صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 1 2
النتائج 16 إلى 29 من 29

الموضوع: [ نظره عامه ] مميزات اللوحات الرئيسية من Asus الموجهة للاعبين

المشرف العام الصورة الرمزية Black foxer

رد: اللوحات الرئيسية من Asus الموجهة للاعبين المحترفين بين الخيال والواقع (روعة)

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed mms مشاهدة المشاركة
    عمل أكثر من رائع و معلومات كافية لكل من يريد أن يعرف من هيا asus وما تقدمه من أعمال عظيمة في مجال اللوحات الام . أثابك الله بذلك خيرا أخي .
    شكرا لك استاذي الفاضل على مرورك الطيب هذا

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dx01 مشاهدة المشاركة
    بارك الله فيك اخي الفاضل
    شركه Asus حاجه عظيمه فعلا وحصلت علي ثقه الملايين
    بانتظار المزيد
    ربنا يخليك استاذي الكريم نورت الموضوع وشرفتني بمرورك الطيب
    واسوس قريب جدا هتعمل مفاجأة لمحبيها

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد السنهوري مشاهدة المشاركة
    عملاق الحصريات
    rog ولا g1 gaming
    فئة ROG من وجهة نظري هي الافضل على الاطلاق من حيث كل حاجة التبريد و خامة التصنيع و اضافات وتقنيات حصرية زي ما حضرتك شوفت في الموضوع و( Formula وEXTREME ) ملهمش في مثيل
    شرفتني ونورتني في الموضوع استاذي الفاضل

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الإدارة مشاهدة المشاركة
    ممتاز يا محمد هذه هي المواضيع
    بالمناسبة أنا أملك لوحة ASUS هي تعتبر قديمة نسبيا ولكن ممتازة وصراحة لا غبار عليها
    اللوحة هي Asus p8z68-v pro/gen3
    ربنا يخليك استاذي الفاضل
    بصراحة انا لقيت الشغل واقف في السوفتوير قولت اعدي ع الهاردوير لحد ما ربنا يكرم بمواضيع في اقسامنا : D
    والماذر بتاع حضرتك كانت وقتها من افضل اللوحات الرئيسية على الساحة
    شرفتني ونورتني يا غالي في الموضوع
    التعديل الأخير تم بواسطة Black foxer ; 10-04-2016 الساعة 06:39
    اللهم اغفر لسيد سعيد جنيدي ذنوبه وتجاوز عن سيّئاته و ارحمه برحمتك الواسعة

برجاء الدعاء لاستاذي / سيد سعيد جنيدي بالرحمة والمغفرة

عضو فضي الصورة الرمزية mohamedalaa6

رد: اللوحات الرئيسية من Asus الموجهة للاعبين المحترفين بين الخيال والواقع (روعة)

الخرافة بعينها :D
    أنا أساسا بعقش حاجة أسمها Asus
    وموضوع كافى ووافى من الكبير Black foxer
    الله ينور :cool:
    التعديل الأخير تم بواسطة mohamedalaa6 ; 10-04-2016 الساعة 16:57
    [CENTER][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=315460"][COLOR=#ff0000][SIZE=4][FONT=comic sans ms] أعرف الفرق بين FAT,FAT32,NTFS[/FONT][/SIZE][/COLOR][/URL][/B]

[URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=314696&page=4&p=2319123#post2319123"][COLOR=#ff0000][B][SIZE=4]أسهل و أبسط طريقة لتنزيل نسخ الوبدوز من خلال الفلاش ميمورى

[/SIZE][/B][/COLOR][/URL][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=315735"][SIZE=4][COLOR=#ff0000] شرح لطريقة حل مشكلة توافق IDM مع firefox للأبد[/COLOR][/SIZE][/URL][/B]

[h=2][SIZE=4] [URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=351789&p=2558927#post2558927"][COLOR=#ff0000]أسهل طريقة لحذف الباسورد لجميع نسخ الويندوز[/COLOR][/URL][/SIZE][/h]

[URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=314696&page=4&p=2319123#post2319123"]
    [/URL]

[/CENTER]

عضو

مراجعة رائعة فعلا اسوس جمهورية للاعبين شكرا

عضو بلاتيني الصورة الرمزية محمد البرديسى

موضوع ممتاز اخى وشكرا لك
    توقيع مخالف!

عضو

موضوع ممتاز بس للاسف لوحات اسوس الجيل الجديد غير متوفرة حتى الان مافيش غير 3 موديلات فقط وتوفرت من اسبوعين فقط

انا منتظر asus maximus viii hero من مدة كبيرة وسألت محلات كتير مش متوفرة اعتقد ان مافيش حل غير طلب اللوحة من الخارج وانت وحظك

يا تشتغل يا متشتغلش فى الاخير تسلم ايدك على الموضوع

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamedalaa6 مشاهدة المشاركة
    الخرافة بعينها :D
    أنا أساسا بعقش حاجة أسمها Asus
    وموضوع كافى ووافى من الكبير Black foxer
    الله ينور :cool:
    تسلم يا محمد نورت الموضوع

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MazHq مشاهدة المشاركة
    مراجعة رائعة فعلا اسوس جمهورية للاعبين شكرا
    العفو نورت الموضوع

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد البرديسى مشاهدة المشاركة
    موضوع ممتاز اخى وشكرا لك
    تسلم استاذ محمد نورت الموضوع يا غالي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m4md0u7 مشاهدة المشاركة
    موضوع ممتاز بس للاسف لوحات اسوس الجيل الجديد غير متوفرة حتى الان مافيش غير 3 موديلات فقط وتوفرت من اسبوعين فقط

انا منتظر asus maximus viii hero من مدة كبيرة وسألت محلات كتير مش متوفرة اعتقد ان مافيش حل غير طلب اللوحة من الخارج وانت وحظك

يا تشتغل يا متشتغلش فى الاخير تسلم ايدك على الموضوع
    فعلا منتجات اسوس العالية بتكون نادرة عندنا هنا في مصر بس الفترة الحالية و الي جاية ان شاء الله المشكلة دي هتتحل بناءا على كلام اسوس
    لو حضرتك محتاج اللوحة دي ممكن نكلملك اسوس ونطلبها منهم

وحضرتك شرفت ونورت في الموضوع

عضو الصورة الرمزية Mohamed-H

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Black foxer مشاهدة المشاركة

تسلم يا محمد نورت الموضوع

العفو نورت الموضوع

تسلم استاذ محمد نورت الموضوع يا غالي

فعلا منتجات اسوس العالية بتكون نادرة عندنا هنا في مصر بس الفترة الحالية و الي جاية ان شاء الله المشكلة دي هتتحل بناءا على كلام اسوس
    لو حضرتك محتاج اللوحة دي ممكن نكلملك اسوس ونطلبها منهم

وحضرتك شرفت ونورت في الموضوع
    نفس المشكله عندى انا حاليا بجمع جهازى الجديد و كنت ناوى على لوحه msi gaming 5 بس حاليا ناس كتير اتكلمت ان تحكم الجوده فى شركه msi مش جيد و ان فى لوحات كتير بتبوظ بعد شهر او اثنين و قلت اشترى MAXIMUS VIII HERO بس مش لاقيها خالص لو حصل و الشركه وفرتهالى مخصوص حتكلفنى كام ؟

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed-H مشاهدة المشاركة
    نفس المشكله عندى انا حاليا بجمع جهازى الجديد و كنت ناوى على لوحه msi gaming 5 بس حاليا ناس كتير اتكلمت ان تحكم الجوده فى شركه msi مش جيد و ان فى لوحات كتير بتبوظ بعد شهر او اثنين و قلت اشترى MAXIMUS VIII HERO بس مش لاقيها خالص لو حصل و الشركه وفرتهالى مخصوص حتكلفنى كام ؟
    انا فعلا اتواصلت معاهم وهيتابعوا هنا في الموضوع معاكم شخصيا ان شاء الله

رد: *** اللوحات الرئيسية من Asus الموجهة للاعبين المحترفين بين الخيال والواقع (روعة)

انا دخلت على موضع NEWEGG و شفت اراء الناس الى اشتروا اللوحه معظم الاراء سلبيه و اللوحه بتقطع بعد اسبوع او شهر
    و دا رابط الموضوع
    https://www.newegg.com/Product/Produ...82E16813132565
    عايز رايكم فى الموضوع دا

رد: *** اللوحات الرئيسية من Asus الموجهة للاعبين المحترفين بين الخيال والواقع (روعة)

انا دخلت على موضع NEWEGG و شفت اراء الناس الى اشتروا اللوحه معظم الاراء سلبيه و اللوحه بتقطع بعد اسبوع او شهر
    و دا رابط الموضوع
    https://www.newegg.com/Product/Produ...82E16813132565
    عايز رايكم فى الموضوع دا
    مبدأيا قريب جدا ان شاء الله هتلاقي الماذربورد موجودة هنا في مصر في متجر عرب هاردوير اما المشاكل التي ظهرت للمستخدمين في التبريد و درجات الحرارة فهي من سوء الاستخدام ليس الا واما باقي المشاكل التي ظهرت في هذا الموديل تم حلها بالفعل !! ولزيادة الطمئنينة تعليق حضرتك تم ارساله للقسم التقني في اسوس وهيردوا عليك
    التعديل الأخير تم بواسطة Black foxer ; 26-04-2016 الساعة 19:04

مبدأيا قريب جدا ان شاء الله هتلاقي الماذربورد موجودة هنا في مصر في متجر عرب هاردوير اما المشاكل التي ظهرت للمستخدمين في التبريد و درجات الحرارة فهي من سوء الاستخدام ليس الا واما باقي المشاكل التي ظهرت في هذا الموديل تم حلها بالفعل !! ولزيادة الطمئنينة تعليق حضرتك تم ارساله للقسم التقني في اسوس وهيردوا عليك
    متشكر جدا ليك و انت باشجعنى اكثر و اكثر اتجه الى اللوحه دى ما بين حيره asrock و msi

عضو برونزي الصورة الرمزية nanomites

طبعا موضوع متميز مش غريب علي مشرفنا الغالي Black foxer و التقييم وحدة لا يكفي
    تقبل مروري

متشكر جدا ليك و انت باشجعنى اكثر و اكثر اتجه الى اللوحه دى ما بين حيره asrock و msi
    استاذي الفاضل تحية طيبة وبعد :

ده رد الناس بتاع اسوس عليا

Hello Mohamed, i went through comments, but all negative comments got reply from ASUS U.S. I don't really see the big problem for that. Over 4 stars customers are 55% and the rest got the reply from ASUS

وهنا ده كان رده عليا لما قولتله ان بسبب المشاكل دي الناس تخاف وتتجه لشركات تانية

you can also see from the review part, ASUS review number is much more than the GB and MSI. Besides, ASUS replied all customers issues one by one and this is different from other vendors. We care about customers feelings more than others.

ملخص كلامه ان جميع التعليقات السلبية تم الرد عليها بواسطة ASUS US وتم حل المشاكل دي بالفعل وان اكتر من 55% من المرجعات عليها كانت ايجابية واسوس متفوقة على جيجا بايت و MSI في التقيم غير ان اسوس ردت على جميع مشاكل العملاء واحد واحد وده مختلف ومش موجود عند اي منافس تاني لاسوس لانهم بيهتموا بمشاعر العملاء اكتر من اي حد تاني

تقريبا زي ما قولت لحضرتك قبل كدة بخصوص مشاكل اسوس ان دعمهم الفني كويس جدا ومختلف عن اي دعم تاني
    التعديل الأخير تم بواسطة Black foxer ; 09-05-2016 الساعة 11:50

استاذي الفاضل تحية طيبة وبعد :

ده رد الناس بتاع اسوس عليا

Hello Mohamed, i went through comments, but all negative comments got reply from ASUS U.S. I don't really see the big problem for that. Over 4 stars customers are 55% and the rest got the reply from ASUS

وهنا ده كان رده عليا لما قولتله ان بسبب المشاكل دي الناس تخاف وتتجه لشركات تانية

you can also see from the review part, ASUS review number is much more than the GB and MSI. Besides, ASUS replied all customers issues one by one and this is different from other vendors. We care about customers feelings more than others.

ملخص كلامه ان جميع التعليقات السلبية تم الرد عليها بواسطة ASUS US وتم حل المشاكل دي بالفعل وان اكتر من 55% من المرجعات عليها كانت ايجابية واسوس متفوقة على جيجا بايت و MSI في التقيم غير ان اسوس ردت على جميع مشاكل العملاء واحد واحد وده مختلف ومش موجود عند اي منافس تاني لاسوس لانهم بيهتموا بمشاعر العملاء اكتر من اي حد تاني

تقريبا زي ما قولت لحضرتك قبل كدة بخصوص مشاكل اسوس ان دعمهم الفني كويس جدا ومختلف عن اي دعم تاني
    متشكر جدا يا استاذ محمد بس انا مش بشكك فى كلامك و الله بس انا شايف ان الناس بتشتكى كثير ان البورده مش بتعمل بوت اب ممكن يكون فى DOA كثر عندهم فى الاصدارات القديمه انا كدا كدا ناوى اشتريها لان نازل على نويج البورده اوبن بوكس بى 161 دولار و على فكره مش 55% من العملاء مديين الشركه 4 نجوم او اكثر و دا سكرين شوت بتاريخ 11/05/2016

صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 1 2

المفضلات