صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 1 2
النتائج 16 إلى 22 من 22

الموضوع: كارت gtx 970 النسخه الاحترافيه من جيجابايت ينزل بعض المتاجر بسعر مبالغ فيه 3700 ج

عضوية جديدة

رد: كارت gtx 970 النسخه الاحترافيه من جيجابايت ينزل بعض المتاجر بسعر مبالغ فيه 3700

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sprocketgear مشاهدة المشاركة
    باختصار اللى عايز يشتري يعمل موضوع يجمع فيه كذا عضو محتاج كارت ويشتروا من امازون ويقسموا الشحن بينهم ,,,
    وفككوا من مصر ووكلاءها وتجارها ,, الموضوع سهل جدا
    ياريت والله لأن الوضع بقى صعب والاسعار مبالغ فيها جدا جدا واستغلال حاجه الناس للسلعه بقى شيء لا يمكن قبوله + تأخر نزولها في السوق المحلي وبعد الانتظار والصبر تلاقي الحاجه نازله بضعف السعر .. الاسعار التي نزلت بالامس في بعض المتاجر المحليه كانت اسعار صادمه وغير متوقعه صراحه وأعتقد السبب فيها هو وجود كروت من الجيل السابق كال 770 و 780 لدى تلك المحلات وعدم رغبتهم في تنزيل اسعارها فقاموا بإبقاء الاسعار القديمه دون تغيير وعرض الكروت الجديده بسعر اعلى وكان المفترض هو تنزيل كارت 970 مثلا بسعر 770 وتنزيل سعر 770 ونفس الامر مع 780 ولكن طبعا التاجر لا يريد أن يتنازل عن ولا مليم من ارباحه ولكن اتمنى من الاعضاء عدم الشراء حاليا لان من يشتري بهذه الاسعار يشجع جشع التجار واستمرارهم على نفس النهج والمغالاه في الاسعار.

عضو

رد: كارت gtx 970 النسخه الاحترافيه من جيجابايت ينزل بعض المتاجر بسعر مبالغ فيه 3700

للاسف المحلات اثبت انهم بيلعبوا بالبيضة والحجر رغم انهم دائما بيشتكوا اننا بنقول عليهم نصابين وحرامية
    انا عندى سؤال طيب كارتين GTX 970 , GTX 980 قالوا ضريبة المبيعات و قالى الاسعار العالمية وقالوا الجيل الجديد وقالوا الماكسويل ووووو
    انما كروت ال R9 280X , R9 290 , R9 290X . GTX 770 .GTX 780 ,تفضل اسعارها زى ما هى رغم ان اسعارهم نزلت فى جميع الاسواق الاوروبية والامريكية والاسيوية
    يبقى ده النصب بعينوا و سرقة مفهاش كلام

مشرف سابق الصورة الرمزية whiteknights

الكارت رخيص بره..بره بقا مش عندنا..من امتى فيه حاجة رخيصة عندنا؟..اقتصاديا احنا دول منهارة طبيعى كل حاجة تبقى بالغالى عندنا..لازم تعيش اقتصادى فى البلد دى..و انا عن نفسى كارت زى r9 280x او حتى HD 7970 شايفه ممكن يكون كافى جدا للألعاب القادمة لفترة ليست بقصيرة..ساعتها يكون اسعار الكروت التانية نزلت.

عضو الصورة الرمزية kaprita

كل المشكلة ان الكارت لسة جديد علشان كدة غالي انما لما ينتشر في كل المحلات سعرة هينزل جامد جدا
    Core i3 4130 Hasswell
    Ram 4GB 1600MHz
    H81M-HDS
    MSi Nvidia GTX 750 1GB
    HDD Space 1TB Blue WD

عضو

يعنى الواحد يعمل ايه دلوقتى انا عايز اشترى الكارت ده وكنت فاكر اول لما هينزل المحلات هيبقى ارخص من كده دلوقتى الكارت بقى ب 3700 يعنى اغلى من المتجر ب 400 جنيه تقريبا هو ده غلط فى الاسعار ولا الكلام ده بجد والكارت مش هيرخص حد يفهمنى

عضو برونزي

مش غلط لا
    الكرت نزل في كذا محل بنفس السعر هما بيستغلو انه اقوي من GTX 780 وبيبيعوه اغلي
    ده انا كنت فاكر المتجر بيبيع بسعر غالي عشان الكرت حصري ليهم طلعت مش فاهم حاجة
    علي العموم حاول تشتريه من امازون وتدفع مصاريف الشحن وخلاص
    او اشتريه من عرب هارد وير او اصبر لما ينتشر في كل المحلات هتلاقي سعره رخص ان شاء الله

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة a.mohamed1 مشاهدة المشاركة
    مش غلط لا
    الكرت نزل في كذا محل بنفس السعر هما بيستغلو انه اقوي من GTX 780 وبيبيعوه اغلي
    ده انا كنت فاكر المتجر بيبيع بسعر غالي عشان الكرت حصري ليهم طلعت مش فاهم حاجة
    علي العموم حاول تشتريه من امازون وتدفع مصاريف الشحن وخلاص
    او اشتريه من عرب هارد وير او اصبر لما ينتشر في كل المحلات هتلاقي سعره رخص ان شاء الله

يعنى دلوقتى الافضل ليا ان اجيبو من متجر عرب هاردوير هو معروض ب 3350 والتعامل مع المتجر بيبقى ازاى انا بتصل بيهم ويشحنو الكارت ولا ممكن اروح انا بنفسى اشتريه

صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 1 2

المفضلات