPF انا دفعت فلوس علشان احصل علي النسخة ديه .... اللي عايز ممكن يراسلني علي الخاص وهيكون بمقابل معقول مع العلم ان الكتاب علي CISCO PRESS ب 49 $ وممكن تتأكد من المحتوي اللي معايا من محتوي الكتاب الاصلي علي CISCO PRESS

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات